The Scandinavian Front - Flyg med Flygvapnet

Permalänk

The Scandinavian Front - Flyg med Flygvapnet

Året är 1956. Sovjetunionen är missnöjd med den Skandinaviska politiken. Under förhandlingar ställer de ett orimligt krav: Sverige och Finland ska gå med i Warszawapakten, annars kommer Sovjet agera i enlighet med sin övertygelse om strategiska gränser i norden. Sverige, Norge och Finland aktiverar Operation Isbjörn, en försvarsplan för Norden.

Operation Isbjörn är första delen i vad som är paketet The Scandinavian Front. Detta paket siktar på att återskapa scenario, terräng och flygplan för Skandinavien i fiktiv konflikt mot Sovjetunionen. Grundtanken är att det kommer släppas ett paket för varje årtionde, fram till åttiotalet.

Spelet som modifikationen är till heter Strike Fighters 2: Europe. Detta då vi i teamet har bäst kunskap om vad spelet klarar av, samt att det både är billigt, DRM Fritt och lätt att justera efter sina egna preferenser. Ovanstående är allt du behöver för att spela modifikationen.

Operation Isbjörn 1.2 finns att ladda ner här eller här.. I paketet finns flera versioner av J 29 Tunnan samt J 34 Hawker Hunter, J 33 Venom NF och F-86K Super Sabre. Dessvärre är Strike Fighters 2: Israel med Expansion 1 ett krav för att J 28 Vampire ska finnas med i paketet. Vi arbetar på en lösning för det.

Vi har även en Facebooksida där vi släpper screenshots, videos och annat roligt.

Och nästa del som innehåller sextiotalet? Ni har en trailer här:

I samband med släppet av detta paket som har en uppgraderad Lansen kommer Operation Isbjörn uppdateras till 1.3

Visa signatur

"When lacking in wit, state the obvious."

Permalänk
Medlem

Kul att se lite fler svenska seriösa grupperingar inom flygsim. Lirar ni endast SF2?
Är det ni som är skapare av Isbjörn eller är det ett kommerciellt paket?

Vi inom SvAF lirar i tidsfönstret innan er (IL2) men kul att se svenska iniatiativ inom SF2.

mvh Simon

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk

Jag är projektledare och kampanjförfattare för The Scandinavian Front. Det är inte ett kommersiellt paket.
Vad vi lirar vid sidan av är upp till personligt smak och tycke men jag spelar både DCS och Il-2 1946 då lusten faller sig på

Visa signatur

"When lacking in wit, state the obvious."

Permalänk
Medlem

Det var som tusan. Imponerande må jag säga. Jag införskaffade SF2 för några år sedan och försökte ge det ett rejält försök men jag klarar inte övergången från kolvmotorer till jet.

Lycka till med packetet, jag skall tipsa mina vänner för jag tror intresset för detta scope är rätt stort bland svenska flygintresserade.

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk

Musslan: Du har ju alltid den finska Bf-109G-8 att flyga isf

Visa signatur

"When lacking in wit, state the obvious."

Permalänk

http://combatace.com/files/file/12562-sf2e-tsf-operation-isbj...

Patch 1.3 släppt med en kraftigt förbättrad Lansen samt J-28 Vampire!

Visa signatur

"When lacking in wit, state the obvious."

Permalänk
Medlem

Ska prova nu