Siba blöder kapital – minus 200 miljoner kronor senaste fyra åren

Permalänk
Skrivet av Truckerhate:

Enligt 99 % av alla inlägg här så borde SIBA sluta med att visa sin reklam 100 gånger i timmen och lägga dom pengarna på att utbilda sin personal istället, vägrar själv att handla på SIBA för att dom förstört NETONNET

Hmm. På vilket sätt har dom "förstört" netonnet?

Permalänk
Medlem

Kul med korkade kommentarer angående bristande konkurrens när fler o fler kedjor lägger ner, en stor anledning till deras förluster beror b.la på den extremt ökande näthandeln som pressat priserna till riktigt låga nivåer.

Förövrigt skiter jag fullständigt i om Siba lägger ner. Var flera år sedan jag handlade elektroniska produkter i butiker. Dock blir det skönt att bli av med reklamen som får mig att stänga tv'n

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Truckerhate:

Enligt 99 % av alla inlägg här så borde SIBA sluta med att visa sin reklam 100 gånger i timmen och lägga dom pengarna på att utbilda sin personal istället, vägrar själv att handla på SIBA för att dom förstört NETONNET

Så om Siba slutade med sin reklamfilm, hur många här på forumet skulle då börja handla på Siba?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Johanesius:

Hmm. På vilket sätt har dom "förstört" netonnet?

Dom har tex mer eller mindre plockat bort alla datadelar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Så om Siba slutade med sin reklamfilm, hur många här på forumet skulle då börja handla på Siba?

Jag skulle kunna tänka mig att handla där. Allt för att få stopp på den dryga reklamen!

Permalänk
Medlem

Inte förvånad.

Vet inte heller hur expert står på benen.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Truckerhate:

Dom har tex mer eller mindre plockat bort alla datadelar

Du får gärna visa källa på att det var Siba som plockade bort detta....! Länk tack...
Tror de är skitsnack faktiskt! Då dem började tunna av sortimentet av komponenter innan de blev ägarbyte.... Dålig förtjänst på dessa varor gjorde nog att dem slutade sälja då det ej gick konkurrera med dem större, komplett dustin mm...Det är vad jag tror iaf:)
Jag ville bara få sagt att jag tkr också det va tråkigt att dem slutade sälja komponenter, men tror som sagt inte det hade med ägarbytet att göra.... Skulle nog kolla på lite viktigare saker än att ta bort en produktgrupp de första jag gjorde med nyköpt bolag, orealistiskt!

Visa signatur

Intel i7-4790, Corsair H115i, Corsair 16GB RAM, Asus Z97-P, Gigabyte RTX 2060 OC, Seasonic 760watt platinum, Phanteks Eclipse P300, SSD Samsung 860 Evo 1TB

Permalänk
Skrivet av Omitron:

Det är gammalt tänkande när man säger att ett företag tillhör ett land.

Det "gamla tänkandet" gjorde sverige jämstält & rikt, och det fanns plats för alla i samhället - eftersom svenska företag har humana värderingar.

Ditt "nya tänkande" har istället gett dom maktgiriga slavhärskarna ännu mer kraft och nu börjar dom på riktigt tro att dom är gud.
Iaf så länge dom blir avgudade för sina "låga priser". Ett pris som förblindar människor från verkligheten ...Vad som egentligen ingår i priset.
Ditt "nya tänkande" är egentligen uråldrigt - Adam & Eva bode i paradiset, men det räckte tydligen inte, så dom gjorde en pakt med djävulen. Pakten smakade bra ett kort tag ..tills dom upptäckte att paradiset fått betala priset genom besudling.
Pakten som även gynnar förövarna i nutidens motsvarighet till "vilda västern". Tyranner som likt förväxta dagisbarn bråkar om vem som ska få sitta på kungastolen på mcdonalds barnkalas - och drar fram revolvern om nått inte är till belåtenhet.

Billigast är bäst? ...Ditt "nya tänkande" är anledningen till att Grekland befinner sej i slavhärskarnas våld nu.
Samma nya tänkande som även gjort USA arbetslöst & skuldsatt till Kina.
Ditt "nya tänkande" skapar behag i nuet, på bekostnad av en förslavad framtid.
...Du kan ju börja förbereda avgudande böner, för dina framtida härskare. Dom kommer nämligen kräva att du ska finna dej i att bli använd som en slit&släng produkt. Kanske inte mer än rätt, med tanke på att du själv anlitat slavhärskare att dominera över andra människor.

Ja - så mörk ser framtiden ut om man låter tyranniska företag ta över världen.
Nej - billigast är inte bäst, och man borde märka företag & produkter med stämplar som "slavfaktor" & "arbetslöshetsfaktor", så man vet vad som ingår i priset. Handel är bara gynnsam om den sker på humana ömsesidiga vilkor.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

Instämmer!

Kan inte mer än att instämma på allt du skriver!
Som om någon tog ordet ur munnen på en fast på ett mycket bättre formulerat sätt!

KEEP UP THE GOOD WRITHING!

Skrivet av lastninja:

Det "gamla tänkandet" gjorde sverige jämstält & rikt, och det fanns plats för alla i samhället - eftersom svenska företag har humana värderingar.

Ditt "nya tänkande" har istället gett dom maktgiriga slavhärskarna ännu mer kraft och nu börjar dom på riktigt tro att dom är gud.
Iaf så länge dom blir avgudade för sina "låga priser". Ett pris som förblindar människor från verkligheten ...Vad som egentligen ingår i priset.
Ditt "nya tänkande" är egentligen uråldrigt - Adam & Eva bode i paradiset, men det räckte tydligen inte, så dom gjorde en pakt med djävulen. Pakten smakade bra ett kort tag ..tills dom upptäckte att paradiset fått betala priset genom besudling.
Pakten som även gynnar förövarna i nutidens motsvarighet till "vilda västern". Tyranner som likt förväxta dagisbarn bråkar om vem som ska få sitta på kungastolen på mcdonalds barnkalas - och drar fram revolvern om nått inte är till belåtenhet.

Billigast är bäst? ...Ditt "nya tänkande" är anledningen till att Grekland befinner sej i slavhärskarnas våld nu.
Samma nya tänkande som även gjort USA arbetslöst & skuldsatt till Kina.
Ditt "nya tänkande" skapar behag i nuet, på bekostnad av en förslavad framtid.
...Du kan ju börja förbereda avgudande böner, för dina framtida härskare. Dom kommer nämligen kräva att du ska finna dej i att bli använd som en slit&släng produkt. Kanske inte mer än rätt, med tanke på att du själv anlitat slavhärskare att dominera över andra människor.

Ja - så mörk ser framtiden ut om man låter tyranniska företag ta över världen.
Nej - billigast är inte bäst, och man borde märka företag & produkter med stämplar som "slavfaktor" & "arbetslöshetsfaktor", så man vet vad som ingår i priset. Handel är bara gynnsam om den sker på humana ömsesidiga vilkor.

Visa signatur

Kotten

Permalänk
Medlem

Trött på reklamen.

Trött på att gå in i butikerna, konstatera att det jag söker antingen är "slutsålt" eller dyrare än hos någon konkurrent som ligger ett stenkast bort.

Trött på att de sedvanliga 1-2 säljarna som har hand om HELA BUTIKEN står och snackar skit någonstans istället för att göra sitt jobb.

Vad är SIBA bra på egentligen?

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robin87:

Du får gärna visa källa på att det var Siba som plockade bort detta....! Länk tack...
Tror de är skitsnack faktiskt! Då dem började tunna av sortimentet av komponenter innan de blev ägarbyte.... Dålig förtjänst på dessa varor gjorde nog att dem slutade sälja då det ej gick konkurrera med dem större, komplett dustin mm...Det är vad jag tror iaf:)

Då tror du rätt kan jag säga, för det var precis det svaret jag fick på netonet lagershoppen i linköping när jag undrade var alla datordelar tagit vägen.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst riktigt alla inlägg men det är inte bara Sibas reklam som är dålig. Har ni inte sett de senaste reklamerna från Media Markt.. så jävla dåliga och helt menlösa. Vad är det för reklamfolk som får jobb egentligen och hur kan det godkännas.

Själv skulle jag inte klassa El-Giganten som lågpris affär, kanske de enstaka varor som är på kampanj (om de finns i lager). Va inne på en El-Giganten megastore nyligen och det som jag var intresserad av låg 25-50% över priserna som fanns på nätbutiker.

Permalänk
Avstängd

rätt åt dom och inte så konstigt med SIBA reklams idioten fjantandes i tvn

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KnuT:

Nu har jag inte läst riktigt alla inlägg men det är inte bara Sibas reklam som är dålig. Har ni inte sett de senaste reklamerna från Media Markt.. så jävla dåliga och helt menlösa. Vad är det för reklamfolk som får jobb egentligen och hur kan det godkännas.

Själv skulle jag inte klassa El-Giganten som lågpris affär, kanske de enstaka varor som är på kampanj (om de finns i lager). Va inne på en El-Giganten megastore nyligen och det som jag var intresserad av låg 25-50% över priserna som fanns på nätbutiker.

mediamarkt har bara dyra datordelar och okunnig personal ,på nätet är allt billigare personalen kostar ju även om den inte kan ett skit

Permalänk
Medlem

Sweclockers staff får fanimig hitta en bättre källa än Expressen för sina ekonominyheter ..!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Skrivet av radx:

Detta är vad som kallas marknadsekonomi som råder i Sverige. De finurliga är att om en går i konken så startar de alltid upp något annat. De hela löser sig själv så att säga.

Fast i Sverige brukar det sluta med oligopol och sen våldtas vi konsumenter i ars... varje gång vi böjer oss framåt. Se bara på elmarknaden - konsumentvåldtäkt sanktionerad av staten.

Permalänk

Har läst egenom stora delar av denna tråd och tycker det är mycket intressant... så skapade en användare

Jag jobbar på siba, och jag tycker det är intressant hur folk ser på det här..

Kunder som kommer in i butikerna, gillar reklamen det kan låta konstigt men sant. Vissa nämner detta när dem handlar saker " ni kommer gå i konkurs snart va?" , "snärt är det eran tur va?"
Det jag tycker är intressant som jobbar där är att jag vet hur det går för siba och det går bra nu, de har stora framtidsplaner. Och det är inget de högre gubbarna trycker in i oss vanliga arbetare.

Kommentarer som att ingen på siba kan något de är inkompetenta osv, det stämmer väl sådär alla butikskedjor har personal som är bra på olika områden. Jag tex är väldigt kunnig inom datorområdet, telefoni och TV, men om du frågar mig om foto eller vitvaror, ja då skickar jag dig till någon som kan det bättre. Inte så att man är helt nollställd inom den kategorin, men vissa som ni säger är väldigt kunniga och då vill dem ha någon som är på samma nivå och det respekterar ivf jag.

Jag tänker ändå vara lite schysst här och svara på frågor om någon undrar över något, sen skippar jag helst kommentarer om reklamen och om fabian osv, jag tycker det är jävligt respektlöst att säga kommentarer om hans kidnappning vad är det för mening med de? tycker det är konstigt att dessa kommentarerna inte tagits bort.

För att avsluta inlägget lite fint kan jag berätta att Fabian är mycket i butikerna i Göteborgsområdet och säljer, han är väldigt lugn. Det är inte många personer som är VD, som går ner till dem som är lägst i pryramiden och visar sig och hjälper till om det är mycket att göra. Så som sagt kom ihåg att Fabian Bengtsson är en person också, inte bara en kille som skriker i Tv-reklamen. Jag själv tycker reklamen är lite mycket, men många äldre kunder tycker dem är jättebra! Så kan de vara

Permalänk

Synd att ett svenskt företag går åt fanders, men det är så det går med global marknadsekonomi.

Dock har Siba överlag värdelös kundservice med okunnig, tafatt, och rentutav otrevlig personal jämfört med MediaMarkt (iaf vad min familj och bekanta har upplevt), så det har ju också varit en bidragande orsak till att strunta i att handla på Siba.

Det är ju bara egentligen en fråga om när, eftersom det är fullkomligt ohållbart att ha så låga priser en längre tid.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Har faktiskt aldrig sett SIBAs reklam i TV va jag kan minnas men denna som länkades innan är mer än tillräckligt....Alltså om nån hade haft den som ring eller SMSsignal så hade jag blitt tokig!!

Bra att SIBA går under! En kedja med lite av varje som säljer skräpdatorer! Folk ska gå till Webhallen, Inet, Komplett och liknande och inte sånt som SIBA och OnOff!

