Permalänk
Medlem

Bf3 Sniper scope glare

Är det någon som vet om det blir en glare när du har red dot på en sniper eller ett Acog sikte? spelar nu med inget sikte. har letat runt men hittar inget om det här.

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prynne:

Är det någon som vet om det blir en glare när du har red dot på en sniper eller ett Acog sikte? spelar nu med inget sikte. har letat runt men hittar inget om det här.

Acog är typ 4x zoom/assualt scope, eller?
På AKs tycker jag mig ha sett scope glare, så troligen, ja.
Scope glare lär ju vara borta om man bara har red dot, dock blir dom ju fortfarande bländade om du träffar dom med strålen.
Edit: Blandade ihop red dot med laser

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Skrivet av Prynne:

Är det någon som vet om det blir en glare när du har red dot på en sniper eller ett Acog sikte? spelar nu med inget sikte. har letat runt men hittar inget om det här.

Skrivet av smacked:

Acog är typ 4x zoom/assualt scope, eller?
På AKs tycker jag mig ha sett scope glare, så troligen, ja.
Scope glare lär ju vara borta om man bara har red dot, dock blir dom ju fortfarande bländade om du träffar dom med strålen.

Det blir bara glare på s.k "Riflescopes" med 6x förstoring eller mer, inte på red dots/ACOG. "Bländade om du träffar dem med strålen"? utveckla.

Visa signatur

Mobo: AsRock B75M-ITX | GPU: Sapphire 290 Tri-x | CPU: Intel i5 2500k | HDD: 1.5TB diverse | SSD: Corsair Force GT 128GB | RAM: 8GB 1600Mhz Corsair | OS: Win 8.1 Pro 64 | Chassi: Fractal Design Node 304, Vitt |
Varför köper du sådana dyra komponenter när du inte har ens en fönsterlucka sidan? Ingen ser ju vad du har för saker i datorn - mw3gamer

Permalänk
Skrivet av Necrotwilly:

Det blir bara glare på s.k "Riflescopes" med 6x förstoring eller mer, inte på red dots/ACOG. "Bländade om du träffar dem med strålen"? utveckla.

ja, om en person som siktar på dig med laser, så blir du bländad. Simpelt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av WinJi:

ja, om en person som siktar på dig med laser, så blir du bländad. Simpelt.

Han nämnde inte laser, han sa red dot, vilket är ett reflex sight

OnT så tror jag alla scopes över 4x har glare, alla under inklusive 4x har inge glare

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

Om du kollar på varje sikte i Battlelog så står det "Reflections can reveal your position when aimed at you enemies" under vissa (x7 och uppåt typ). Jag är rätt säker på att det bara är dessa som ger glare - förutsatt att du med glare menar att siktet syns och "lyser" och inte att motsåndaren/du blir bländad.

Skrivet av smacked:

Scope glare lär ju vara borta om man bara har red dot, dock blir dom ju fortfarande bländade om du träffar dom med strålen.

Red dot sight är ju rödpunktsikte och bländar väl ändå inte? Lasersiktet bländar dock när du siktar mot huvudet, fast det är ju ett annat tillbehör.

Permalänk
Skrivet av Mo0rbid:

Han nämnde inte laser, han sa red dot, vilket är ett reflex sight

OnT så tror jag alla scopes över 4x har glare, alla under inklusive 4x har inge glare

Men han sa stråle ;D

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Getabocken:

Om du kollar på varje sikte i Battlelog så står det "Reflections can reveal your position when aimed at you enemies" under vissa (x7 och uppåt typ). Jag är rätt säker på att det bara är dessa som ger glare - förutsatt att du med glare menar att siktet syns och "lyser" och inte att motsåndaren/du blir bländad.

Red dot sight är ju rödpunktsikte och bländar väl ändå inte? Lasersiktet bländar dock när du siktar mot huvudet, fast det är ju ett annat tillbehör.

Skrivet av Necrotwilly:

Det blir bara glare på s.k "Riflescopes" med 6x förstoring eller mer, inte på red dots/ACOG. "Bländade om du träffar dem med strålen"? utveckla.

Blandar alltid ihop rödpunktssikte och lasersikte (med en röd punkt... )

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

alltså, dum fråga att ställa här säkert men hur startar jag en tråd? hade !

Permalänk
Medlem
Skrivet av YllePelle:

alltså, dum fråga att ställa här säkert men hur startar jag en tråd? hade !

tryck på forum -> navigera fram till rätt forum del -> tryck sedan på ny tråd längst upp till höger:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

tryck på forum -> navigera fram till rätt forum del -> tryck sedan på ny tråd längst upp till höger:)

Tack så Mycket !

Permalänk
Avstängd

Tycker effekten på scope reflection är löjligt synlig. I verkligheten krävs det att solen träffar linsen och sedan att nån tittar rakt in i scopet med rätt vinkel.... I BF3 har man ju tom reflection på Metro nere i tunnelbanan

Visa signatur
Permalänk

Kör bara L96 ingen glare alls, psden är buggad

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Tycker effekten på scope reflection är löjligt synlig. I verkligheten krävs det att solen träffar linsen och sedan att nån tittar rakt in i scopet med rätt vinkel.... I BF3 har man ju tom reflection på Metro nere i tunnelbanan

Smart där haha. Men bra för att upptäcka snipers

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Tycker effekten på scope reflection är löjligt synlig. I verkligheten krävs det att solen träffar linsen och sedan att nån tittar rakt in i scopet med rätt vinkel.... I BF3 har man ju tom reflection på Metro nere i tunnelbanan

Nä, man behöver inte titta rakt in i scopet.. beror på solens (ljuskällans) infallsvinkel mot linsen och reflexen lämnar linsen med motsvarande vinkel från den "plana" linsytan. Är linsen mera konkav så får reflexen en större spridning. Tänk hur man leker med solkatter och en spegel eller annan blank yta.. Detta då irl.
I spelet så går reflexen alltid rakt fram ut från linsen på kikarsiktet, samma riktning som pipan på geväret. Det man siktar mot ser den starkaste reflektionen.. Men reflexen är mer som en lång kon, lite reflex syns också vid sidan av det men siktar mot. Detta har man gjort i spelet för att snajpern inte ska vara ett lika populärt val av klass, och tvinga snajpern att flytta på sig och inte ligga och campa för mkt.. Så är min tolkning iaf.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd

Moderna kikare har dessutom metoder för att dämpa reflektioner.. Två metoder är populära, 1) Ett raster framför lisen 2) man har en tub framför kikaren så att solen inte kan reflektera i linsen

Snipers är ju horor så det är ju bra att de nerfar vapnen i den klassen så hårt det bara går

edit: HÄr är en bild på min bössa som tydligt visar metod 2 ovan

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Moderna kikare har dessutom metoder för att dämpa reflektioner.. Två metoder är populära, 1) Ett raster framför lisen 2) man har en tub framför kikaren så att solen inte kan reflektera i linsen

Snipers är ju horor så det är ju bra att de nerfar vapnen i den klassen så hårt det bara går

edit: HÄr är en bild på min bössa som tydligt visar metod 2 ovan

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=353891.jpg

Det var en fin sak du hade där Jag kan inget om vapen, men den där "luckan" framför kikarsiktet, är det bara för att fälla ner och skydda linsen vid förvaring och förflyttning?

Lite OT, men vafan...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fyren:

Det var en fin sak du hade där Jag kan inget om vapen, men den där "luckan" framför kikarsiktet, är det bara för att fälla ner och skydda linsen vid förvaring och förflyttning?

Lite OT, men vafan...

Tackar, min bebis
Främst skydd från yttre element, men en bra skarpskytt håller dem nedfällda för att minimera risken för bli upptäckt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

Moderna kikare har dessutom metoder för att dämpa reflektioner.. Två metoder är populära, 1) Ett raster framför lisen 2) man har en tub framför kikaren så att solen inte kan reflektera i linsen

Snipers är ju horor så det är ju bra att de nerfar vapnen i den klassen så hårt det bara går

edit: HÄr är en bild på min bössa som tydligt visar metod 2 ovan

http://www.minhembio.com/bilder/bild/?pic_id=353891.jpg

E det ett kolsyregevär?
Var länge sen jag höll på med vapen.. Men, hade inte filter på den tiden, det påverkar ju ljusinsläppet (negativt). Bäst vore att ha linsen så långt bak i kikarhuset som möjligt. Hade en Leupold 3-9x/40mm på en Colt AR15 A2, riktigt fin liten puffra upp till 3-400m.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smacked:

Acog är typ 4x zoom/assualt scope, eller?
På AKs tycker jag mig ha sett scope glare, så troligen, ja.
Scope glare lär ju vara borta om man bara har red dot, dock blir dom ju fortfarande bländade om du träffar dom med strålen.
Edit: Blandade ihop red dot med laser

reddot är ju värdelöst, jag har blivit "prickad" i huvet från en fiende, och på så sätt upptäckt denne för att sedan hinna döda h*n innan h*n dödar mig
Så DISS för reddot!

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lacrits:

E det ett kolsyregevär?

Luft, på tub: http://www.fxairguns.com/
Edit: Fast det kanske inte är FX här ovan...?
Edit 2: Nej, det är ingen FX och kanske inte luft heller...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Det är en FX T12, jag har tillverkat en AR15 adapter så jag kan använda AR15 standardprylar på den

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

reddot är ju värdelöst, jag har blivit "prickad" i huvet från en fiende, och på så sätt upptäckt denne för att sedan hinna döda h*n innan h*n dödar mig
Så DISS för reddot!

Ah. Rätt skönt för "close quarters" dock (imo) (Laser* )

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson