Lära mig skjuta långt med sniper. Sikten?

Permalänk
Skrivet av MaLo:

På dessa avstånd är det mycket tur eller fusk som gäller så var nöjd för du är bättre än 99% av spelarna.

jaha, det var kul o höra, kan man jämföra sina siffror någonstans?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Enligt mig så är strecken i kikarsiktet helt värdelösa när det gäller 100-350 meter skott, hade hellre bara haft ett kryss i mitten. Jag håller mig runt 45% med mina snipers utan att bry mig om strecken. När det gäller 1000-meters skott så kan de vara bra då man ofta missar första skottet, bra med fler markeringar som referens så att man kan träffa nästa.

Wijkarn på bf3

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av WijK:

Enligt mig så är strecken i kikarsiktet helt värdelösa när det gäller 100-350 meter skott, hade hellre bara haft ett kryss i mitten. Jag håller mig runt 45% med mina snipers utan att bry mig om strecken. När det gäller 1000-meters skott så kan de vara bra då man ofta missar första skottet, bra med fler markeringar som referens så att man kan träffa nästa.

Wijkarn på bf3

Vad menar du med 45%? vilkert sikte kör du med?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Vad menar du med 45%? vilkert sikte kör du med?

Olika med olika snipers på olika kartor. Kör med x8 scopet på och L96 på mindre kartor och M98B med 12xpå större som wake island.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av WijK:

Olika med olika snipers på olika kartor. Kör med x8 scopet på och L96 på mindre kartor och M98B med 12xpå större som wake island.

ok, jag kör mest M98B 8x, adda mig på bf3, xitele81 aå kan vi lira nån gång

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitele810:

Vad menar du med 45%? vilkert sikte kör du med?

samma som mig med M98B har jag 45,1% acc
skönaste sniper bössan måste jag säga

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xitele810:

jaha, det var kul o höra, kan man jämföra sina siffror någonstans?

Har ingen koll på var man kan hitta någon leaderboard med denna information men rekorden är satta med hjälp av kompisar på andra laget som då ställer sig som måltavla (fusk) så det är mycket få äkta långskott.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

hur många skott som träffar (accuracy) är irrelevant imho eftersom de flesta skjuter randomly ganska ofta, och/eller tränar jag personligen har skjutit vet inte hur många skott bara sådär, för att jag kände för det.

Längsta HS är 994m, fick den när jag ville fjanta mig lite och se om jag kunde knäcka 1000 m gränsen, blev inte lite irriterad när jag missa med 6 meter ^^ Ska försöka igen sen när jag har låst upp M98B, vilket kommer att ta ett tag då jag generellt sett inte spelar med sniper

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

hur många skott som träffar (accuracy) är irrelevant imho eftersom de flesta skjuter randomly ganska ofta, och/eller tränar jag personligen har skjutit vet inte hur många skott bara sådär, för att jag kände för det.

Längsta HS är 994m, fick den när jag ville fjanta mig lite och se om jag kunde knäcka 1000 m gränsen, blev inte lite irriterad när jag missa med 6 meter ^^ Ska försöka igen sen när jag har låst upp M98B, vilket kommer att ta ett tag då jag generellt sett inte spelar med sniper

Fett! Mitt längsta är 149m än så länge!
Inte spelat så värst mycket än dock...har skitgevär.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk

Vilket är den högsta ranken man kan uppnå?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Fett! Mitt längsta är 149m än så länge!
Inte spelat så värst mycket än dock...har skitgevär.

150m kan du få med iron/reddot sight på en MK11 på operation metro.

MK11 är sjukt grymt vapen med reddot/iron, fast det blir mer en assault roll än något annat

Fast som de andra sagt, 12x zoom är ett krav för 600+

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Avstängd

Det har kanskje allerede blitt nevnt, men jeg ønsker å si ifra at bruk av lyddemper fører til sterkere "bullet drop", pga svakere ammunisjon visstnok.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Sniper ingår i speldynamiken. Det finns vissa som helt missuppfattat hur sniper skall användas och ligger någostans helt off men de personerna är ganska ovanliga.

Om man som sniper sitter på lämpligt ställe och regnar kulor mot en bas som fiende försöker ta så ska du snart se att de blir nervösa och dina polare kan plocka resterna. Det är i mina ögon rent team play.

