Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Panelbyte hos tillverkaren på Samsung S23A750D

Permalänk
Medlem

Panelbyte hos tillverkaren på Samsung S23A750D

Min kära Samsung S23A750D är inne på lagning hos Samsung i Kista, efter att den börjat läcka rejält med ljus i kanterna. Teknikerna på Samsung har tittat på skärmen och de håller med mig om att backlight bleedingen är för hög, och ska nu byta panel på skärmen (har för mig att de skulle beställa in en panel). De lovade mig också att de skulle kunna slå på skärmen och titta efter panelbytet för att se att samma problem inte finns med nya panelen.

Vad tror ni om detta tillvägagångssätt? I mina öron låter det som en bra lösning. Dock läste jag någonstans att panelbyte kan innebära att man byter panelen mot en "mindre dålig begagnad" panel. Vad tror ni om detta?

Tror ni jag kan bli fri från bleeding på min kära 750D? (en del på hardforum säger sig ha noll backlight bleeding med den skärmen, och jag undvek 950D pga. att dess konstruktion bidrar till fenomenet).

Permalänk
Testpilot

Det stämmer att panelerna man byter till inte behöver vara sprillans nya men den trasiga panelen är ju använd så den är heller inte helt ny. Det är inget speciellt för just Samsung utan förekommer vad jag vet hos alla tillverkare.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]