Vilket är bäst, BF3 eller MW3 (annorlunda kriterier)?

Permalänk
Medlem

Vilket är bäst, BF3 eller MW3 (annorlunda kriterier)?

Hej,

Nu tänker ni; åh nej inte en sån tråd igen, det finns 1000 redan!

Men nu undrar jag vilket spel som är bäst ur följande perspektiv:

*Nybörjarvändligt/matchmaking
Eftersom jag är total nybörjare vill jag inte kastas in bland spelare som är flera gånger bättre än mig själv, ni förstår varför. Jag har lirat mycket Quake i mina dar som jag vet är näst intill är kört om man kommer som total nybörjare, SC2 däremot har ett perfekt matchmakingsystem.

Organiserade matcher
Jag tycker inte det är särskilt roligt att kastas in mitt i en match, där folk hoppar ur och hoppar in titt som tätt. När jag lirade quake på öppna servrar blev det alltid att ett lag fick övertag och andra laget drog. Däremot fanns det pickupkanaler på IRC (länge sen =p) där man kunde skriva upp sig i en match som man spelade i säg 20 minuter som fungerade bra, ganska osmidigt dock. I SC2 där matchmakingen fungerar väldigt bra är det inga bekymmer att lira säv 3v3 med en kompis, detta vill jag ska fungera bra i BF3/MW3? Gör det?

Teamwork/smart spel
Att bara springa runt och samla frags tycker jag är lite järndött. Jag vill kunna kombinera ovanstående kriterier med att man faktiskt har något mål i matchen. Tex tyckte jag CTF var väldigt roligt där man måste samarbeta/tänka och inte nödvändigtvis vinner på att springa runt som en dåre och bara skjuta hjärndött, eller ligga och campa osv.

Tackar på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av rularn:

Hej,

Nu tänker ni; åh nej inte en sån tråd igen, det finns 1000 redan!

Men nu undrar jag vilket spel som är bäst ur följande perspektiv:

*Nybörjarvändligt/matchmaking
Eftersom jag är total nybörjare vill jag inte kastas in bland spelare som är flera gånger bättre än mig själv, ni förstår varför. Jag har lirat mycket Quake i mina dar som jag vet är näst intill är kört om man kommer som total nybörjare, SC2 däremot har ett perfekt matchmakingsystem.

Organiserade matcher
Jag tycker inte det är särskilt roligt att kastas in mitt i en match, där folk hoppar ur och hoppar in titt som tätt. När jag lirade quake på öppna servrar blev det alltid att ett lag fick övertag och andra laget drog. Däremot fanns det pickupkanaler på IRC (länge sen =p) där man kunde skriva upp sig i en match som man spelade i säg 20 minuter som fungerade bra, ganska osmidigt dock. I SC2 där matchmakingen fungerar väldigt bra är det inga bekymmer att lira säv 3v3 med en kompis, detta vill jag ska fungera bra i BF3/MW3? Gör det?

Teamwork/smart spel
Att bara springa runt och samla frags tycker jag är lite järndött. Jag vill kunna kombinera ovanstående kriterier med att man faktiskt har något mål i matchen. Tex tyckte jag CTF var väldigt roligt där man måste samarbeta/tänka och inte nödvändigtvis vinner på att springa runt som en dåre och bara skjuta hjärndött, eller ligga och campa osv.

Tackar på förhand

man borde börja med MW3.. lära sig konceptet träna reaktioner och precision.. sen kan man röra sig över till BF3 som är mycket mer komplicerat

Permalänk
Medlem

Börja spela det du vill spela mest? Svårare än så är det inte.

Om du följer objektiven, langar ut ammo/medpacks när folk vill ha, inte drar en revive utan att vara säker på att din lagspelare inte dör på direkten så gynnar du laget mer än 90% av de andra nötterna som spelar.

Visa signatur

i7 4790k | Gigabyte GA-Z87X-UD4H | 16GB CL11 2400MHz | GTX 1060 | SSDx2 HDDx3
Kringutrustning: BenQ XL2411Z 144Hz, SteelSeries 6Gv2, Zowie FK, Qpad QH-90, Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Skrivet av rularn:

Hej,

Nu tänker ni; åh nej inte en sån tråd igen, det finns 1000 redan!

Men nu undrar jag vilket spel som är bäst ur följande perspektiv:

*Nybörjarvändligt/matchmaking
Eftersom jag är total nybörjare vill jag inte kastas in bland spelare som är flera gånger bättre än mig själv, ni förstår varför. Jag har lirat mycket Quake i mina dar som jag vet är näst intill är kört om man kommer som total nybörjare, SC2 däremot har ett perfekt matchmakingsystem.

Organiserade matcher
Jag tycker inte det är särskilt roligt att kastas in mitt i en match, där folk hoppar ur och hoppar in titt som tätt. När jag lirade quake på öppna servrar blev det alltid att ett lag fick övertag och andra laget drog. Däremot fanns det pickupkanaler på IRC (länge sen =p) där man kunde skriva upp sig i en match som man spelade i säg 20 minuter som fungerade bra, ganska osmidigt dock. I SC2 där matchmakingen fungerar väldigt bra är det inga bekymmer att lira säv 3v3 med en kompis, detta vill jag ska fungera bra i BF3/MW3? Gör det?

Teamwork/smart spel
Att bara springa runt och samla frags tycker jag är lite järndött. Jag vill kunna kombinera ovanstående kriterier med att man faktiskt har något mål i matchen. Tex tyckte jag CTF var väldigt roligt där man måste samarbeta/tänka och inte nödvändigtvis vinner på att springa runt som en dåre och bara skjuta hjärndött, eller ligga och campa osv.

Tackar på förhand

Precis som urvania säger, börja med MW3 för att lära den nya FPS gameplayen, Combat i MW3 är väldigt lik BF3 men MW3 har knappast någon teamwork alls.
Varje gång jag körde mw2 tillsammans med polare slutade med att vi tävlade om vem som fick mest kills samt killstreaks men när jag gick över från mw2 till bad company 2 tyckte jag att vapen hade samma känsla och att nästan alla spelar hade samma taktik som sprang runt.

I bf3 är det helt annorludna men man känner fortfarande COD känslan i det och hur vapnen knappast har någon rekyl, alla dör som flugor och allt handlar om reflex samt position och hur du rör dig.

Men du verkar vara en erfaren fps spelare så jag skulle börja med BF3, dock har inte bf3 någon matchmaking system, mw3 har jag inte köpt ännu så jag har inte någon erfarenhet alls av det.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Avstängd

MW3 äger BF3 kolla bara hur många som har köpt mw3 jämfört mot bf3.
man är mycket smidigare i mw3 jämfört mot bf3 där det tar 5 år innan man får upp siktet på sitt sniper.

Permalänk
Skrivet av mw3gamer:

MW3 äger BF3 kolla bara hur många som har köpt mw3 jämfört mot bf3.
man är mycket smidigare i mw3 jämfört mot bf3 där det tar 5 år innan man får upp siktet på sitt sniper.

Sämst. Anledning. Ever.

BTW: Hur gammal är du?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Tycker som Urvania och Qrush att du borde börja med ett lättare och simplare men fortfarande modernt fps spel i mågon månad och sedan flytta över till bf3. Men istället för att rekommendera mw3 som alla gör, så tycker jag allvarligt att du ska plocka upp Cod 4 som är mycket bättre enligt mig själv. Det spelet har visserligen några år på nacken men det gör ingenting eftersom att det är såpas välgjort att det överlevt

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Det tar ganska mycket längre tid att komma in i BF3 än MW3. I MW3 letar du upp något gamemode du vill köra, kör en match, sen så är du inne i det. Medans i BF3 Kanske du måste köra 5-10 matcher innan du kommer in i det, om inte fler

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Sämst. Anledning. Ever.

BTW: Hur gammal är du?

Antagligen P:12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av mw3gamer:

MW3 äger BF3 kolla bara hur många som har köpt mw3 jämfört mot bf3.
man är mycket smidigare i mw3 jämfört mot bf3 där det tar 5 år innan man får upp siktet på sitt sniper.

Antingen

Eller

Visa signatur

pls

Permalänk
Medlem
Skrivet av mw3gamer:

MW3 äger BF3 kolla bara hur många som har köpt mw3 jämfört mot bf3.
man är mycket smidigare i mw3 jämfört mot bf3 där det tar 5 år innan man får upp siktet på sitt sniper.

