Permalänk
Medlem

Tror den datorn kommer duga alldeles utmärkt!
TS spelar ju typ mw3 och lol som den lätt klarar av.
Sen är den ju gratis för hans del med.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Skrivet av WCxFlusher:

Sorry men CS och MW3 på högsta är inte mycket att skryta med

Nej.. men bara så ni vet.. ^^ min ända fråga va om min dator va bra..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

DU KAN SPELA ALLA SPEL DU VILL PÅ DEN GRAFIKEN DU ÄR NÖJD MED.

Priset på datorn spelar väl för fan ingen roll? Förstår inte ens hur folk orkar fortsätta kommentera här, gå nu och spela tills ögonen blir röda och njut av att du har en dator som funkar bra för dina behov och sluta sitta här och fråga vad datorfan är värd.

Och du har ju själv skrivit i säkert 7 posts nu att du kan maxa grafiken på de spel du spelar... Varför frågar du då OSS om datorn är bra? Jag blir så trött.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Skrivet av FknDemo:

vad?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av weyne:

Tror den datorn kommer duga alldeles utmärkt!
TS spelar ju typ mw3 och lol som den lätt klarar av.
Sen är den ju gratis för hans del med.

Vad bra!:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

Det beror vad man jämför med. Jämför man med en ny dator nej, men behöver man inte spela de nyaste spelen på högsta så funkar den nog utmärkt.

Permalänk
Skrivet av Jonas_Hofvander:

DU KAN SPELA ALLA SPEL DU VILL PÅ DEN GRAFIKEN DU ÄR NÖJD MED.

Priset på datorn spelar väl för fan ingen roll? Förstår inte ens hur folk orkar fortsätta kommentera här, gå nu och spela tills ögonen blir röda och njut av att du har en dator som funkar bra för dina behov och sluta sitta här och fråga vad datorfan är värd.

Och du har ju själv skrivit i säkert 7 posts nu att du kan maxa grafiken på de spel du spelar... Varför frågar du då OSS om datorn är bra? Jag blir så trött.

Precis!

Permalänk
Skrivet av Jonas_Hofvander:

DU KAN SPELA ALLA SPEL DU VILL PÅ DEN GRAFIKEN DU ÄR NÖJD MED.

Priset på datorn spelar väl för fan ingen roll? Förstår inte ens hur folk orkar fortsätta kommentera här, gå nu och spela tills ögonen blir röda och njut av att du har en dator som funkar bra för dina behov och sluta sitta här och fråga vad datorfan är värd.

Och du har ju själv skrivit i säkert 7 posts nu att du kan maxa grafiken på de spel du spelar... Varför frågar du då OSS om datorn är bra? Jag blir så trött.

Jag undra bara om datorn va bra.. Och vad den kostar.. och sen hade inte alla läst det med spelen trodde jag så jag skrev det igen.. okej..?
varför läser du då om du inte är intreserad?

Förlåt för jag fråga..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av WCxFlusher:

Det beror vad man jämför med. Jämför man med en ny dator nej, men behöver man inte spela de nyaste spelen på högsta så funkar den nog utmärkt.

Okej...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av jakob.ee.:

detta är ingen svenska lektion..

Årets särskrivning.

Förstår för övrigt inte varför du inte laddar upp bilderna och bifogar dem direkt i tråden om du vill att fler ska se dem.

Permalänk
Skrivet av Monkeyapa:

Årets särskrivning.

Förstår för övrigt inte varför du inte laddar upp bilderna och bifogar dem direkt i tråden om du vill att fler ska se dem.

Man måsta lägga upp de på nätet.. alltså man måste ange en ULR..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem

Var nu snäll mot pojken. Han vill nog bara förvissa sig om att datorn är bra..Och det tror jag den är jämfört med alla giganten och siba burkar för 6-8000 med integrerade grafikkort och I3 cpus.. men med miljarders i ramminne och 1 TERRA diskar.

Han är bara att gratulera som har en sådan omtänksam bror. Men brorsan har nog råd om han lyckas sälja dom spelburkarna han har på sin hemsida.