Håller med, vissa ställen på caspian border kan man lägga sig kungligt på vid conquest!.
Runt 350m från C (har jag för mig), finns ett rå grymt ställe. Dra iväg ett kalibreringsskott. 12x siktet och bipod.
Sen kan du panga HS så det sjunger omdet.

Med andra ord så får fienderna väldigt svårt att vistas på C och som sagt mina team mates kan utan större svårigheter plocka hem basen!
Som du säger taktisk sniper ÄR teamplay!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Sniper ingår i speldynamiken. Det finns vissa som helt missuppfattat hur sniper skall användas och ligger någostans helt off men de personerna är ganska ovanliga.

Om man som sniper sitter på lämpligt ställe och regnar kulor mot en bas som fiende försöker ta så ska du snart se att de blir nervösa och dina polare kan plocka resterna. Det är i mina ögon rent team play.

Men lik förbannat jäkla irriterande när man inte fattade var det kom ifrån men du har ju rätt

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem

Jag har tycker tvärtom det är svårare att skjuta på avstånd under 500m.

Men jag håller med de flesta här man lär sig eftersom att hitta rätt elevation för längre skott.
Mitt längsta hs är 1900m på operation firestorm. Inget riggat hade tur att hitta och träffa en sniper som låg på rätt ställe.

Vanligtvis ligger mina flesta kills mellan 400m-1300m skulle jag tro. Jagar i första hand motståndarnas snipers.
Jag skjuter med M98, bipod och 12x.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem

Mitt längsta fick jag på 597m eller nått. Tog en kille på ett hangarfartyg... Det tog mig 10 kalibreringsskott innan träff med SV98'an. Innan det så hade jag väl längsta på under 200m, så det var en härlig känsla.

Annars föredrar jag att köra MK11 Mod eller vad den heter, en av de första semi-snipersarna, med iron sights eller rödpunktssikte. Det kan vara riktigt effektivt när man får in en sjysst flank på en fiendesquad på någon av de mindre banorna.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Mitt längsta hs är 1900m på operation firestorm. Inget riggat hade tur att hitta och träffa en sniper som låg på rätt

1900? Är väl bara 900-1000 mellan bergen? Eller ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlp:

1900? Är väl bara 900-1000 mellan bergen? Eller ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är väl ungefär 1000m.

Men mitt skott var ganska likt detta.
1912m headshot OF

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Sniper ingår i speldynamiken. Det finns vissa som helt missuppfattat hur sniper skall användas och ligger någostans helt off men de personerna är ganska ovanliga.

Om man som sniper sitter på lämpligt ställe och regnar kulor mot en bas som fiende försöker ta så ska du snart se att de blir nervösa och dina polare kan plocka resterna. Det är i mina ögon rent team play.

Visst ingår dom i speldynamiken! Och dom ska finnas där!
Dock flertalet gånger när jag spelat ex bazaar, eller metro, så finns det väldigt många snipers och mig personligen så är är kanske stads banor sniper ska finnas på?
Vet att det inte går applicera på verkligheten, för då borde man ändra en mängd saker, men jag kan ändå inte sluta tänka på att skulle de vara på riktigt har jag svårt se så många snipers på ex metro.

Men givetvis ska snipers finnas där! Saknar min claymore från BF 2 dock

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem

Är det någon högre chans att man får headshot med snipervapen än LMGs? Tycker jag nästan alltid blir headshottad av snipers men mer sällan av vanligt infanteri. När man kollar på sniperfilmer så verkar de skjuta och sätta en headshot på 600m avstånd. Är det inte lite väl mycket tur/skill? Jag hade tyckt det var svårt att alls träffa gubben på ett sådant avstånd

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av xitele810:

Jag är grym på sniper under 600 meter, det är över 600 m som jag har jättesvårt att träffa nåt, kan det vara AF som behövs höjas? jag ser inte alls var kulan hamnar efter 600 m.

Du behöver M98B för att komma över 600m med vettig precision, SV98'an och andra bössor har alldeles för tung bullet-dropp för att kunna skjuta vettigt på längre avstånd.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Snipers är värdelösa gentemot en assualt, engineer eller en support. Ett team bör dock ha en sniper, en som ligger och spottar fiender som fan så att assualtsen och etc får ett "wallhack" typ. Det finns en anledning varför ingen spelar recon sniper i clanmatcher. Ingen hater men jag är trött på recon snipers som ligger på kullar och får 10 kills per match max. Det förstör spelet men eftersom denna tråd är full med sniperfanboys så kommer jag nog bli hatad på nedan. Bara mina 2 cents.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

Snipers är värdelösa gentemot en assualt, engineer eller en support. Ett team bör dock ha en sniper, en som ligger och spottar fiender som fan så att assualtsen och etc får ett "wallhack" typ. Det finns en anledning varför ingen spelar recon sniper i clanmatcher. Ingen hater men jag är trött på recon snipers som ligger på kullar och får 10 kills per match max. Det förstör spelet men eftersom denna tråd är full med sniperfanboys så kommer jag nog bli hatad på nedan. Bara mina 2 cents.

Skickades från m.sweclockers.com

Hjälper kanske inte till så mycket, men roligt är det Kanske inte att ligga vid en sten och campa, men att snipra i allmänhet är imo roligare än att köra assault eller nåt. Men det är bara jag

Permalänk
Medlem

Enklast är ju att göra som jag gjorde. gick ut med luftgeväret och sköt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Jag tog en snubbe på 732m Då låg jag ner med bibod och siktade och tog han på andra strecket minns inte vilket sikte men iaf 12x. Ett tips är att kolla ljusinställningarna så du ser bra så att det inte blir för ljust på långt håll!

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av MaLo:

På dessa avstånd är det mycket tur eller fusk som gäller så var nöjd för du är bättre än 99% av spelarna.

Haha men är du beng eller? Allt under 1000 är inga problem. Man behöver bara tålamod, skills, bipod, 12x sikte och en annan sniper på andra sidan banan.
Kan vara svårt att se fienden men "blänket" från dem gör det lite lärare. Sen är det bara att sikta högt som stryk och pangapå till du får ngn i huvet. Själv har ja fått en hs på 900+ meter på OP firestorm. http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/kvicksilv3r/stat...

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av kvicksilv3r:

Haha men är du beng eller? Allt under 1000 är inga problem. Man behöver bara tålamod, skills, bipod, 12x sikte och en annan sniper på andra sidan banan.
Kan vara svårt att se fienden men "blänket" från dem gör det lite lärare. Sen är det bara att sikta högt som stryk och pangapå till du får ngn i huvet. Själv har ja fått en hs på 900+ meter på OP firestorm. http://battlelog.battlefield.com/bf3/soldier/kvicksilv3r/stat...

0.89 winloss - Point proven.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

0.89 winloss - Point proven.

Hamnar man i ett risigt lag så får man dask. Bf3 är inte cod där en ensam spelare kan bestämma utgången av hela matchen. Kör jag ett 64man game så kan jag naturligtvis inte ta ansvar över hela laget, det förstår du väl?

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Med realistiska sikten mäter du gubben mellan vissa sträck och får avståndet den vägen, därefter kan du sikta in dig. Vill minnas att Dragunov har det, väldigt speciellt och bra sikte iaf. Vind och sådant bör man också tänka på, men kanske inte finns i BF3?

http://en.wikipedia.org/wiki/PSO-1

Haha va roligt, spelar inte nån roll vilket spel det är, lirar alltid sniper men jag har aldrig vetat att man kan räkna ut vart man ska hålla siktet med hjälp av strecken, har alltid kört med känsla. Endå så har jag dom här statsen med m40a5.

Kills 2480
Headshots 1515
ShotsFired 9472
Accuracy % 40.2

Inte så pjåkigt om man får säga det själv ^^

Btw ni som säger att man kan få 1000m+ kills med sniper har ni testat det själv? Mina skott försvann iaf efter 980m.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klemze:

Snipers är värdelösa gentemot en assualt, engineer eller en support. Ett team bör dock ha en sniper, en som ligger och spottar fiender som fan så att assualtsen och etc får ett "wallhack" typ. Det finns en anledning varför ingen spelar recon sniper i clanmatcher. Ingen hater men jag är trött på recon snipers som ligger på kullar och får 10 kills per match max. Det förstör spelet men eftersom denna tråd är full med sniperfanboys så kommer jag nog bli hatad på nedan. Bara mina 2 cents.

Eller, så kör man QCR och är någon nytta för laget

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB