Permalänk

Skärmproblem MSI 780R

Hejsan!

Jag beställde en MSI 780r på CDON för ca tre veckor sedan. Nu när jag satt och spelade SWTOR så ser jag ganska långt upp på skärmen en linje av pixlar. Verkligen skött datorn försiktigt också så känns jätte irriterande att det händer mig då!

Prövar starta om osv utan resultat, linjen visas även i bios så det är inget mjukvararelaterat.

Har bytt till SSD så har brytit lappen för garanti...

Helst hade man ju velat byta skärmen själv men antar att MSI inte kommer skicka en ny och låta mig göra det utan jag måste skicka hela datorn isåfall om jag nu ens har någon garanti kvar??

Finns det ngt annat sätt att komma runt skärmar med pixel linjer? har sett problemet innan hos andras datorer.. så ni kanske vet ngn lösning?'

Permalänk
Medlem
Skrivet av HSTD Benji:

Hejsan!

Jag beställde en MSI 780r på CDON för ca tre veckor sedan. Nu när jag satt och spelade SWTOR så ser jag ganska långt upp på skärmen en linje av pixlar. Verkligen skött datorn försiktigt också så känns jätte irriterande att det händer mig då!

Prövar starta om osv utan resultat, linjen visas även i bios så det är inget mjukvararelaterat.

Har bytt till SSD så har brytit lappen för garanti...

Helst hade man ju velat byta skärmen själv men antar att MSI inte kommer skicka en ny och låta mig göra det utan jag måste skicka hela datorn isåfall om jag nu ens har någon garanti kvar??

Finns det ngt annat sätt att komma runt skärmar med pixel linjer? har sett problemet innan hos andras datorer.. så ni kanske vet ngn lösning?'

Garantin ska gälla ändå.. går ju som inte härleda felet till att du installerat hårddisken.. såvida du inte kört skruvmejseln i grafikkortet

Jag pratade faktiskt med Elgiganten om just den där garantilappen och dom sa att den inte gäller i sverige.. man får öppna o uppgradera om man vill och garantin gäller så länge dom inte kan härleda felet till nån skada som uppkommit när du uppgraderat.. hur dom nu ska se det

Men är det ett hål efter en skruvmejsel i gpun kanske dom börjar undra

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!