Permalänk
Medlem

MSI GT780, kylning?

`Tjenare fan!

Jag har kirrat en MSI GT780 på cdon för ca månaden sen och den är precis allt som jag hade önskat mig av den må jag säga. Men jag är lite fundersam på de tempsen jag får när jag spelar swtor, league of legends, mw3 och lite andra rätt högprestandad spel. Jag har en U3 Coolermaster som den står på och i HWmonitior har jag uppmätt följande temps efter timmar av nötande

Temps:

Cpu: Idle: 44/47 Loadmax: 65/75 (I5-2410m 2.3gig)

Gpu: Idle: 40 Loadmax: 77 (GTX 560m)

Dessa graderna är självklart i celsius och jag har väl runt 22grader i rummet. Fläktarna på U3 går på max. Men är detta "bra" temps jag får ut, eller börja jag köra fläkt boosten som finns "inbyggd" på gt780 modellerna? jag är allmänt novis när det kommer till temps/kylning. Vill ju helst att min dator ska hålla ett bra tag framöver.

Btw så är allt stockspeeds på osv!

Alla svar kommer jag uppskatta, de vill ja lova!

Permalänk
Skrivet av Reddie44:

`Tjenare fan!

Jag har kirrat en MSI GT780 på cdon för ca månaden sen och den är precis allt som jag hade önskat mig av den må jag säga. Men jag är lite fundersam på de tempsen jag får när jag spelar swtor, league of legends, mw3 och lite andra rätt högprestandad spel. Jag har en U3 Coolermaster som den står på och i HWmonitior har jag uppmätt följande temps efter timmar av nötande

Temps:

Cpu: Idle: 44/47 Loadmax: 65/75 (I5-2410m 2.3gig)

Gpu: Idle: 40 Loadmax: 77 (GTX 560m)

Dessa graderna är självklart i celsius och jag har väl runt 22grader i rummet. Fläktarna på U3 går på max. Men är detta "bra" temps jag får ut, eller börja jag köra fläkt boosten som finns "inbyggd" på gt780 modellerna? jag är allmänt novis när det kommer till temps/kylning. Vill ju helst att min dator ska hålla ett bra tag framöver.

Btw så är allt stockspeeds på osv!

Alla svar kommer jag uppskatta, de vill ja lova!

Helt ok temps! När gpu ligger över 90 grader ska du oroa dig

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Avstängd

Det är fullständigt normala temps.

Permalänk
Medlem

men skulle de vara bättre för delarna(alltså mycket bättre) om jag körde den inbyggda fläktbosten, då brukar de ligga på max 70 för grp och typ 63/65 för cpu om man talar om livslängd och sådant?

Permalänk

Targus från clasohlsson

Jag har en Targus kylare under min 780r och ligger 2-3 temps under dig, men det skall vara helt normala temperaturer så du behöver inte oroa dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av HSTD Benji:

Jag har en Targus kylare under min 780r och ligger 2-3 temps under dig, men det skall vara helt normala temperaturer så du behöver inte oroa dig

Men använder du den inbyggda "fan boosten" när du kör tunga grejor då? eller har du bara targusplattan som kylning?

Permalänk
Medlem

Jag brukar trycka i fan boosten när jag spelar spel en längre tid såsom bf3, får mer fps då jag håller ner graderna även om det inte är spec mkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Jag brukar trycka i fan boosten när jag spelar spel en längre tid såsom bf3, får mer fps då jag håller ner graderna även om det inte är spec mkt

Jo det kan jag köpa, men gör ingen större skillnad i LoL och SWtor