Vilket utförligt och konstruktivt svar på hans fråga, verkligen.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Det låter på er som att MW3 är mer av ett arcadespel, men det hjälper mig inte om det inte finns något matchmakingsystem? När jag kikat runt på youtube på olika videos ser det mest ut som att folk hoppar in i kriget och kör sitt egna race, leker med helikopter, ligger och sniprar eller bara springer runt och letar kills. Jag önskar något lite mer uppstyrt. Jag spelade aldrig CS men där var det i alla fall rundor med mål att klara av, inte bara springa runt och köra sitt egna spel.

Men om jag förstår er rätt finns det inget matchmakingsystem alls (motsvarande MMR i SC2)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mw3gamer:

MW3 äger BF3 kolla bara hur många som har köpt mw3 jämfört mot bf3.
man är mycket smidigare i mw3 jämfört mot bf3 där det tar 5 år innan man får upp siktet på sitt sniper.

Då ska vi se här, Bf3 har tanks, helis, jets och känsla i vapen. Mw3 har dålig grafik och 60FoV...
Bf3 har dynamsika banor, mw3 statiska
Bf3 har en balansering som exsisterar (Något mer än mw3)
I mw3 går det att quickscopa...

Skrivet av Itchy Trojan:

Sämst. Anledning. Ever.

BTW: Hur gammal är du?

han är 13 (någon frågade i hans köpråds tråd)

Permalänk
Medlem

Mitt slutgiltiga svar är alternativ 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mw3gamer:

MW3 äger BF3 kolla bara hur många som har köpt mw3 jämfört mot bf3.
man är mycket smidigare i mw3 jämfört mot bf3 där det tar 5 år innan man får upp siktet på sitt sniper.

Bara för att Justin Beiber har sålt mer skivor än tex Avicii så betyder det inte att beiber bättre.. Och snipern i CoD är ju så verklighetstrogen också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av rularn:

Hej,

Nu tänker ni; åh nej inte en sån tråd igen, det finns 1000 redan!

Men nu undrar jag vilket spel som är bäst ur följande perspektiv:

*Nybörjarvändligt/matchmaking
Eftersom jag är total nybörjare vill jag inte kastas in bland spelare som är flera gånger bättre än mig själv, ni förstår varför. Jag har lirat mycket Quake i mina dar som jag vet är näst intill är kört om man kommer som total nybörjare, SC2 däremot har ett perfekt matchmakingsystem.

Organiserade matcher
Jag tycker inte det är särskilt roligt att kastas in mitt i en match, där folk hoppar ur och hoppar in titt som tätt. När jag lirade quake på öppna servrar blev det alltid att ett lag fick övertag och andra laget drog. Däremot fanns det pickupkanaler på IRC (länge sen =p) där man kunde skriva upp sig i en match som man spelade i säg 20 minuter som fungerade bra, ganska osmidigt dock. I SC2 där matchmakingen fungerar väldigt bra är det inga bekymmer att lira säv 3v3 med en kompis, detta vill jag ska fungera bra i BF3/MW3? Gör det?

Teamwork/smart spel
Att bara springa runt och samla frags tycker jag är lite järndött. Jag vill kunna kombinera ovanstående kriterier med att man faktiskt har något mål i matchen. Tex tyckte jag CTF var väldigt roligt där man måste samarbeta/tänka och inte nödvändigtvis vinner på att springa runt som en dåre och bara skjuta hjärndött, eller ligga och campa osv.

Tackar på förhand

Då "forum kollegorna" redan gett dig svar på samtliga frågor vill jag bara påpeka att MW3 kan nog vara lite roligare att spela om du har en lite åldrad dator. (vet inte dina specs)
BF3 är hyfsat krävande, sitter du på en äldre dualcore maskin tror jag inte att BF3 skulle bli en speciellt rolig upplevelse.

Testade bara för ro's skull att installera BF3 på en äldre dator* i hemgårn, det var verkligen totalt ospelbart.

(*E6850, 4gb ddr2, gtx275)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mw3gamer:

MW3 äger BF3 kolla bara hur många som har köpt mw3 jämfört mot bf3.
man är mycket smidigare i mw3 jämfört mot bf3 där det tar 5 år innan man får upp siktet på sitt sniper.

ditt namn säger allt.. MW3 är lättare och lära sig därav blev det årets julklapp till finniga 13 åringar mer sofistikerade FPS spelare kör BF3 eftersom det är ett mer kvalitet.. sen är BF3 extremt krävande och inte många som har datorer för det medans MW3 går och spela på i princip varenda dator sen är BF3 konsol version inget vidare medans MW3 funkar perfekt på konsol med kontroll

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mögel:

Då "forum kollegorna" redan gett dig svar på samtliga frågor vill jag bara påpeka att MW3 kan nog vara lite roligare att spela om du har en lite åldrad dator. (vet inte dina specs) BF3 är hyfsat krävande, sitter du på en äldre dualcore maskin tror jag inte att BF3 skulle bli en speciellt rolig upplevelse.

