En bildskärm som lämpar sig för både bildredigering och gaming!

Permalänk
Medlem

En bildskärm som lämpar sig för både bildredigering och gaming!

Tjenare krappar!

Har under en längre period fnulat på vilken/vilken sorts skärm jag ska köpa för att lira lir med hygglig uppdateringsfrekvens och responstid utan att offra färgåtergivning och sådant som behövs för att göra färger rättvisa i Photoshop osv. osv.
Jag är villig att kompromissa!

Skulle uppskatta tips!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chozleh:

Tjenare krappar!

Har under en längre period fnulat på vilken/vilken sorts skärm jag ska köpa för att lira lir med hygglig uppdateringsfrekvens och responstid utan att offra färgåtergivning och sådant som behövs för att göra färger rättvisa i Photoshop osv. osv.
Jag är villig att kompromissa!

Skulle uppskatta tips!

Dell U2312HM

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är den populäraste ips skärmen på prisjakt dell u2412m.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s81824250&o=lokal_rank&...

Permalänk
Medlem

Tackar! Ser riktigt bra ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chozleh:

Tackar! Ser riktigt bra ut!

Vilken är du intressad av då?

Permalänk
Hedersmedlem

Är bildkvaliten prioriterad så skulle jag köra U2410 istället, den är snäppet vassare än årets modeller. Funkar helt okej att spela på dessutom.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Eizo Foris FS2332 är ju en IPS som är relativt snabb för att vara IPS, den har lite mildare anti-glare också, vilket i alla fall jag tycker är positivt. Dock har den 16:9, 16:10 kanske är att föredra för lite extra arbetsyta för bildredigering?

Permalänk

Jag spelar med en Dell U3011 som har IPS-panel. Den är underbar att använda till Photoshop och andra bildprogram och med den höga upplösningen så har man enorm yta att jobba på. Tycker kanske skärmen är på gränsen till lite för stor vid spel men det är en vanesak.
Nu spelar jag mest spel som t ex HoN och SC2 dvs inga snabba spel så märker inte av några problem med skärmen, så jag kan rekommendera den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Eizo Foris FS2332 är ju en IPS som är relativt snabb för att vara IPS, den har lite mildare anti-glare också, vilket i alla fall jag tycker är positivt. Dock har den 16:9, 16:10 kanske är att föredra för lite extra arbetsyta för bildredigering?

Jag har tittat på den här skärmen och den är sannerligen mycket intressant, lågt input lag, sjysst svärta och IPS:en säkrar väl färgåtergivningen, dessutom är den jävligt billig. Tror jag kör på den!