Permalänk

Saknar stundvis reaktion på musklick W7

Tjena, registrerade mig nyss på forumet just för att ställa den här frågan. Har en vän som är medlem här och snackar mycket gott om sidan så jag tänkte att det kan vara värt att ge det en chans.

Självklart har jag redan sökt både på google och sökfunktionen här på forumet. (Jag är medlem på ett forum om ett helt annat ämne, men jag vet hur irriterande det är med newcommers som inte söker)

Tidigare idag slutade min dator att reagera på musklick lite nu och då (är fortfarande). Ibland kan det vara ett klick den inte reagerar på, och ibland upp emot 4-5. Någon gång har den lyckats dubelklicka själv när jag bara enkelklickade. Så jag undrar självklart vad det kan vara som är fel och hur jag kan åtgärda det.

Snabbfakta:
Alla kablar kollade, allt sitter bra.
Dator: HP, det står även Pavilion på framsidan så det är väl en del av modellen, men det finns säker massa olika. (alltså ingen riktig gameingdator)
OS: Windows 7
Grafikkort: ATI radeon
ECU: Någon Intel i3, vet inte vilken
Allt är orginal till datorn (t.o.m. mus och tagnentbord).
Ledsen om jag har bara har gett er lite basicinfo om datorn, men jag är rätt okunnig vad gäller datorers innre (Typ som den generella synen på kvinnor och bilar), därav mitt nick.

Hoppas ni kan hjälpa mig. Om någon mod/admin anser denna tråd felpostad ber jag ödmjukast om ursäkt. Flytta den gärna dit den ska vara då.
Tack på förhand / Unknowing

Permalänk
Sötast

Problemet brukar oftast vara det enklaste/närmsta.

Därav lägger jag helt enkelt min gissning på att din mus börjar bli sliten, knappast något ovanligt fenomen

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Problemet brukar oftast vara det enklaste/närmsta.

Därav lägger jag helt enkelt min gissning på att din mus börjar bli sliten, knappast något ovanligt fenomen

Fick datorn och hela paketet i julklapp så jag vet inte om jag ska tro att det är det
Det har för övrigt lugnat ner sig lite nu, det är inte lika ofta alltså.

Permalänk
Medlem

Prövat använda en annan mus bara för att se om det är problemet?

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowing:

Fick datorn och hela paketet i julklapp så jag vet inte om jag ska tro att det är det
Det har för övrigt lugnat ner sig lite nu, det är inte lika ofta alltså.

Som Allexz säger så ligger liknande problem Oftast i musen själv, men det finns saker du kan testa för att säkerställa.

ex kan du pröva med att byta usb portar, testa med en ps2 till usb adapter eller helt enkelt, pröva en annan mus.
Skulle inte det hjälpa skulle det kunna vara kassa usb drivers från HP.
Ladda ner HP SoftPaq . Softpaq är ett program som mer eller mindre matchar din dator mot HPs drivrutins databas och på så sätt letar rätt på de drivrutiner du har, de du saknar, och de du kan uppdatera.
Det är ganska lätt att förstå sig på, du bockar i de du vill ha, väljer att installera dem och sen väntar du
Det du säker i det här fallet skulle kunna heta något i stil med "* USB drivers *" eller "* Chipset *"
Hoppas det löser sig

Permalänk
Sötast
Skrivet av Unknowing:

Fick datorn och hela paketet i julklapp så jag vet inte om jag ska tro att det är det
Det har för övrigt lugnat ner sig lite nu, det är inte lika ofta alltså.

*sigh*

Ännu en ny på forumet som stället frågor och får svar som dom totalt ignorerar?

Ja, du har rätt, det är ett mycket bra forum men vissa av oss börjar lessna.

Edit:
Det kan väl kvitta om det är musen som är sönder eller inte? Om du provar en annan mus så får du DIREKT svar på om det är musen som är kass eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

*sigh*

Ännu en ny på forumet som stället frågor och får svar som dom totalt ignorerar?

Ja, du har rätt, det är ett mycket bra forum men vissa av oss börjar lessna.

Edit:
Det kan väl kvitta om det är musen som är sönder eller inte? Om du provar en annan mus så får du DIREKT svar på om det är musen som är kass eller inte.

Tror han mest reagerade på "musen börjar bli sliten" då han fick den i julklapp lär den knappast redan hunnit bli sliten, dock är det inte omöjligt att det är fel på musen, men det är en annan sak.

Visa signatur

| Chassi Corsair 350D || PSU Corsair AX760 || Moderkot ASUS MAXIMUS V GENE Z77 ||
| CPU Intel i5 2500K @ 4,0GHz + H100 || GPU ASUS R9 280X || RAM 8GB Vengeance ||
| NAS ReadyNas Ultra 4 + 3TB WD RED || SSD Samsung 840 EVO 250GB || OS Win 8 Pro ||
| Kringutr. DELL U2711 || Qpad 5K || Steelseries QCK || Qpad MK-50 || Sennheiser HD380 Pro || Nikon D3100 ||

Permalänk
Skrivet av NisseG91:

Prövat använda en annan mus bara för att se om det är problemet?

Har ingen liggande hemma. Är inte någon som brukar lägga ner så mycket pengar på datorn

Skrivet av Erniaa:

Som Allexz säger så ligger liknande problem Oftast i musen själv, men det finns saker du kan testa för att säkerställa.

ex kan du pröva med att byta usb portar, testa med en ps2 till usb adapter eller helt enkelt, pröva en annan mus.
Skulle inte det hjälpa skulle det kunna vara kassa usb drivers från HP.
Ladda ner HP SoftPaq . Softpaq är ett program som mer eller mindre matchar din dator mot HPs drivrutins databas och på så sätt letar rätt på de drivrutiner du har, de du saknar, och de du kan uppdatera.
Det är ganska lätt att förstå sig på, du bockar i de du vill ha, väljer att installera dem och sen väntar du
Det du säker i det här fallet skulle kunna heta något i stil med "* USB drivers *" eller "* Chipset *"
Hoppas det löser sig

Det kommer pop-ups så fort det finns uppdateringar o.s.v. så det borde jag ju ha fräsha.

Skrivet av lp0l:

Tror han mest reagerade på "musen börjar bli sliten" då han fick den i julklapp lär den knappast redan hunnit bli sliten, dock är det inte omöjligt att det är fel på musen, men det är en annan sak.

Jag behövde alltså inte säga det själv.
Förstår inte hur det kan vara att ignorera svaret jag fick. Nog för att newcomers brukar göra fel, men nu fanns det inget att gnälla på.

Men som sagt, det har lugnat ner sig nu. Vet inte vad det kan ha varit, men riktigt irriterande var det iaf.
Tack för alla svar