Min brorson var där nyligen o skulle köpa en speldator. För 6000:- fick en AMD A8 processor och ett GT 530. sen var det ju hårddisk, nätagg, moderkort, minne, chassi o tillhörande sladdar också men det är ändå helt för dyrt!

Ja, jag sa till han att jag kunde snicka ihop mycket bättre grejer och dessutom kunde de spara ännu mer genom att överföra hårddiskar från den gamla datorn men neeej! NYTT ska det va....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Skrivet av Truckerhate:

Dom har tex mer eller mindre plockat bort alla datadelar

NoN slutade sälja komponenter långt innan Waldir kom in i bilden.

Permalänk

TinkleBell:
Kul att du gick med - välkommen till forumet!
Tror att folk stör sej mer på att reklamen går flera gången i timmen - än på reklamen i sej.

Skrivet av HoppHS|Kotten:

Kan inte mer än att instämma på allt du skriver!
Som om någon tog ordet ur munnen på en fast på ett mycket bättre formulerat sätt!

KEEP UP THE GOOD WRITHING!

haha... ja skrev inlägget som en slags bizarr humor - så ja det är överdrivet. men det känns faktiskt som att sveriges ekonomi, arbetsmarknad o välfärd har fått lida av en oansvarig inställning hos folket.
har själv haft inställningen att "må bästa pris vinna", men efter att ha sett konsekvensen av kortsiktigt tänk så har ja försökt byta inställning.
allt för många svenska företag o statliga verk har sålts till utlandet - tex Televerket, OMX, ABB, Volvo, Saab, Ericsson (mobil).
ja måste inte ha en ny dator vartannat år - kan istället betala 50% mer vart femte år till en svensk butik eftersom det besparar vår ekonomi.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk

Har också vart med om riktigt usel service på Siba. Deras prisgaranti gäller tydligen inte om de "är för stor skillnad" som säljaren så fint uttryckte det. Gick till en annan kedja och använde prisgarantin, och de gick bra.

Det är inte bra om de går i konkurs, men de behöver ändra på hela sitt företagande. Deras ledning är usel, deras marknadsföring återspeglar inte verkligheten, deras produktavdelning vet inte vad de bör trycka på. Helt enkelt, byt ut ledningen, behåll kompetensen i butiken.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Skrivet av TinkleBell:

Har läst egenom stora delar av denna tråd och tycker det är mycket intressant... så skapade en användare

Jag jobbar på siba, och jag tycker det är intressant hur folk ser på det här..

Kunder som kommer in i butikerna, gillar reklamen det kan låta konstigt men sant.

Min gissning är att de är lika bra på att "ljuga" som ni säljare. Dvs, de säger så för att tjäna något på det.
Nu menar jag inget negativt, det är okej att "ljuga" ibland. Frågar frugan om deras klänning är fin så är svaret alltid ja. Samma scenario, annan relation.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Kommer ej att sakna dom, vi kommer ju nu slippa deras reklam och det gör det värt det=P

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TinkleBell:

Har läst egenom stora delar av denna tråd och tycker det är mycket intressant... så skapade en användare

Jag jobbar på siba, och jag tycker det är intressant hur folk ser på det här..

Kunder som kommer in i butikerna, gillar reklamen det kan låta konstigt men sant. Vissa nämner detta när dem handlar saker " ni kommer gå i konkurs snart va?" , "snärt är det eran tur va?"
Det jag tycker är intressant som jobbar där är att jag vet hur det går för siba och det går bra nu, de har stora framtidsplaner. Och det är inget de högre gubbarna trycker in i oss vanliga arbetare.

Tror inte heller på KK, familjen har hur mycket ekonomiska muskler som helst, det är någon annan som kommer att få ge sig.

Citat:

Kommentarer som att ingen på siba kan något de är inkompetenta osv, det stämmer väl sådär alla butikskedjor har personal som är bra på olika områden. Jag tex är väldigt kunnig inom datorområdet, telefoni och TV, men om du frågar mig om foto eller vitvaror, ja då skickar jag dig till någon som kan det bättre. Inte så att man är helt nollställd inom den kategorin, men vissa som ni säger är väldigt kunniga och då vill dem ha någon som är på samma nivå och det respekterar ivf jag.

