Permalänk
Medlem

Första Sleevingen, 800D.

Halloj! Tänkte det kanske vore skoj att lägga upp lite bilder på min ny-sleevade dator!
Det är första gången någonsin jag sleevar och jag tyckte det blev bra, i alla fall.
Sleeve som användes är Fabric Sleeve från djungelapa.se. Använde mig också av "Phobya Molex Extractor Kit" som är identisk med "Sunbeam Molex Extractor Kit". Det tog en stund att hitta rätt teknik för att avlägsna 6-8-24pin kontakterna, men det gick tillslut!
Tyvärr har jag ingen "bra" kamera, och vissa bilder blev färgen mysko på. (Desire HD)

Jag har planer på att trycka in lite mer skoj saker i datorn, bla. vattenkylning (inte bara CPU) och ett 7970

Anyway, enjoy!

Första Sleevingen, 800D.

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk
Medlem

Tycker fabric sleeve är det svåraste att sleeva,så jävla tunt material osv..(men det är min uppfattning)
Älskar att sleeva paracord sleeve istället!

Snyggt jobbat i övrigt

Permalänk
Medlem

Ni som har koll på sleeving ska man ta ur den Vita tråden hur sleeven i paracord sleeven? Köpte hem lite tänkte sleeva lite headset osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Ni som har koll på sleeving ska man ta ur den Vita tråden hur sleeven i paracord sleeven? Köpte hem lite tänkte sleeva lite headset osv

Japp det skall du göra :), det finns totalt 7 trådar som skall bort sedan är det bara att sleeva på

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

Japp det skall du göra :), det finns totalt 7 trådar som skall bort sedan är det bara att sleeva på

Okej tackar så mycket för svar sleeve master guy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wille61:

Okej tackar så mycket för svar sleeve master guy!

no problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Tycker fabric sleeve är det svåraste att sleeva,så jävla tunt material osv..(men det är min uppfattning)
Älskar att sleeva paracord sleeve istället!

Snyggt jobbat i övrigt

Tackar! Jo, jag har läst att folk tycker att fabric ska vara svårast. Det var lite svårhanterat men inga problem efter ett par kablar

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk

Är det en Antec kuhler man ser? Isåfall blåser fläkten/fläktarna in eller ut hur sitter dom?

Permalänk
Skrivet av IntelGenie:

Är det en Antec kuhler man ser? Isåfall blåser fläkten/fläktarna in eller ut hur sitter dom?

Haha vad korkad jag är det är ju en corsair:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av IntelGenie:

Är det en Antec kuhler man ser? Isåfall blåser fläkten/fläktarna in eller ut hur sitter dom?

Jag har satt Push and Pull genom radiatorn utifrån chassit och in.

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X