Permalänk
Skrivet av Tomtelol:

AXP är skräp för att det tar kål på datorer. Mitt förra system försvann pga AXP 630W SLi Ready bla bla bla. Bai bai 7000kr

okej.. säg ett bra nätagg på 630 watt?

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av Matte573:

ta bort "den gröna" 2gb ram stickan, det brukar aldrig vara bra att blanda ram minnen
och om jag var du skulle jag skaffa ett annat nätagg AXP är bara skräp

om du vill att den ska starta snabbare kan du ju som sagt skaffa en ssd, har själv en ocz vertex plus 60gb,
har haft den i 2 månader nu utan några problem och de kostar bara runt 600kr

okej.. men den är samma modell som de andra ram men bara mindre... är det bra då?
okej.. men datorn startar ganska snabbt.. man hinner inte gå och pissa imellan iallafall..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

okej.. säg ett bra nätagg på 630 watt?

Finns inget vettigt nätagg på 630 watt.

Det är överdrift med 630 watt till att börja med så länge du endast kör med ett grafikkort också, ett simpelt nätagg på 450W driver ditt system utan att ens behöva ta i.

XFX 450W

Bra kvalité på XFX nätagg dessutom är dom billiga.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Skrivet av Tomtelol:

Finns inget vettigt nätagg på 630 watt.

Det är överdrift med 630 watt till att börja med så länge du endast kör med ett grafikkort också, ett simpelt nätagg på 450W driver ditt system utan att ens behöva ta i.

XFX 450W

Bra kvalité på XFX nätagg dessutom är dom billiga.

men ska skaffa ett till grafikkort snart.. eller byta ut det.. får se..

XFX har jag hört att de inte är så bra.. och det måste passa till mitt moderkort..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grisapa1:

Snälla lär dig att inte särskriva när man inte ska det!

sovit dåligt (för varmt täcke och har haft hög feber 38.7 grader igår men nu är jag frisk verkar det som har 37.2 grader nu)

Till TS
och btw om du fick blåskärm så gissar jag på att du inte ställt om timings för minnena och kikat över volten för processorn
jag har själv överklockat min dator lite smått och har den på 3.4 ghz från 3.1 ghz

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

okejj.. jag laddar inte ner något på denna datorn.. men på min mini PC laddar jag ner.. vill inte få virus på denna datorn.. går inte äns in på facebook.. får in 7.06 mbit säger bredbandskollen...

ok då är det ganska onödigt med ssd för och ladda ner

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

sovit dåligt (för varmt täcke och har haft hög feber 38.7 grader igår men nu är jag frisk verkar det som har 37.2 grader nu)

Till TS
och btw om du fick blåskärm så gissar jag på att du inte ställt om timings för minnena och kikat över volten för processorn
jag har själv överklockat min dator lite smått och har den på 3.4 ghz från 3.1 ghz

okejj.. våger inte göra om det.. vill inte pajja denna datorn med..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

ok då är det ganska onödigt med ssd för och ladda ner

vad menar du..?

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

okej..men det mitt grafikkort klarar league of legends, cs på fullgrafik och MW3 på fullgrafik... och mitt nätagg är 630 watt utan lagg...

nätagget är som sagt av dålig kvalite och ska helst ut ifrån burken och ersättas med ett annat med 80 plus bronze eller bättre och minst 500W

btw din brors butik har tydligen ingen webshop (ännu) och låt han kika in här och fråga om diverse saker om datorn och även vilka varor han borde ta in på lagret till sin butik ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

vad menar du..?

då en vanlig hårddisk klarar av som bäst 70 mbs i överföringshastighet (en solid fil T ex en Avi fil eller 7zip fil på 4 gb och inte flera olika filer och mappar
t ex ett spel som halflife då blir det 13 till 17 mbs i hastighet som disken klarar av...)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

nätagget är som sagt av dålig kvalite och ska helst ut ifrån burken och ersättas med ett annat med 80 plus bronze eller bättre och minst 500W

btw din brors butik har tydligen ingen webshop (ännu) och låt han kika in här och fråga om diverse saker om datorn och även vilka varor han borde ta in på lagret till sin butik ^^

han hade en webbshop.. men tog bort den.. men den finns på internet.. kolla på denna.. http://deteknik.se/webshop/index.php?main_page=index&cPath=3

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

då en vanlig hårddisk klarar av som bäst 70 mbs i överföringshastighet (en solid fil T ex en Avi fil eller 7zip fil på 4 gb och inte flera olika filer och mappar
t ex ett spel som halflife då blir det 13 till 17 mbs i hastighet som disken klarar av...)

okejj

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

jag har en Zalman Intel och AMD processor kylning fläkt till min processor också..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

men ska skaffa ett till grafikkort snart.. eller byta ut det.. får se..

XFX har jag hört att de inte är så bra.. och det måste passa till mitt moderkort..

hahaha.. den var bra "måste passa till mitt moderkort"

vad sägs om http://www.inet.se/produkt/6909620/ocz-modxstream-pro-600w
nätagget är gjort av FSP (som många andra) och är mycket bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

okejj.. våger inte göra om det.. vill inte pajja denna datorn med..

om den inte startar längre och du fortfarande har den kvar så tar du och startar den med ett minne i och ser om den funkar och tar bort överklockningen
datorn e inte trasig om den får bluescreen
det som kan hända av för hög överklockning är nog att minnena går sönder eller att den inte klarar av den hastigheten pga för låg volt för den höga klockningen och därmed får det att krasha

btw jag började hålla på med datorer när jag var 9 år och överklockade för 1a gången när jag var 12 år (gammal burk en p3a som vi sedan gav iväg till min farmor o farfar och nu är den här igen i mitt rum ^^ men det var kul och testa och se om jag kunde och jag läste upp massor om just den processorn innan och vad folk kom upp i för hastigheter och vilka inställnigar de gjort och även om kylningen var tillräcklig för den hastigheten )
tror jag klockade den från 1000 mhz till 1100 så det var ju inte mkt direkt ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av Matte573:

hahaha.. den var bra "måste passa till mitt moderkort"

vad sägs om http://www.inet.se/produkt/6909620/ocz-modxstream-pro-600w
nätagget är gjort av FSP (som många andra) och är mycket bra

passar alla nätagg till alla moderkort..? har inte sån koll på det..
okej..