Mvh
Rippero

Visa signatur

1.MSI 970A-G45 * AMD Phenom II X4 965 3,4GHz BE * XFX Radeon HD6870 BE * Scythe Katana 3 * Corsair TX 650W V2 80+ Bronze * Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz VALUE * Cooler Master Elite 430 *
2. GA-990FXA-UD3#Phenom 965 3.4 #5750 1Gb Silent#2x4 gb Ram#FD R3¤FD Newton 650# 5 Fans

Permalänk
Skrivet av rippero:

Var nu snäll mot pojken. Han vill nog bara förvissa sig om att datorn är bra..Och det tror jag den är jämfört med alla giganten och siba burkar för 6-8000 med integrerade grafikkort och I3 cpus.. men med miljarders i ramminne och 1 TERRA diskar.

Han är bara att gratulera som har en sådan omtänksam bror. Men brorsan har nog råd om han lyckas sälja dom spelburkarna han har på sin hemsida.

Mvh
Rippero

Tack! en snäll människa som fattar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

Jag tycker synd om dig, går du inte i skola?
Förövrigt är datorn helt okej, du behöver inte oroa dig.

Permalänk
Skrivet av Graskloss:

Jag tycker synd om dig, går du inte i skola?
Förövrigt är datorn helt okej, du behöver inte oroa dig.

Hehe ääh. jag klarar mig.. jo..? men ska på skidsemester imorgon åker vid 9..
okej bra.. tur man har en bror..! vill lära mig mycket om datorer och börja jobba hos honom..men nu kan jag typ inget eller inget i datorerna men kan typ fixa mjukvaran och sånt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

Har du kollat alla delarna? har du räknat på moms?

Skickades från m.sweclockers.com

Hahahaha, detta måste vara roligaste tråden jag nånsin läst här på Sweclockers.
Av allt TS har skrivit så är troll det enda som dyker upp i skallen på mig.

Over 'n out.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Synd bara att det är så lite ös i hans Win8 tråd..Den började ju ..... bra

Peace

Visa signatur

1.MSI 970A-G45 * AMD Phenom II X4 965 3,4GHz BE * XFX Radeon HD6870 BE * Scythe Katana 3 * Corsair TX 650W V2 80+ Bronze * Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz VALUE * Cooler Master Elite 430 *
2. GA-990FXA-UD3#Phenom 965 3.4 #5750 1Gb Silent#2x4 gb Ram#FD R3¤FD Newton 650# 5 Fans

Permalänk
Skrivet av rippero:

Synd bara att det är så lite ös i hans Win8 tråd..Den började ju ..... bra

Peace

Rollig du va nu då..... eller...?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

den klarar league of legends, CS(full grafik) och MW3 (full grafik).. så ganska bra antar jag..

Lol=Klarar vilken dator som hällst
CS= ^Se ovan^
MW3= Inga speciella grafikkrav där.

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

då en vanlig hårddisk klarar av som bäst 70 mbs i överföringshastighet (en solid fil T ex en Avi fil eller 7zip fil på 4 gb och inte flera olika filer och mappar
t ex ett spel som halflife då blir det 13 till 17 mbs i hastighet som disken klarar av...)

Läs på innan du sprider felaktig information. En vanlig mekanisk hårddisk klarar av omkring 70MB/s, inte mb/s. 70MB/s = 560Mb/s. Alltså kommer en hårddisk inte begränsa vid högre hastigheter under nedladdningar som du tidigare skrev.

Till TS, Du har fått en bra dator, det enda du borde göra är att ta ut "den gröna" RAM stickan, och bara låta de 2 röda sitta kvar, då det inte är bra att blanda olika sorters RAM. Det är inte heller bra för prestandan att använda 3st RAM stickor på ett dual channel- system som du har.

Jag skulle också fråga din bror varför han valde just det nätaggregatet, för att sedan be han byta ut det då det helt enkelt är av undermålig kvalitet och möljigtvis kan skada datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

han hade en webbshop.. men tog bort den.. men den finns på internet.. kolla på denna.. http://deteknik.se/webshop/index.php?main_page=index&cPath=3

Om dom nu är helt seriösa med dator-paketen så kan man inte annat än garva åt dem... Deras dator-paket är blandade något förjävligt...

Skrivet av jakob.ee.:

Har du kollat alla delarna? har du räknat på moms?
Skickades från m.sweclockers.com

Vadå räknat på moms? Varenda j*vla butik räknar med moms så länge man inte är ett företag som köper.

