Bf3 startar inte efter "joining server".

Permalänk

Bf3 startar inte efter "joining server".

Hallå!

När jag ska joina en server på bf3, och trycker på "join server", så kommer rutan upp i neder vänstra hörnet (vilket är normalt). Sedan så kommer rutan med meddelandet "Starting Battlefield 3 Limited Edition", men efter det så stängs bara rutan ner och ingenting annat händer. Står fortfarande "Joining server" i neder vänstra hörnet.

Vad kan detta fel bero på?

EDIT: Har redan testat att installera om spelet. Samma fel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Testa att starta om routern/modemet. Hade samma problem, installerade om och om igen utan fix. sen testa jag just då att starta om modemet och vips så var det borta.

Permalänk
Skrivet av rosen87:

Testa att starta om routern/modemet. Hade samma problem, installerade om och om igen utan fix. sen testa jag just då att starta om modemet och vips så var det borta.

Okej tack för svar! Får testa det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

EA verkar ha server crash lr ngt i den stilen....

Visa signatur

l Maximus V Gene l Intel 2700k @ 4.0GHz l Asus Gtx 680 l
l Corsair Veng LP. 8gb l AX650W l Kingston HyperX 3K 240GB l
l Fractal Design Arc Mini l

Permalänk
Medlem

Mitt origin slutar svara när jag ska joina en server atm. -.-

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Detta felet har både jag och andra polare jag snackat med. Det hör till rutinen numera efter 120+ timmar i BF3 att man får klicka på avbryt sen stänga av bf3.exe taskmanager sen upprepa proceduren. Sen brukar det funka 99% av gångerna.

Permalänk
Medlem

Jag hade också det problemet. Dock hittade jag lösningen, (om man har trådlöst internet) Man ska gå in på " 192.168.1.254 ". Det är routern, där kan det finnas en funktion som heter UPnP som normalt hjälper till med online spel och liknande... Det hindrar dock bf3 på något konstigt sätt, så den ska av!

Permalänk
Skrivet av Me_Gusta:

Jag hade också det problemet. Dock hittade jag lösningen, (om man har trådlöst internet) Man ska gå in på " 192.168.1.254 ". Det är routern, där kan det finnas en funktion som heter UPnP som normalt hjälper till med online spel och liknande... Det hindrar dock bf3 på något konstigt sätt, så den ska av!

Finns det någon nackdel att stänga av den?

EDIT: Kör med sladd. Testade att slå av "UPnP" ändå, ingen skillnad :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Löste det sig inte med att starta om routern?

Snackade med ea om detta för ett tag sedan och här ser du vad dom svarade mig:

Thanks for contacting Electronic Arts Customer Care Support.

I can understand how frustrating issues like this can be and I apologize for the inconvenience this has caused. I understood your concern.In order to overcome the issue you need to follow the steps given in the below mentioned points.

1 Disable firewall and antivirus:

I would suggest that you try temporarily disabling any firewalls you have running on your system: - • Software firewalls can simply be turned off, usually by right clicking on the icons near your clock and selecting "Close" or "Exit". • Hardware firewalls should be bypassed by going from the computer directly to your modem, skipping any router you may have.

Please try power-cycling your modem. For this, switch off your modem and leave it un-powered for about 2 minutes then re-start the modem, this should power cycle your modem

2 Open the online ports by contacting your Interner service provider:

TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

We may also suggest to try running the game in Admin mode and update Punkbuster using the link

http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1

If you have any further questions or concerns please reply to this email or browse our extensive knowledge base online at http://help.ea.com.

Sincerely,

Rajesh
Electronic Arts- World Wide Customer Experience
Mvh// Niklas

Permalänk
Skrivet av rosen87:

Löste det sig inte med att starta om routern?

Snackade med ea om detta för ett tag sedan och här ser du vad dom svarade mig:

Thanks for contacting Electronic Arts Customer Care Support.

I can understand how frustrating issues like this can be and I apologize for the inconvenience this has caused. I understood your concern.In order to overcome the issue you need to follow the steps given in the below mentioned points.

1 Disable firewall and antivirus:

I would suggest that you try temporarily disabling any firewalls you have running on your system: - • Software firewalls can simply be turned off, usually by right clicking on the icons near your clock and selecting "Close" or "Exit". • Hardware firewalls should be bypassed by going from the computer directly to your modem, skipping any router you may have.

Please try power-cycling your modem. For this, switch off your modem and leave it un-powered for about 2 minutes then re-start the modem, this should power cycle your modem

2 Open the online ports by contacting your Interner service provider:

TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

We may also suggest to try running the game in Admin mode and update Punkbuster using the link

http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1

If you have any further questions or concerns please reply to this email or browse our extensive knowledge base online at http://help.ea.com.

Sincerely,

Rajesh
Electronic Arts- World Wide Customer Experience
Mvh// Niklas

Nej, blev ingen skillnad när jag startade om routern, och inte heller när jag stängde av brandväggen och antivirus programmet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Finns det någon nackdel att stänga av den?

EDIT: Kör med sladd. Testade att slå av "UPnP" ändå, ingen skillnad :/

Den finns väl av en anledning, men jag har kört utan den i några veckor nu och har inte märkt något konstigt alls. Synd att det inte hjälpte!! Testat att slå av ditt antivirus? Jag bytte och blev av med massvis med lagg (hade norton)

Permalänk
Skrivet av Me_Gusta:

Den finns väl av en anledning, men jag har kört utan den i några veckor nu och har inte märkt något konstigt alls. Synd att det inte hjälpte!! Testat att slå av ditt antivirus? Jag bytte och blev av med massvis med lagg (hade norton)

Jep, slog av antivirus, ingen skillnad. Har även snackar med 3 personer på EA support. Inget har hjälpt. Men jag fick iaf en 15% off på origin butiken

EDIT: Kan även nämna att jag inte heller kan starta BF3 singleplayer. Håller på att reparerar BF3 för att se om det gör någon skillnad nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jep, slog av antivirus, ingen skillnad. Har även snackar med 3 personer på EA support. Inget har hjälpt. Men jag fick iaf en 15% off på origin butiken

EDIT: Kan även nämna att jag inte heller kan starta BF3 singleplayer. Håller på att reparerar BF3 för att se om det gör någon skillnad nu.

Har du de senaste drivrutinerna till grafikkortet då? sen vet jag nog inget mer. BF3 är skit, alla har problem med det. -.-

Permalänk
Skrivet av Me_Gusta:

Har du de senaste drivrutinerna till grafikkortet då? sen vet jag nog inget mer. BF3 är skit, alla har problem med det. -.-

Jepp det har jag.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Nej, blev ingen skillnad när jag startade om routern, och inte heller när jag stängde av brandväggen och antivirus programmet.

Öppnade du portarna i routern då?

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av Barak:

Öppnade du portarna i routern då?

hm nää Vilka? De som rosen87 skrev?

TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

hm nää Vilka? De som rosen87 skrev?

TCP: 80, 443, 9988, 20000-20100, 22990, 17502, 42127
UDP: 3659, 14000-14016, 22990-23006, 25200-25300

Öppna dem och stäng av UPnP, speciellt om du har Telias gayway.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Öppna dem och stäng av UPnP, speciellt om du har Telias gayway.

Kan ju tillägga att om det räcker med att öppna portarna så är det bättre att han låter upnp vara på.
Jag fick problem med bf3 efter första patchen, fick ansluta till alla servrarna 3 gånger innan jag kom in. Det löste sig när jag öppnade portarna.
Öppnade även portarna åt en polare i hans telia "smart" tomson gateway, behövde inte stänga av upnp.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Skrivet av id_hunter:

Öppna dem och stäng av UPnP, speciellt om du har Telias gayway.

Tack för hjälpen alla, det fungerar nu! (Behövde inte stänga av UPnP)

Visa signatur
Permalänk

samma sak här , efter att jag fick uppdatera mitt orgin har jag samma problem ?

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Me_Gusta:

Har du de senaste drivrutinerna till grafikkortet då? sen vet jag nog inget mer. BF3 är skit, alla har problem med det. -.-

Att alla skulle ha problem är högst osannolikt! Däremot är det nog personer med problem som syns mest, jag har till exempel aldrig upplevt något fel med BF3 sen jag införskaffade det. Fast det å andra sidan kanske mest är turen som spelar in?

OnT:
Min bror har själv upplevt samma problem med att den står och tuggar "Joining Server" i evigheter men då har han bara stängt ner webbläsaren och origins för att sen starta upp det igen och då fungerade allt som det skulle igen.

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk

Om du tankat BF för att kolla om datan pallar så ska du ta bort alla filer som har med det att göra . Annars kan det fungera att ta bort "tm" från slutet av Battlefield 3 och sen fixa lite i regedit för att installationen inte ska fucka... annars kan det vara bra att installera om Origin. Behövde sj göra ALLA dessa saker för att få mitt BF att fungera

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk

Jag skrev om detta i Problem/Lösningar tråden... Jag fick installera om Origin och öppnade portarna så fungerade det

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Hallå!

När jag ska joina en server på bf3, och trycker på "join server", så kommer rutan upp i neder vänstra hörnet (vilket är normalt). Sedan så kommer rutan med meddelandet "Starting Battlefield 3 Limited Edition", men efter det så stängs bara rutan ner och ingenting annat händer. Står fortfarande "Joining server" i neder vänstra hörnet.

Vad kan detta fel bero på?

EDIT: Har redan testat att installera om spelet. Samma fel.

Händer ibland för mig med. Trycker ctrl alt del o avslutar bf3 processen o testar igen.
Så brukar det funka. Händer nästan 1/5 av gångerna. Jag har en asus n16 router med dd-wrt.

Permalänk
Medlem

Det är bara att stänga ner battlelog och tabba in på spelet trots att det inte är färdig laddat. Det fungerar för mig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|