Permalänk
Medlem

Bf3 svarar inte

Har kollat på några trådar men inget har funkat av det som stog i dom trådarna. men nu till problemet.
när jag går in på en server så hinner jag spela mellan 2-10 min sen fryser bf3 och måste starta aktivitets hanteraren för att kunna stänga ner det och starta om. GPU tempen ligger på ca 62 grader och CPU ligge på runt 50 grader när jag spelar.
Har Q6700, HD 5750 och nå 800 mhz ddr2 minnen.
Tack på förhand

Permalänk
Medlem

fick det o funka ett tag men nu har det kommit tillbaks har ett hd 6870 nu.
Börjar bli väldigt drygt så skulle gärna vilja ha ett svar

Permalänk

Jag har samma problem. Eller ja, mitt BF3 fryser efter varierande tid. 1-300 minuter kan jag få spela. Men en sak är säker, och det är att till sist så fryser spelet..

Har dator i sign.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

Okej det börjar verkligen bli riktigt drygt, hände nyss igen och stod grafikdrivrutinerna har slutat fungera och har återställts?
skulle vara glad för ett svar

Permalänk
Skrivet av jens121:

Okej det börjar verkligen bli riktigt drygt, hände nyss igen och stod grafikdrivrutinerna har slutat fungera och har återställts?
skulle vara glad för ett svar

Det hände mig också att grafikkortsdrivrutinerna hade slutat att fungera. Bytte till nyare drivrutiner och har aldrig haft problemet igen. Så till frågan har du testat med nya drivrutiner?

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Medlem

laddade precis ner nyaste igen :/ men blev så ändå.

Permalänk

Jag har samma problem när jag startar crossfire med mina 5870. Problemet är alltså att grafikdrivrutinen slutar fungera och startar om sig själv vilket resulterar i att spelet måste startas om.

Jag va med i spelet ca 1 sekund så jag hinner se kartan där man väljer "spawn point" osv. Men där fryser det
Har också nyaste drivisarna och det händer samma sak ^^

Går dock bra med ett grafikkort.

Permalänk
Medlem

Okey verkar som det är många som har det problemet.
Själv kör jag bara med ett kort och det blir så ändå :/

Permalänk

Jag och några vänner har exakt samma problem tillsammans "lost connection to ea online (1) " "lost connection to backend" osv. osv. Det är otroligt pinsamt att det här problemet fortfarande finns kvar mad tanke på hur länge spelet har vart ute och att det har patchats tre gånger

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Det brukar stå så för mig med när jag joinar servrar.
Man tycker att dom borde ha fixat det.

Permalänk
Skrivet av jens121:

laddade precis ner nyaste igen :/ men blev så ändå.

Okej,

Vart hämtar du drivrutinerna från amd:s hemsida? Har du testat med ett annat grafikkort? Tar du bort gamla drivrutiner när du installerar nya?

Det är de jag kan komma med hoppas att det kanske kan fungera

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Medlem

Goto "my documents"
Enter battlefield 3
Delete settings folder
try again.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Element ^;11843144:

Okej,

Vart hämtar du drivrutinerna från amd:s hemsida? Har du testat med ett annat grafikkort? Tar du bort gamla drivrutiner när du installerar nya?

Det är de jag kan komma med hoppas att det kanske kan fungera

Japp jag hämta drivrutinerna från amd:s hemsida och tog bort dom gammla innan men det blev så ändå :/
Fast det blir inte så lika mycke längre

Permalänk
Skrivet av jens121:

Japp jag hämta drivrutinerna från amd:s hemsida och tog bort dom gammla innan men det blev så ändå :/
Fast det blir inte så lika mycke längre

Okej,

Det blev ju bättre på något sätt alla fall. Om du stör dig enormt kanske du borde testa med ett annat grafikkort och se om det är felet. Då kan du utesluta det så att säga. Hoppas att du löser det snart alla fall

Visa signatur

{ Intel Core i5 7600K /w H80 v2 } - { ASUS STRIX Z270G } - { Corsair Vengeance 16GB DDR4 } - { ASUS STRIX 1060 6GB OC } - { 2x Samsung EVO 250gb & 120gb } - { Corsair RM 750W } - { Fractal Design Mini C }

Permalänk
Medlem
Skrivet av Element ^:

Okej,

Det blev ju bättre på något sätt alla fall. Om du stör dig enormt kanske du borde testa med ett annat grafikkort och se om det är felet. Då kan du utesluta det så att säga. Hoppas att du löser det snart alla fall

Okey har precis köpt nytt grafikkort men får ta och testa med det gamla och kolla om det funkar bättre
Fast jag stör mig inte på det så mycket nu det är klart spelbart, men tycker det är skönt att veta.

kommer tillbaks med svar senare: Tack för hjälpen