Drambox 500 HD. Ny installerad, fjärkontroll?

Permalänk
Medlem

Drambox 500 HD. Ny installerad, fjärkontroll?

Hej!

Har idag installerat min Dreambox. Verkar vara något skumt med fjärkontrollen, för jag kan inte sitta i soffan och byta kanal för då är fjärkontrollen helt död.
Händer ingenting när jag trycker på knapparna. Men om jag går fram och sätter tummen framför "strömlampan" på boxen så fungerar helt plötsligt fjärkontrollen?
Verkar helkonstigt, är någon som har något svar på varför? kan jag rätta till det med någon inställning ?

Tacksam för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av G-90:

Hej!

Har idag installerat min Dreambox. Verkar vara något skumt med fjärkontrollen, för jag kan inte sitta i soffan och byta kanal för då är fjärkontrollen helt död.
Händer ingenting när jag trycker på knapparna. Men om jag går fram och sätter tummen framför "strömlampan" på boxen så fungerar helt plötsligt fjärkontrollen?
Verkar helkonstigt, är någon som har något svar på varför? kan jag rätta till det med någon inställning ?

Tacksam för svar!!

Kan du inte bara tejpa för "strömlampan" på boxen med svart isolerings tejp?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av