Har ingen "Enable CrossfireX" knapp i CCC?

Permalänk
Medlem

Har ingen "Enable CrossfireX" knapp i CCC?

Installerat om drivrutiner flera gånger men ändå kommer det ingen ruta så att man kan kryssa i crossfire! Hittar dock båda korten när jag kör furmark, men det ena jobbar inte alls då de ligger på 0% load och de andra på 99% load.

Uploaded with ImageShack.us

Hjälp

Visa signatur

MKX

Permalänk
Medlem

Har du CF bryggan mellan korten på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta funkade för mig för att få igång Crossfire och har funkat som en klocka i ett år sedan dess:

1 Ta bort alla drivrutiner mha kontrollpanelen + ta bort ccc
2 Kör en drivesweeper (laddas hem via deras hemsida, detta program är stött av AMD) och ta bort alla AMD drivisar
3 Plocka bort crossfirebrygga och 1 kort
4 Starta datorn med 1 kort och installera ENDAST ccc (märk: inte drivrutinerna till grafikkortet!) Det finns som separate download på deras hemsida
5 Stäng av datorn och installera det andra kortet med bryggan
6 Installera drivrutinerna till korten och crossfire profil

EDIT: Kolla även att det inte är något du måste göra med moderkortet för att få det att fungera! EX aktivering i BIOS eller liknande.

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Testa korten sepparat om dom funkar. Liknande har hänt mig när ett Radeon 3870 gick sönder.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Har du CF bryggan mellan korten på?

Skickades från m.sweclockers.com

Japp

Visa signatur

MKX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smajlarn:

Detta funkade för mig för att få igång Crossfire och har funkat som en klocka i ett år sedan dess:

1 Ta bort alla drivrutiner mha kontrollpanelen + ta bort ccc
2 Kör en drivesweeper (laddas hem via deras hemsida, detta program är stött av AMD) och ta bort alla AMD drivisar
3 Plocka bort crossfirebrygga och 1 kort
4 Starta datorn med 1 kort och installera ENDAST ccc (märk: inte drivrutinerna till grafikkortet!) Det finns som separate download på deras hemsida
5 Stäng av datorn och installera det andra kortet med bryggan
6 Installera drivrutinerna till korten och crossfire profil

EDIT: Kolla även att det inte är något du måste göra med moderkortet för att få det att fungera! EX aktivering i BIOS eller liknande.

Att jag inte tänkte på moderkortet själv! Tack för hjälpen, var tvungen att pilla i BIOS

MVH

Visa signatur

MKX