Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Avstängd

Köpråd: 16GB ram och nätverkskabel

Tjenare!

Jag kanske har lagt tråden på fel ställe men jag satte in den där jag tyckte att den skulle vara. ^^

Det är så att jag ska köpa uppgradera min RAM från 8GB till 16GB för att jag ska hosta en Minecraft server.
Sen är det så att jag ska köpa en nätverkskabel också, men ser detta jag valt bra ut, tycker ni?

Nätverkskabel: Champion Patchkabel CAT5e UTP 25,0m
Ram: Corsair Vengeance Dual C DDR3 16GB Kit, 1600MHz, 4x4GB, Blue

Totalt: 808:-

Jag vill ha det så billigt som möjligt, helst under 1000kr.
Och på CDON är det ju REA på massor av saker just nu, så jag passade på.

Tacksam för svar!
Mvh

Edit: Flytta gärna tråden ifall jag lagt den fel!

Permalänk
Medlem

Varför skulle något vara fel med detta?

Tips när du installerar de nya minnerna: det är inte helt rekomenderat attknöin 2 moduler till som kommer från en annan låda (även ifall varan är den samma). Flytta över de 2 äldre till samma minneskanal, och problem kommer (nog) inte att uppstå. gjorde så här själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Chmat76:

Varför skulle något vara fel med detta?

Tips när du installerar de nya minnerna: det är inte helt rekomenderat attknöin 2 moduler till som kommer från en annan låda (även ifall varan är den samma). Flytta över de 2 äldre till samma minneskanal, och problem kommer (nog) inte att uppstå. gjorde så här själv.

Skickades från m.sweclockers.com

De två äldre? Han köper ju 4 nya kort, och alltså kommer inga äldre kort att vara inblandade.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd

Ah, tack. Nu vet jag att det inte är fel på Ram-minnena.
Men på nätverkskabeln, är det så att det går bra med oskärmad kabel i hemnätverk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

De två äldre? Han köper ju 4 nya kort, och alltså kommer inga äldre kort att vara inblandade.

Derp.

Skickades från m.sweclockers.com