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

om den inte startar längre och du fortfarande har den kvar så tar du och startar den med ett minne i och ser om den funkar och tar bort överklockningen
datorn e inte trasig om den får bluescreen
det som kan hända av för hög överklockning är nog att minnena går sönder eller att den inte klarar av den hastigheten pga för låg volt för den höga klockningen och därmed får det att krasha

btw jag började hålla på med datorer när jag var 9 år och överklockade för 1a gången när jag var 12 år (gammal burk en p3a som vi sedan gav iväg till min farmor o farfar och nu är den här igen i mitt rum ^^ men det var kul och testa och se om jag kunde och jag läste upp massor om just den processorn innan och vad folk kom upp i för hastigheter och vilka inställnigar de gjort och även om kylningen var tillräcklig för den hastigheten )
tror jag klockade den från 1000 mhz till 1100 så det var ju inte mkt direkt ^^

har inte kvar datorn..
okej.

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakob.ee.:

passar alla nätagg till alla moderkort..? har inte sån koll på det..
okej..

ja, alla nyare nätagg passar alla nyare moderkort, om du inte har något extremt som använder mycket ström(det har du inte)
ett tips:
om du ska köpa ett nytt grafikkort räkna ut hur mycket datorn kommer att dra som max lägg till MINST 100-150w välj nätagg här
http://www.inet.se/kategori/595/nataggregat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jakob.ee.:

nej.. men jag tror kanske 6000kr till 8000kr.. bra gissning?
min kompis trodde runt 15 000kr till 20 000kr.. han är en data nörd.. men jag vet inte

5-6 tusen kanske.
edit, såg redan att någon hade skrivit det..

Permalänk
Skrivet av Matte573:

ja, alla nyare nätagg passar alla nyare moderkort, om du inte har något extremt som använder mycket ström(det har du inte)
ett tips:
om du ska köpa ett nytt grafikkort räkna ut hur mycket datorn kommer att dra som max lägg till MINST 100-150w välj nätagg här
http://www.inet.se/kategori/595/nataggregat

Har varit sugen på nytt grafikkort.. men datorn fungerar väldigt bra.. och den klarar de spela jag spelar.. och jag tycker den är bra.. får se om jag byter något..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Skrivet av baxee:

5-6 tusen kanske.

Har du kollat alla delarna? har du räknat på moms?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

den är väl bra om man inta ska spela krävande spel, men om du bara spela CS. btw kostar knappast 15 kakor

Permalänk
Medlem

TS troll..? Jag trodde först det var en 10-åring som hittat till SweC. Förlåt, vill inte vara ohövlig men folk har bett dig citera vid svar och att inte dubbelposta. Du spammar sönder din egen tråd så in i h*lvete rent ut sagt.

Sen att du vill skicka bilder till folk när du redan fått konfirmerat av 4-5 personer att 15-20k = din polare är idiot. 5-8k är ett rimligt pris för denna dator.

Sammanfattningsvis: 5-8.000kr värde, den är bra för att vara gratis och fungerar på alla nya spel, dock inte med maxad grafik.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Skrivet av WCxFlusher:

den är väl bra om man inta ska spela krävande spel, men om du bara spela CS. btw kostar knappast 15 kakor

Spelar cs, LoL och MW3

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

Är själv 15 år och byggde min dator i år ett tips är att läsa på forumet innan du börjar skriva, man lär sig väldigt mycket och så ser man inte ut som en idiot om man skriver en dum fråga

Permalänk
Skrivet av jakob.ee.:

Spelar cs, LoL och MW3

Skickades från m.sweclockers.com

Ska du spela typ bf 3 elr liknande då borde du investera i ett nytt grafikkort

Permalänk
Skrivet av Jonas_Hofvander:

TS troll..? Jag trodde först det var en 10-åring som hittat till SweC. Förlåt, vill inte vara ohövlig men folk har bett dig citera vid svar och att inte dubbelposta. Du spammar sönder din egen tråd så in i h*lvete rent ut sagt.

Sen att du vill skicka bilder till folk när du redan fått konfirmerat av 4-5 personer att 15-20k = din polare är idiot. 5-8k är ett rimligt pris för denna dator.

Sammanfattningsvis: 5-8.000kr värde, den är bra för att vara gratis och fungerar på alla nya spel, dock inte med maxad grafik.

Den klarar CS på högsta grafik och mw3påhögsta och LoL..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk

Sorry men CS och MW3 på högsta är inte mycket att skryta med

Permalänk
Skrivet av WCxFlusher:

Ska du spela typ bf 3 elr liknande då borde du investera i ett nytt grafikkort

Spelar mw3..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har Dyslexi! Det innebär att jag har läs- och skrivsvårigheter.
Fractal Design Define R3 | Phenom II 1090T (6 kärnor) 3,2GHz | Zalman CNPS-8700 NT Slim | Gigabyte GA-880GM-D2H (AM3) |
10GB ram G-skill (1333MHz) | Asus EAH 6870 DC | A-data SX900 128 GB | AXP agg.

Permalänk
Medlem