Svenska Flatfrog introducerar optisk multi-touchteknik

Permalänk
Melding Plague

Svenska Flatfrog introducerar optisk multi-touchteknik

Planar Scatter Detection kallas en teknik från skånska Flatfrog som bland annat ska klara av 40 samtidiga beröringar med hög precision.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

att det funkar med vantar på osv är ju bra, men 40 fingrar samtidigt? vad är det för missfoster som ska använda dom här pekskärmarna?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Wow säger jag bara. Detta kommer att kosta en förmögenhet skulle jag gissa på, men vore det inte coolt med ett sådant där bord i vardagsrummet som alla kan rita och skriva på. Ett digitalt klotterplank helt enkelt? Sen teknologin som de introducerar är ju helt makalös.
Häftigt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

the future at your fingertips?

fick bioshock vibbar

Permalänk
Medlem

Fräsigt! Ett sånt där bord skulle man ha som soffbord för övrigt

Permalänk
Medlem

Trevligt. Nu behöver vi bara vänta på att evolutionen ska komma ikapp. Evolution: sluta sitt still och ge oss fler fingrar omedelbart!

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Medlem

Perfekt för min lilla dotter. Istället för att klottra på väggar och ting ... kan hon klottra(rita o måla) på skärmen ^^

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Alltid kul med nya prylar

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Det ser väldigt lovande ut med är typ inte Microsoft Surface samma sak :/ känns ganska onödigt enligt mig...

Visa signatur

Dator 1
2x 280x | AMD FX-8350 8core 4.0GHz | Corsair RM750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

att det funkar med vantar på osv är ju bra, men 40 fingrar samtidigt? vad är det för missfoster som ska använda dom här pekskärmarna?

Precis, varför ska man ha mer än 640KB minne lixxom? >.<

Permalänk
Medlem

jo onödigt som fan men skulle vara coolt som fan att använda tex som de gör i denna videon

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Ett ord; Galet.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

härligt!
Bra med plattformsoberoende nu när alla os har nån form av inbyggt stöd för multitouch.
Tror inte alls att det ska behöva vara speciellt dyrt. IR-leds är billiga saker, och lätta att ha att göra med. Den ir-kännsliga ytan kan ju iofs va dyr.

Ge mig en tryck-kännslig trådlös penna till så är jag jätteglad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

att det funkar med vantar på osv är ju bra, men 40 fingrar samtidigt? vad är det för missfoster som ska använda dom här pekskärmarna?

Det var ju tänkt som ett touchbord vad jag förstod. flera användare flera fingrar. Synd att den var så tjock annars hade det varit trevligt med lite ny teknik (och inte bara förbättrad) i smartphones

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

iPhone 8? Riktigt cool teknik! Kul att den är svensk också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Gissar att någon jätte ganska snabbt kommer lägga bud på företaget...grym produkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

att det funkar med vantar på osv är ju bra, men 40 fingrar samtidigt? vad är det för missfoster som ska använda dom här pekskärmarna?

Det är ju bara bra. För då vet man att man inte kommer nå gränsen för den.
Varför har exempelvis vissa tangentbord så att man kan trycka på alla knappar samtidigt och den registrerar det?

Permalänk
Medlem

Awesome! Jag vill ha en sån här. Vet inte riktigt till vad, men jag villvillvill. Jäklar vilken prylorgasm man kommer få med den här nedfälld i soffbordet eller skrivbordet.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av morxy49:

att det funkar med vantar på osv är ju bra, men 40 fingrar samtidigt? vad är det för missfoster som ska använda dom här pekskärmarna?

Tittade du på videon?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Det finns redan tusentals instructables för att göra detta själv, men alla nyheter är välkomna!

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Vore grymt med ett vardagsrumsbord som har inbyggda sällskapsspel som tex monopol.

Permalänk
Medlem

Kommer säkert floppa precis som Microsoft Surface gjorde. Tekniken är grym i alla fall

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Varför har exempelvis vissa tangentbord så att man kan trycka på alla knappar samtidigt och den registrerar det?

Därför att även när jag dampar loss i ilska och slår med nävarna vilt på tangentbordet så vill jag fortfarande ha perfekt registrering?

Med det så är det dags att gå hem från jobbet och hämta ut sitt nya Qpad MK-50. Hej hoj!

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Tekniken i sig är inte så ny, men frågan är hur de har lyckats göra den så tunn
Är det någon som vet vad de har för monster till kamera för att registrera tryckningarna?

Permalänk

Testade den på ÖreDev i höstas när jag va där och jobbade, kom jag på! Hade dock ingen aning om features vid det tillfället, så har inget vettigt att komma med...

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

såg ut att vara ca 0.5 till 1 sek delay på det som retades på skärmen efter handrörelse, tex rita ett streck.

oacceptabelt imo. lika kasst som xbox kinect sensorn.

500 ms till 1000ms är sjukt. behöver förbättras till under 200 ms för att ens vara brukligt imo. 50ms hade varit nice

edit: fast är man inte så kräsen så funkar väl 500ms

Permalänk
Medlem

Den första filmsnutten jag kan se på SweClockers då jag inte har flash ^^

Permalänk
Medlem

Det där var häftigt men den lär ju kosta en hel del. Iofs bara företag som har användning av det

Permalänk
Medlem

Coolt. Tänk er det där i ett soffbord? Man kan sitta och rita ett gäng kompisar, eller spela något spel direkt på skärmen.

Det absolut bästa skulle ju vara om man kan få det att sammankoppla med folks mobiltelefoner, och spela poker. Markerna och korten är i bordet, förutom spelarens egna kort som han får upp på sin telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Det finns redan tusentals instructables för att göra detta själv, men alla nyheter är välkomna!

Har ej sett någon diy som kommer i närheten av 55 mm djup!

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/