Jag tänker ändå vara lite schysst här och svara på frågor om någon undrar över något, sen skippar jag helst kommentarer om reklamen och om fabian osv, jag tycker det är jävligt respektlöst att säga kommentarer om hans kidnappning vad är det för mening med de? tycker det är konstigt att dessa kommentarerna inte tagits bort.

Okänsligt och empatilöst, några av oss sa också ifrån, fy sjutton för att vara i den situation han var, en sån sak hämtar man sig nog aldrig helt från.

Citat:

För att avsluta inlägget lite fint kan jag berätta att Fabian är mycket i butikerna i Göteborgsområdet och säljer, han är väldigt lugn. Det är inte många personer som är VD, som går ner till dem som är lägst i pryramiden och visar sig och hjälper till om det är mycket att göra. Så som sagt kom ihåg att Fabian Bengtsson är en person också, inte bara en kille som skriker i Tv-reklamen. Jag själv tycker reklamen är lite mycket, men många äldre kunder tycker dem är jättebra! Så kan de vara

Tycker själv att reklamen är småkul, sällan man ser en VD bjuda så mycket på sig själv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TinkleBell:

Har läst egenom stora delar av denna tråd och tycker det är mycket intressant... så skapade en användare

Jag jobbar på siba, och jag tycker det är intressant hur folk ser på det här..

Kunder som kommer in i butikerna, gillar reklamen det kan låta konstigt men sant. Vissa nämner detta när dem handlar saker " ni kommer gå i konkurs snart va?" , "snärt är det eran tur va?"
Det jag tycker är intressant som jobbar där är att jag vet hur det går för siba och det går bra nu, de har stora framtidsplaner. Och det är inget de högre gubbarna trycker in i oss vanliga arbetare.

Kommentarer som att ingen på siba kan något de är inkompetenta osv, det stämmer väl sådär alla butikskedjor har personal som är bra på olika områden. Jag tex är väldigt kunnig inom datorområdet, telefoni och TV, men om du frågar mig om foto eller vitvaror, ja då skickar jag dig till någon som kan det bättre. Inte så att man är helt nollställd inom den kategorin, men vissa som ni säger är väldigt kunniga och då vill dem ha någon som är på samma nivå och det respekterar ivf jag.

Jag tänker ändå vara lite schysst här och svara på frågor om någon undrar över något, sen skippar jag helst kommentarer om reklamen och om fabian osv, jag tycker det är jävligt respektlöst att säga kommentarer om hans kidnappning vad är det för mening med de? tycker det är konstigt att dessa kommentarerna inte tagits bort.

För att avsluta inlägget lite fint kan jag berätta att Fabian är mycket i butikerna i Göteborgsområdet och säljer, han är väldigt lugn. Det är inte många personer som är VD, som går ner till dem som är lägst i pryramiden och visar sig och hjälper till om det är mycket att göra. Så som sagt kom ihåg att Fabian Bengtsson är en person också, inte bara en kille som skriker i Tv-reklamen. Jag själv tycker reklamen är lite mycket, men många äldre kunder tycker dem är jättebra! Så kan de vara

Må så vara att du har rätt. Men butiken som finns närmast är det inte så mycket produkter i längre och sen kostar det mer än andra butiker (på vissa varor).

Speciellt utbudet har nästan helt försvunnit. Finns mest film och TV i butiken (något hörn med hifi och mobiler), i för sig finns det några bärbara datorer.
Men att det ska vara så svårt att returnera varor är sjukt.

Det var en som köpte en film och upptäckte att det var fel film (alltså bly-ray 3D i stället för vanlig bly-ray). Då kunde man inte ta det i kassan och fick gå in till en annan i butiken säga till och sen sälla sig i en sju mil lång kö.

Varför göra en sån dryg grej? För 99% av alla butiker brukar man ta returer i kassan eller på ett speciellt ställe bredvid kassan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Jag undrar varifrån det här om att prispressen från mediamarkt och elgiganten blir för mycket kommer ifrån? Jag läser om att mediamarkt gått en miljard back sedan lanseringen i sverige och hur hårt de pressar priserna. Hur har detta kunnat bli en sanning? Mediamarkt har enligt mina egna erfarenheter i snitt inte ett dugg bättre priser än sina konkurrenter. Hur lyckas mediamarkt få ut detta i media? För bättre reklam än så kan de aldrig få - att få folk att tro att de köper för under inköpspriset - fantastiskt!

