Permalänk
Medlem

Kommit över en NEC LCD2690wuxi

Hejsan,

Råkat komma över en begagnad av ovan nämda skärmar och undrar lite hur den står sig mot dagens "budget"-skärmar?
Jag har en Dell u2412m så jag har redan en IPS och frågan är vilken jag ska behålla..

Vad kan man tänkas få för en begagnad NEC 2690 i mycket bra skick?

http://www.prad.de/en/monitore/review/2007/review-nec-lcd2690...

Helvetes dyr när den fanns i handeln, semi-proffsskärm?

Permalänk
Medlem

Är det en lite äldre "vanlig" wuxi eller en nyare wuxi 2?
Den äldre har en väldigt bra A-TW polarizer som gör att den har minimalt IPS-glow vid skarpa betraktningsvinklar. (istället blir den lite brunaktig vid extrema vinklar har jag för mig)

Kanske inte den bästa kontrasten på den skärmen, och har väl inputlagg på åtminstone 30ms om jag minns rätt (har inte läst prad-recensionen nu), men min bedömning är att den högst sannolikt är minst lika bra som dagens budget IPS:er. Möjligen de allra senaste skärmarna har lite bättre responstid och bättre flyt i rörelser, men tror inte på några stora skillnader. Så länge du inte är hardcore gamer (som vill ha 120hz läge), eller absolut inte måste ha en skärm med högre upplösning/mindre pixlar, så är det en skärm man kan leva länge med IMHO. (så länge skärmen är i bra skick)
Men kanske går att få några spänn för den också?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Är det en lite äldre "vanlig" wuxi eller en nyare wuxi 2?
Den äldre har en väldigt bra A-TW polarizer som gör att den har minimalt IPS-glow vid skarpa betraktningsvinklar. (istället blir den lite brunaktig vid extrema vinklar har jag för mig)

Kanske inte den bästa kontrasten på den skärmen, och har väl inputlagg på åtminstone 30ms om jag minns rätt (har inte läst prad-recensionen nu), men min bedömning är att den högst sannolikt är minst lika bra som dagens budget IPS:er. Möjligen de allra senaste skärmarna har lite bättre responstid och bättre flyt i rörelser, men tror inte på några stora skillnader. Så länge du inte är hardcore gamer (som vill ha 120hz läge), eller absolut inte måste ha en skärm med högre upplösning/mindre pixlar, så är det en skärm man kan leva länge med IMHO. (så länge skärmen är i bra skick)
Men kanske går att få några spänn för den också?

Tack!
Det är den gamla wuxi. Jag får verkligen känslan av kvalité av den och jag inbillar mig att den presterar bättre när jag jämför med min dell.
Lutar åt att jag behåller den här och säljer dellen faktiskt.

Permalänk
Avstängd

NEC:en är flera klasser bättre än U2412M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

NEC:en är flera klasser bättre än U2412M.

Det var trevligt att höra