Testade bara för ro's skull att installera BF3 på en äldre dator* i hemgårn, det var verkligen totalt ospelbart.

(*E6850, 4gb ddr2, gtx275)

haha jag sitter på en duel core funkar okej

har väl en fps på 3-40 stabila!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mw3gamer:

MW3 äger BF3 kolla bara hur många som har köpt mw3 jämfört mot bf3.
man är mycket smidigare i mw3 jämfört mot bf3 där det tar 5 år innan man får upp siktet på sitt sniper.

Titta på hur många som sett Justin Biebers videor på youtube, han är fan bäst i världen.

Permalänk
Skrivet av rularn:

Det låter på er som att MW3 är mer av ett arcadespel, men det hjälper mig inte om det inte finns något matchmakingsystem? När jag kikat runt på youtube på olika videos ser det mest ut som att folk hoppar in i kriget och kör sitt egna race, leker med helikopter, ligger och sniprar eller bara springer runt och letar kills. Jag önskar något lite mer uppstyrt. Jag spelade aldrig CS men där var det i alla fall rundor med mål att klara av, inte bara springa runt och köra sitt egna spel.

Men om jag förstår er rätt finns det inget matchmakingsystem alls (motsvarande MMR i SC2)?

Battlefield 3 är fortfarande rejält populerat av spelare som INTE har spelflytet från tidigare battlefield spel. Tidigare spel ur serien har extremt duktiga spelare som använder sig av teamwork oavsett vilka teammates dem har, och det fungerar och belönar. Bf3 är inte där ännu, och om det beror på communityt/spelarna eller spelet isig vill jag inte gå in på, men om du vill han sammarbete likt cs så tycker jag att du skall ta en titt på Battlefield: Bad Company 2, riktigt bra spel. Detta teamwork går också att återskapa i Cod 4, som är belönat med bland annat dedikerade servrar och bra spelare.

Tillägg: Vill bara tydigt påpeka att battlefield spelen allmänt blir roligare med spelare man kan kommunicera med. det skapar team känslan som spelen är kända för.

Angående "mw3gamer"s dåliga, tråkiga, ogrundade och aningen onödiga svar; get out dude. we no likey ur 1337 hax lolz omgz bbq..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Om man har ett par polare att spela med så blir BF3 betydligt roligare än om man lirar själv i det tysta.

Det kanske 3-4 timmar, möjligtvis fler om man inte spelat FPS-spel tidigare, att lära sig spelet - mest p.g.a nya kartor med alla olika vinklar och sniper-ställen m.m. När du har kommit in i det så är det såpass roligt att du knappt kan slita dig från spelet.

Ett tips är att du kan köra campaign-storyn innan du ger dig ut på online-delen. Då får du iallafall ett humm om hur rekylen är i olika vapen, rörelsen i spelet och så vidare.

Spelade MW2 förut och tröttnade efter 6 timmars spelande, har spelat BF3 sen början av jul och har sammanlagt spelat 60 timmar sen dess!

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga bf3, har inte testat mw3 men för att jag ville kommentera det med sc2 som du sa, så vill jag bara säga att det är så lätt för personer att komma i bronze league när de ska rankas bättre, t.ex. master leagare kommer ner dit när de vill farma under en ny säsong. Då möter vi som är riktiga bronze leaguare personer som är extremt mycket bättre än oss

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av rularn:

Hej,

Nu tänker ni; åh nej inte en sån tråd igen, det finns 1000 redan!

Men nu undrar jag vilket spel som är bäst ur följande perspektiv:

*Nybörjarvändligt/matchmaking
Eftersom jag är total nybörjare vill jag inte kastas in bland spelare som är flera gånger bättre än mig själv, ni förstår varför. Jag har lirat mycket Quake i mina dar som jag vet är näst intill är kört om man kommer som total nybörjare, SC2 däremot har ett perfekt matchmakingsystem.