Skrivet av FknDemo:

^
This

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

okej.. säg ett bra nätagg på 630 watt?

Skrivet av jakob.ee.:

Man måsta lägga upp de på nätet.. alltså man måste ange en ULR..

Skickades från m.sweclockers.com

Går för i helv till Imageshack.us o ladda upp skiten o lägg bilderna i [ img] [ /img] taggar... Finns en knapp för det ovan. Den ser ut så här:

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Läs på innan du sprider felaktig information. En vanlig mekanisk hårddisk klarar av omkring 70MB/s, inte mb/s. 70MB/s = 560Mb/s. Alltså kommer en hårddisk inte begränsa vid högre hastigheter under nedladdningar som du tidigare skrev.

Till TS, Du har fått en bra dator, det enda du borde göra är att ta ut "den gröna" RAM stickan, och bara låta de 2 röda sitta kvar, då det inte är bra att blanda olika sorters RAM. Det är inte heller bra för prestandan att använda 3st RAM stickor på ett dual channel- system som du har.

Jag skulle också fråga din bror varför han valde just det nätaggregatet, för att sedan be han byta ut det då det helt enkelt är av undermålig kvalitet och möljigtvis kan skada datorn.

när jag för över T ex en 7zip fil från min 250 gb disk till 500 gb för lagring så kommer den upp i 70 mb i överföringshastighet... (enligt windows storleken på den är ca 4 gb så det beror på vad det är för fil tror jag...)
men nedladdningshastigheten för en fil från nätet blir inte så stor beroende på vad det är och var man laddar ned det från (T ex mitt steam så får jag ut max 3 mbs en bra dag )

och en installation på avast kommer upp i ca 6 mbs från deras server så det beror på vad och vart man laddar ner ifrån....

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

när jag för över T ex en 7zip fil från min 250 gb disk till 500 gb för lagring så kommer den upp i 70 mb i överföringshastighet... (enligt windows storleken på den är ca 4 gb så det beror på vad det är för fil tror jag...)
men nedladdningshastigheten för en fil från nätet blir inte så stor beroende på vad det är och var man laddar ned det från (T ex mitt steam så får jag ut max 3 mbs en bra dag )

och en installation på avast kommer upp i ca 6 mbs från deras server så det beror på vad och vart man laddar ner ifrån....

Du måste lära dig att skilja på Megabyte och Megabit. Megabyte = MB, Megabit = Mb. 1MB = 8Mb.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jakob.ee.:

detta är ingen svenska lektion..

Suck.
Nej men anledningen till att jag frågade hur gammal du var är för att du skriver som min kusin, hon är sex år.
Överdrivna meningar med löjligt många ....... och..inga..stora booookstävverr....
Skriv så fint du kan, det är bra träning, och du kommer inte irritera folk här på forumet i onödan.
Just nu sticker det i ögonen när man läser din text.

Inget illa menat bara så du vet

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sluta kommentera.. jag har att den kostar mellan 5-8K och att den är bra för att jag har fått den och att det inte är bra att blanda ram minnen och att nätagget är skit..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Du måste lära dig att skilja på Megabyte och Megabit. Megabyte = MB, Megabit = Mb. 1MB = 8Mb.

visste inte ens om det var någon skillnad på dem
bygga dator kan jag då bättre än de flesta av de jag känner och har byggt och hållt på med dator sen jag var 9 år
men vad jag vet så har det varit samma sak bara olika namn ¨byte¨ och ¨bit¨
nåja tackar för upplysningen.
Då har man lärt sig nå nytt lite förvånande att jag aldrig hört detta dock. av någon att det är olika saker men jag menade såklart den som är Mb (hoppas det stannar kvar bara XD) brukar bli ibland som en inköpslista man använder det en gång sen slänger man bort papperet o glömmer bort det när man kommer hem och bara ställer in varorna man köpt som innan man handlade fattades eller behövdes ^^
brukar alltid skriva MB som är just det ni menar som Mb ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Om nu datorn räcker till de spel du vill spela låter det ju som det inte kan bli så mycket bättre då den samtidigt inte kostade dig någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

nej.. men jag tror kanske 6000kr till 8000kr.. bra gissning?
min kompis trodde runt 15 000kr till 20 000kr.. han är en data nörd.. men jag vet inte

Din kompis är ett troll.

Visa signatur

MKX