BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Skrivet av killawife:

Jag hade samma problem men har det inte längre efter att ha gjort följande grejer:

Högerklickat på Bf3.exe och klickat i "run as administrator" samt "full administrator privelegies"
gått in i Origin inställningar och under " I spelet" klickat ur rutan "Aktivera origin I spelet"

Kan ju vara värt att testa.

Kärlek till dig!!! <3 <3 <3
Efter ca. 8 timmars "Game disconnected" och efter att ha blivit skallig av alla inställningar jag ändrat och dylikt så funkar det nu.. God damn, du är min Gud för ikväll!

Tusen tack mate! Sprid ordet, för mig började det funka galant efteråt!!

Visa signatur

Miditower Antec Three Hundred | OCZ ModXStream Pro 500W | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Noctua NH-D14 | Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC | Corsair 8GB Value Select DDR3 1333MHz | Intel Core i5 2500 3,3GHz | 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | ASRock P67 Extreme 6 REV B3
Lur: Samsung Galaxy S II

Permalänk

tjenare.När jag joinar en server så krashar bf3 typ direkt.. nån som vet hur man fixar det ??

Visa signatur

MSI P67A-GD65 REV B3,Intel Core i5 2500K 3,3GHz, Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB,Fractal Design Newton R2, 1000W,Fractal Define XL Svart,Optiarc AD-7263S LabelFlash Svart SATA, OEM,Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM, SP1,Corsair SSD Nova Series 32GB
,1.5TB Samsung Ecogreen F3EG,Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3
,LG 23" TFT W2363D-PF 120hz,

Permalänk
Medlem

När jag spelar BF3 på min nyköpta dator(msiGT683DXR), så blir det så att jag rör mig väldigt "hackigt" i spelet. Men resten av spelet rör sig perfekt. Jag testade att gå ner från högsta grafikinställningarna till lägsta, men problemet fortfarande återstår. Varför är det så?

Permalänk
Medlem

Har alla problem med att starta BF3? Jag och några kompisar lyckas inte få Origin att " gå online " som det står utan bara offline är vi ensamma eller ej?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag kan inte logga in på Origin. Står att det är fel lösenord. Även om jag vet att det är 100% rätt. Sen när jag försöker köra "forgotten password" får jag upp något error.

Permalänk
Medlem

Skräp.. mitt är också nere..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Skräp.. mitt är också nere..

aye, samma här. Trist

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Skrivet av FredrikStåhl:

Någon som fortfarande inte kommer in på servrar och får errors som : You were disconnected from EA online eller Game got Disconneted: Could not connect to server ?

Har haft detta ett jävla tag nu alltså..

Har samma problem :/

Visa signatur

ASUS PRIME X570-PRO : AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz : ASUS ROG Strix LC 240 RGB White Edition
ASUS GeForce RTX 3090 24GB ROG STRIX OC WHITE : Cooler Master V850 SFX Gold
Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Vit : Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition

Permalänk

Beskrivning av problem: Står bara "Joining server" efter uppdatering av Origin men kommer inte på någon server

Lösning: Öppna portarna som står beskrivet ovan och avinstallera Origin, ladda ner det på nytt och installera om.

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem

Inget problem men känns lite onödigt att skapa egen tråd.

Vilka är de jag kan stänga av som drar grymt mycket i grafik men inte behövs? Hört något liknande men vet inte vilka.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Inget problem men känns lite onödigt att skapa egen tråd.

Vilka är de jag kan stänga av som drar grymt mycket i grafik men inte behövs? Hört något liknande men vet inte vilka.

Din fråga är lite ospecificerad, otydlig! Inställningar i BF eller inställningar på ditt grafikkort (skriv gärna vilket, Intel eller AMD?)

Nu när jag ändå skriver här så vill jag påminna om "Lathunden TS gjort"

Beskrivning av problem: En snabb beskrivning av problemet.

Speciell hårdvara: Sitter du på SLI/Xfire? Högt överklockade kort? Något annat speciellt?

Mjukvara: Senaste drivrutinerna? Vilket OS?

Försökt utan framgång:Ominstallerat windows? Uppdaterat bios på grafikkort/moderkort? Ominstallerat drivrutiner?

Lösning: m du har lyckats fixa problemet och vill hjälpa andra!! (viktigt, så att andra kan få en lösning)

Blir lite lättare att följa tråden om alla följer den standarden

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: När jag kommer in på en server så kan jag spela ca 1 min innan jag blir kickad, varför? står bara att jag har blivit kickad från servern? jag gör inget man inte får.

Mjukvara: senaste versionen av origin

Försökt utan framgång:har inte gjort något

Lösning: kan det ha något att göra med punkboster. hur vet man om det har med det att göra?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: Intel Core i7 3770K @ 4,3GHz Kylning: Corsair H60 Minne: Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE Grafik: MSI GeForce GTX 970 Hårddiskar: Corsair SSD Force GT 120GB Nätagg: Fractal Design Newton R2, 1000W Chassie: NZXT Phantom Röd Os: Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Din fråga är lite ospecificerad, otydlig! Inställningar i BF eller inställningar på ditt grafikkort (skriv gärna vilket, Intel eller AMD?)

Nu när jag ändå skriver här så vill jag påminna om "Lathunden TS gjort"

Beskrivning av problem: En snabb beskrivning av problemet.

Speciell hårdvara: Sitter du på SLI/Xfire? Högt överklockade kort? Något annat speciellt?

Mjukvara: Senaste drivrutinerna? Vilket OS?

Försökt utan framgång:Ominstallerat windows? Uppdaterat bios på grafikkort/moderkort? Ominstallerat drivrutiner?

Lösning: m du har lyckats fixa problemet och vill hjälpa andra!! (viktigt, så att andra kan få en lösning)

Blir lite lättare att följa tråden om alla följer den standarden

Men som sagt inget problem egentligen. I grafikinställningarna vet jag att folk kört custom och typ ultra på allt utom något som heter AA och något till. Vilka är dessa två som man kan stänga av och höja resten?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rgolsson:

Beskrivning av problem: När jag kommer in på en server så kan jag spela ca 1 min innan jag blir kickad, varför? står bara att jag har blivit kickad från servern? jag gör inget man inte får.

Mjukvara: senaste versionen av origin

Försökt utan framgång:har inte gjort något

Lösning: kan det ha något att göra med punkboster. hur vet man om det har med det att göra?

Uppdatera punkbuster och prova.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gameman:

Uppdatera punkbuster och prova.

nu när jag kollar i aktivitetshanterarn så är det bara PnkBsterA som är igång, B är inte igång, hur får man detta till att bli rätt?

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: Intel Core i7 3770K @ 4,3GHz Kylning: Corsair H60 Minne: Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE Grafik: MSI GeForce GTX 970 Hårddiskar: Corsair SSD Force GT 120GB Nätagg: Fractal Design Newton R2, 1000W Chassie: NZXT Phantom Röd Os: Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk

Beskrivning av problem: Lirar både online och campaign utan några krascher nu för tiden men så fort jag försöker köra CO-OP så kraschar det under laddning så jag kommer inte ens ut och kan börja lira. Är det känt att CO-OP är instabilt eller?

Speciell hårdvara: Gigabyte GTX 580 SOC SLi

Mjukvara: 290.53, Win 7 Pro 64.

Försökt utan framgång: Origin i spelet inaktiverat, kör BF3 som admin, uppdaterat PB, senaste bios och drivrutiner.

Lösning: Ingen lösning

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: kommer in på en server och efter ett tag börjar spelet att hacka, lirar runt 120 - 160 fps men får ett konstant hackande av gubben när jag rör mig (allt har fungerat prima inte ett fel innan men helplötsligt efter jag lagt bf3 på is ett tag så har det blivit så här)

Speciell hårdvara: Dator i sign

Mjukvara: Använder mig utav 285.79, Windows 7 Ultimate

Försökt utan framgång: har Uppdaterat bios på moderkortet, dragigt ner all överklockning men utan framgång

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

Detta felet började i Måndags kväll.

Beskrivning av problem: Jag blir frånkopplad från BF3 efter 30-45min spelade. När jag blir från kopplad från spelet så har datorn ingen anslutning till internet under 30-60sek. Gäller alla datorer hemma.

Denna text kommer upp.
Game disconnected: your connection to the server timed out.

Speciell hårdvara: Std dator, nVidia 580
Mjukvara: Allt är uppdaterat och inga förändringar gjorda sista tiden.

Försökt utan framgång: uPnP är avstängt i mitt Comhem modem Cisco EPC2425.

Lösning: Det funkar om jag stänger av brandväggen i kabelmodemet, men det är ju egentligen ingen lösning för den vill man ju ha påslagen.

Jag har sett att EA rekommenderar att öppna vissa portar i modem kan det hjälpa tro?

Nu hjälper det inte längre att stänga av brandväggen heller.

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Argybarg:

Beskrivning av problem: kommer in på en server och efter ett tag börjar spelet att hacka, lirar runt 120 - 160 fps men får ett konstant hackande av gubben när jag rör mig (allt har fungerat prima inte ett fel innan men helplötsligt efter jag lagt bf3 på is ett tag så har det blivit så här)

Speciell hårdvara: Dator i sign

Mjukvara: Använder mig utav 285.79, Windows 7 Ultimate

Försökt utan framgång: har Uppdaterat bios på moderkortet, dragigt ner all överklockning men utan framgång

Att öka volten har väl funkat för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pTr_17:

Detta felet började i Måndags kväll.

Beskrivning av problem: Jag blir frånkopplad från BF3 efter 30-45min spelade. När jag blir från kopplad från spelet så har datorn ingen anslutning till internet under 30-60sek. Gäller alla datorer hemma.

Denna text kommer upp.
Game disconnected: your connection to the server timed out.

Speciell hårdvara: Std dator, nVidia 580
Mjukvara: Allt är uppdaterat och inga förändringar gjorda sista tiden.

Försökt utan framgång: uPnP är avstängt i mitt Comhem modem Cisco EPC2425.

Lösning: Det funkar om jag stänger av brandväggen i kabelmodemet, men det är ju egentligen ingen lösning för den vill man ju ha påslagen.

Jag har sett att EA rekommenderar att öppna vissa portar i modem kan det hjälpa tro?

Nu hjälper det inte längre att stänga av brandväggen heller.

Märkligt!! Jag har fått exakt samma fenomen här, från och med idag?!?!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Går inte att connecta till vissa servrar via battlelog.

Denna text kommer upp: Game disconnected: your game has mismatched content.

Lösning: I Origin : Inställningar > Inställningar > Bläddra bland spelinstallerare.
En mapp kommer upp, ha den öppen men stäng origin helt och hållet.
I mappen du öppnade tidigare finns en mapp med din epostadress. Öppna denna och ta bort filen "Offline cache".
Starta om datorn och pröva igen.

Funkade förmig

Permalänk

Under en längre tid, (en månad?) har jag inte kunnat spela BF3, kommer jag in så blir jag disconnected efter ungefär en minut.
Då BF3 är det enda spelet som strular och som dessutom funkade perfekt innan en patch till spelet förstörde allt, var min lösning att helt enkelt inte spela.
Idag testade jag igen och en patch till Origin fanns tillgänglig. Den använde vi.
Nu funkar allt som det ska.
Jag har inte ändrat på något annat i datorn. Kul med patchar som funkar men mindre kul med de som förstör.

Visa signatur

När du är äldre blir dina leksaker dyrare....

Permalänk

Beskrivning av problem: spelet stängs ner i multiplayer och marken försvinner typ game disconection
Speciell hårdvara: 6950 1Gb

Mjukvara: win7

Lösning: ingen

Visa signatur

CPU: Inte Core I7-2600 MB: Asus P8Z68-V LX Z68
RAM: 2X Corsair classic DDR3 4GB Pc3-12800 HDD: Seagate Barracuda Green 2TB
Optisk enhet: Samsung DVDRW 22X Black SATA Chassi: Fractal Design Define R3 Ttanium
PSU:Corsair Power supply 750W TX GPU:Sapphire HD6950 1GB PCI-E Lite retail

Permalänk

Vad fan är det här mitt BF3 har fungerat felfritt sen det släpptes men helt plötsligt blir jag kickad från alla servrar jag loggar in på efter nån minut
Pubkbuster violation någonting hinner jag se i game managern.

jag har en "ren" dator med ingen skit installerat har också startat windows services för att se att PnkBstr.exe någonting är igån och det är det..

Någon som har nån smart idé?
det BF3 fungerade igår felfritt och inget speciellt är gjort med datorn sen dess voijne?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Beskrivning. Jag "fryser", kan se mig omkring, men inte röra mig. Kan ducka men reser mig automatiskt. Kan skjuta, men mina skott gör ingen skada. Har oändligt med ammo. Är i högsta grad kvar på servern, då jag både ser allt i realtid och kan bli skjuten.

Inträffar då och då efter senaste patchen, och har i mitt fall endast inträffat på två servar hyrda från gameservers.com.

En googling på "bf3 orange triangle" visar att fler har samma problem. Vissa påstår att det har med uppkopplingen att göra, men så är inte fallet enligt oss som har problemet.

Lösning? Kan funka att stänga av upnp. Har inte testat tillräckligt länge för att konstatera att det är löst.

Så här ser det ut iaf..

Visa signatur

*MSI P67A-GD55 *Intel Core i5 2500K *Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 *Sparkle GeForce GTX 570 1280MB *Corsair SSD Force Series 120GB *1TB Western Digital Caviar Black *Corsair AX 850W 80+ GOLD *Fractal Design Define R3

Permalänk

Hårdvara: Intel i5, asus moderkort, geforce gtx 570 gpu

problem: Game dissconected: no reply from server

Står så på alla servrar jag försöker komma in på. Funkade fint för en månad sen men inte nu... Några lösningar?

Visa signatur

| MB: GIGABYTE Z390 AOROUS ELITE | CPU: Intel Core i5-9600K -> NZXT Kraken x62 | GPU: Palit GeForce RTX2080 8GB | RAM: HyperX Fury Black 32gb 3200 Mhz | PSU:EVGA Supernova 750W| SSD M.2:Samsung 970 evo plus 500gb | Chassi: NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Ett tips, ni som har Comhem + Cisco EPC2425 och har problem med att eran anslutning ballar ur efter ett tag av BF3 spelande har jag en lösning.
Hade provat alla metoder som skrivits och inget funka men hitta tillslut en lösning !

Logga in i din Cisco EPC2425 och klicka på gateway. Välj bridgemode. Nu är routerdelen urkopplad. Det verkar som det är den som ger upp efter ett tag.
Bäst är att skaffa en separat router typ Dlink Dir-655 och koppla in i Cisco EPC2425 om man har flera datorer och/eller vill nyttja det extra skydd man får etc.

Har bara dett aproblem med BF3, ganska skumt. iof så skickas och tas emot ganska mycket data vid 64 spelare antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pTr_17:

Detta felet började i Måndags kväll.

Beskrivning av problem: Jag blir frånkopplad från BF3 efter 30-45min spelade. När jag blir från kopplad från spelet så har datorn ingen anslutning till internet under 30-60sek. Gäller alla datorer hemma.

Denna text kommer upp.
Game disconnected: your connection to the server timed out.

Speciell hårdvara: Std dator, nVidia 580
Mjukvara: Allt är uppdaterat och inga förändringar gjorda sista tiden.

Försökt utan framgång: uPnP är avstängt i mitt Comhem modem Cisco EPC2425.

Lösning: Det funkar om jag stänger av brandväggen i kabelmodemet, men det är ju egentligen ingen lösning för den vill man ju ha påslagen.

Jag har sett att EA rekommenderar att öppna vissa portar i modem kan det hjälpa tro?

Nu hjälper det inte längre att stänga av brandväggen heller.

Detta funkade inte för mig, fick stänga av hela routerdelen och köra bridgemode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ett tips, ni som har Comhem + Cisco EPC2425 och har problem med att eran anslutning ballar ur efter ett tag av BF3 spelande har jag en lösning.
Hade provat alla metoder som skrivits och inget funka men hitta tillslut en lösning !

Logga in i din Cisco EPC2425 och klicka på gateway. Välj bridgemode. Nu är routerdelen urkopplad. Det verkar som det är den som ger upp efter ett tag.
Bäst är att skaffa en separat router typ Dlink Dir-655 och koppla in i Cisco EPC2425 om man har flera datorer och/eller vill nyttja det extra skydd man får etc.

Har bara dett aproblem med BF3, ganska skumt. iof så skickas och tas emot ganska mycket data vid 64 spelare antar jag.

Det här gjorde jag igår. Nu funkar det igen. Det verkar som Comhem modemet är den svaga punkten. Nu har jag inte blivit bortkopplad nån gång

Visa signatur

Intel i7 12700K | Noctua NH-D15 | MSI MAG Z690 Tomahawk WiFi | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x16GB | Asus GeForce RTX 3080 Ti TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro Series MZ-V8P500BW 500GB | 2x Samsung 980 Pro Series MZ-V8P1T0BW 1TB | Be Quiet! Pure Power 11 FM 1000W | Win 11 | Fractal Design Define 7 TG

Permalänk

Jag stängde av UpNp i min router och nu funkar det utmärkt!

Visa signatur

| MB: GIGABYTE Z390 AOROUS ELITE | CPU: Intel Core i5-9600K -> NZXT Kraken x62 | GPU: Palit GeForce RTX2080 8GB | RAM: HyperX Fury Black 32gb 3200 Mhz | PSU:EVGA Supernova 750W| SSD M.2:Samsung 970 evo plus 500gb | Chassi: NZXT H440W |