Organiserade matcher
Jag tycker inte det är särskilt roligt att kastas in mitt i en match, där folk hoppar ur och hoppar in titt som tätt. När jag lirade quake på öppna servrar blev det alltid att ett lag fick övertag och andra laget drog. Däremot fanns det pickupkanaler på IRC (länge sen =p) där man kunde skriva upp sig i en match som man spelade i säg 20 minuter som fungerade bra, ganska osmidigt dock. I SC2 där matchmakingen fungerar väldigt bra är det inga bekymmer att lira säv 3v3 med en kompis, detta vill jag ska fungera bra i BF3/MW3? Gör det?

Teamwork/smart spel
Att bara springa runt och samla frags tycker jag är lite järndött. Jag vill kunna kombinera ovanstående kriterier med att man faktiskt har något mål i matchen. Tex tyckte jag CTF var väldigt roligt där man måste samarbeta/tänka och inte nödvändigtvis vinner på att springa runt som en dåre och bara skjuta hjärndött, eller ligga och campa osv.

Tackar på förhand

1. BF3 är enkelt att komma in i och lära sig. Man kan ta det lugnt i början och lära sig grunderna i det rätt enkelt och lugnt om man vill det.
Mina erfarenheter av cod serien är att det är ett mycket högre tempo och svårare att lära sig efter som man dör nästan hela tiden. Kartorna i cod är också mindre än de i BF3 och det gör att man dör mycket mer och tempot blir högre.

2. Organiserade matcher har jag ingen aning om hur det är i cod eller Bf3. Men matchmaking systemet i Bf3 skulle jag säga är rätt så bra. Du matchas med spelare som har liknande skill level som du har. Skill leveln räknas ut varje gång du dödar en fiende eller blir dödad ev en. Du får mer skill level om du dödar en fiende som har högre skill än dig och du fölorar mer skill om du blir dödad av en fiende som har mindre skill än dig. Annars tycker jag du ska föröka hitta en server du tycker om och göra på den. Oftast finns det servrar som bara tillåter spelare innom en vill rank tec 1-20 eller ngt liknande. Men rank har inte att göra så mycket med hur bra en spelare är. Men det kan vara värt att testa.

3. Bf3 är väldit taktiskt och i lägena conquest och rush så har du väldigt drivande mål i matchen. I conquest ska du cappa flaggor som finns utplacerade på olika ställen på kartorna. När du har cappat mer än hälften av flaggorna så förlorar motståndarlaget tickets (dem kan också förlora tickets om man dödar någon i deras lag) Du vinner genom att få ner motståndarlaget på 0 tickets. I rush så finns det ca 6 eller 8 mcom stationer på kartan du ska arma eller defusa (om du är defender). Kartan börjar med att det finns 2 st mcoms, när de är förstörda så öppnas en ny del av banan upp och 2 nya mcoms dyker upp.
I cod så vet jag bara om att det finns ett cpt läge. Jag kan itne säga så mycket mer om det eftersom det var ett tag sen jag lira cod och då var det mw2. Men jag tyckte det var tighta banor där man dog ofta och det fanns alltid massa campers överallt som itne brydde sig om flaggorna.

De flesta bf3 spelare spelar för målet på banan (flaggorna/mcom stationerna) Vilket gör Bf3 till ett mycket bra objectiv spel.
Hoppas det här hjälper dig.
Mvh DragonRapide

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DurpDurp:

Bara för att Justin Beiber har sålt mer skivor än tex Avicii så betyder det inte att beiber bättre.. Och snipern i CoD är ju så verklighetstrogen också..

Den är mer verklighetstrogen i mw3 än i bf3. t.ex i mw3 dör du om man blir prickad i magen men i bf3 överlever man av ett 50.cal sniper
Är det verkligt att reparera en tank med en blåslampa?

Permalänk

BF3? Det finns ju tex team deathmatch där du kan lära dig kontroller och känna på spelet. Sen får du teamwork när du går över till spellägen så som conquest och rush. Nog att match makingen funkar ganska bra nu, till skillnad från vid reseale.
Om folk leavar ofta? Jadu har faktiskt inte tänkt på det. Ibland är lagen kolossalt ojämna och när de är det märks det direkt.

Visa signatur

System: Fractal Design Define Mini| Asus P8Z77-M | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB | Intel i5 2500K - Noctua NH-U9B SE2 | XFX Radeon RX 480 8GB | Fractal Tesla R2 500W
/Erik

Permalänk
Skrivet av mw3gamer:

Den är mer verklighetstrogen i mw3 än i bf3. t.ex i mw3 dör du om man blir prickad i magen men i bf3 överlever man av ett 50.cal sniper
Är det verkligt att reparera en tank med en blåslampa?

Bara för att du inte spelar HC. Är det verklighetstroget med en 10 manna grupp amerikanska soldater som hoppar runt med 8x zoom snipers alá CQB och skriker som 12 åringar brukar göra?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Då "forum kollegorna" redan gett dig svar på samtliga frågor vill jag bara påpeka att MW3 kan nog vara lite roligare att spela om du har en lite åldrad dator. (vet inte dina specs)
BF3 är hyfsat krävande, sitter du på en äldre dualcore maskin tror jag inte att BF3 skulle bli en speciellt rolig upplevelse.

Testade bara för ro's skull att installera BF3 på en äldre dator* i hemgårn, det var verkligen totalt ospelbart.

(*E6850, 4gb ddr2, gtx275)

Nu har jag en dator som tom är något år äldre än ditt exempel, men jag har en uppgradering som troligtvis kommer på tisdag

Det verkar på er som att jag borde lägga mer krut på BF3, där verkar det finnas lite mer tanke bakom i och med vad som ska göras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

1. BF3 är enkelt att komma in i och lära sig. Man kan ta det lugnt i början och lära sig grunderna i det rätt enkelt och lugnt om man vill det.
Mina erfarenheter av cod serien är att det är ett mycket högre tempo och svårare att lära sig efter som man dör nästan hela tiden. Kartorna i cod är också mindre än de i BF3 och det gör att man dör mycket mer och tempot blir högre.

2. Organiserade matcher har jag ingen aning om hur det är i cod eller Bf3. Men matchmaking systemet i Bf3 skulle jag säga är rätt så bra. Du matchas med spelare som har liknande skill level som du har. Skill leveln räknas ut varje gång du dödar en fiende eller blir dödad ev en. Du får mer skill level om du dödar en fiende som har högre skill än dig och du fölorar mer skill om du blir dödad av en fiende som har mindre skill än dig. Annars tycker jag du ska föröka hitta en server du tycker om och göra på den. Oftast finns det servrar som bara tillåter spelare innom en vill rank tec 1-20 eller ngt liknande. Men rank har inte att göra så mycket med hur bra en spelare är. Men det kan vara värt att testa.

3. Bf3 är väldit taktiskt och i lägena conquest och rush så har du väldigt drivande mål i matchen. I conquest ska du cappa flaggor som finns utplacerade på olika ställen på kartorna. När du har cappat mer än hälften av flaggorna så förlorar motståndarlaget tickets (dem kan också förlora tickets om man dödar någon i deras lag) Du vinner genom att få ner motståndarlaget på 0 tickets. I rush så finns det ca 6 eller 8 mcom stationer på kartan du ska arma eller defusa (om du är defender). Kartan börjar med att det finns 2 st mcoms, när de är förstörda så öppnas en ny del av banan upp och 2 nya mcoms dyker upp.
I cod så vet jag bara om att det finns ett cpt läge. Jag kan itne säga så mycket mer om det eftersom det var ett tag sen jag lira cod och då var det mw2. Men jag tyckte det var tighta banor där man dog ofta och det fanns alltid massa campers överallt som itne brydde sig om flaggorna.

De flesta bf3 spelare spelar för målet på banan (flaggorna/mcom stationerna) Vilket gör Bf3 till ett mycket bra objectiv spel.
Hoppas det här hjälper dig.
Mvh DragonRapide

Tack för bra svar!

Permalänk
Skrivet av rularn:

Nu har jag en dator som tom är något år äldre än ditt exempel, men jag har en uppgradering som troligtvis kommer på tisdag

Det verkar på er som att jag borde lägga mer krut på BF3, där verkar det finnas lite mer tanke bakom i och med vad som ska göras.

Så sant, men det är aldrig fel att varva bf3 med kanske cod 4

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av mw3gamer:

Den är mer verklighetstrogen i mw3 än i bf3. t.ex i mw3 dör du om man blir prickad i magen men i bf3 överlever man av ett 50.cal sniper
Är det verkligt att reparera en tank med en blåslampa?

Är det verkligt med quickscope?
Är det verkligt att en riot shield håller undan 50cal skott?
Blåslampan är inte 100%igt verklig men den stämmer till viss del (svetsa tillbaka saker)