Visa signatur

KDMBBBB!

Permalänk

Lite svar

När det gäller "lägsta pris garanti" gäller den för sibakortskunder, och det gäller alla butiker i närheten som har den i lager, det spelar ingen roll hur stor prisskillnaden är, och det gäller även webhallen om det är någon som säger nej be om att få prata med en chef för vi har prisgaranti om du har sibakortet, sedan kan man ge det ändå, men det måste vi inte göra.

Det finns ett bra exempel på det ovan, det var mängder med folk som sprang runt med lappar ifrån expert några dagar efter jul om en Samsung UE46D8005 som kostar 11500 på expert. vissa ville handla flera stycken. Kan säga att det är extremt underpris, vilket nog ni alla förstår. Problemet var att expert tog bort denna TV på sin hemsida, de är som om de inte sålde den TVn längre, vi ringer Experts kundservice och dem säger att de inte har den TVn längre, inte i en enda butik alls, som verkade konstigt då kunder kom in med offerter. Det gick så långt att vi fick åka till expert och kolla, då hade säljare skrivit ut offerter på en TV som inte fanns. SÅ ett sådant fall gör man det inte.

Det kan se rätt tomt ut i butikerna nu ja, snart kommer massor med nya TV apparater och datorer osv, försäljningen på SIBA slog alla rekord under julen både med webb och butiksförsäljning så det är rätt tomt. Men det kommer in mer, något som jag tycker är bra med siba är att vi har ASUS datorer, det har inte elgiganten tex, det är enligt mig det bästa märket när det gäller PC nästintill inga reklamationer, ungefär samma nivå som Apple.

När det gäller returer så kan det ibland vara mycket att göra i kassan och dem vill inte det skall bli kö då kan de skicka ut en till en säljare, men om det är tomt i kassan då kan dem göra returer, tjejen kan ha haft en dålig dag

Sedan jobbar jag i Göteborgsbutikerna, så vet inte hur det ser ut i övriga landet, men som någon sa innan det handlar om vem man får snacka med, vissa kan mer än andra om produkterna då vissa är specialiserade på olika områden men får gå runt på flera.

Permalänk

Elgiganten och Media Markt

Det som jag märker av på kunder när det gäller dessa företag är att dem kommer in och säger att dem inte är nöjd med servicen där, speciellt Media Markt, om man försöker ringa dit kommer man aldrig fram och om något är fel på något så får man inte snacka med den man handlade av. Båda dessa 2 har dock bra sidor som allt har, men om man utgår ifrån helheten med service och allt, så är elgiganten ett bättre alternativ i så fall för dit kan man ringa och komma fram.

Många kunder kommer till siba just för den bra servicen, kan låta konstigt för vissa kanske, men det är sant. Sen är det de där med att vi är ett svenskt företag, det är väldigt många som säger det att "det känns bra att handla av ett helsvenskt företag finns inte så många sådana längre"

Sen när de gäller konkurrensen mellan dessa, så har alla olika tänk. siba är inte lika stora men har en strategi att tjäna pengar de vill inte gå med 100tals miljoner förlust varje år, så man fokuserar på det man tjänar pengar på, och går sakta uppåt nu när det är svårt att tjäna pengar i denna bransch , vi har öppnat butiker i Norge tex. Sedan samarbetet med Netonnet kommer också vara väldigt väldigt bra! Jag själv som är rätt duktig på teknik älskar netonnet, då man där kan köpa saker direkt ifrån lager. Tycker det är en bra grej. Och är ett bra komplement till siba. Netonnet säljer också otroligt mycket, så att köpa in produkter gemensamt med dem kommer vara väldigt bra!

Sen kan jag meddela vad jag har förstått det som, så kommer reklamerna ändras snart

Permalänk
Medlem

Vore en katastrof iaf Siba går ner sig, tänk på hur många som som försvinner, men det tänker de inte små pojkarna här på. Är reklamen dålig så Siba dåligt, folk som är trångsynta..

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE