Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej inte massa ändringar i Uit då? (Vill inte behöva lära om henne )

Annat färgschema (svart med ljus text) men annars är allt ungefär detsamma.

Gäller de 2.3 roms jag testat iaf. Inte testat original.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Vill du ha customrom rekommenderar jag Cyanogenmod starkt!

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiklasN:

Lite annat färgschema bara. Och alla genvägar och sånt är borta såklart. Uppdaterade igår, funkade klockrent

Okej går la återställa genvägarna enkelt antar jag.

Skrivet av Rattnalle:

Annat färgschema (svart med ljus text) men annars är allt ungefär detsamma.

Gäller de 2.3 roms jag testat iaf. Inte testat original.

Skrivet av _NsMs_:

Vill du ha customrom rekommenderar jag Cyanogenmod starkt!

Föredrar orginal pga det är iaf hyffsat stabilt, och hon bryr sig inte om flytet i systemet .

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Efter att ha testat både CM och GSF så måste jag säga (efter en dags användning) att GSF är snabbare!

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Efter att ha testat både CM och GSF så måste jag säga (efter en dags användning) att GSF är snabbare!

Ge det några dagar och se vad du tycker om batteriet. Jag upplevde nästan dubbelt så lång laddcykel när jag bytte, skulle vara intressant att se hur stor skillnad du upplever. Vet att många skrivit att de upplevt bättre batteritid men inte hur mycket.

Har själv kört den sen första versionen kom ut med 2.3.3 i slutet av sommaren.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Tjena
Har kört på CM 7.1.0 runt 3 månader och är nöjd med den, funkat bra. Men nu när ni nämner det så stämmer det att den slukar en hel del batteri
Känner att jag är sugen på att testa GSF eftersom ni snackat så mycket bra om den, men skulle i så fall vilja ha en hyffsat stabil version. Vilken är det ni kör med? länk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joojl:

Tjena
Har kört på CM 7.1.0 runt 3 månader och är nöjd med den, funkat bra. Men nu när ni nämner det så stämmer det att den slukar en hel del batteri
Känner att jag är sugen på att testa GSF eftersom ni snackat så mycket bra om den, men skulle i så fall vilja ha en hyffsat stabil version. Vilken är det ni kör med? länk?

Jag kör själv b27, gammal version. Har kört i stort sett alla versioner upp till den som wbaw har släppt och samtliga har varit tokstabila och helt utan strul. Den jag länkade till tidigare är sannolikt inget undantag även om jag inte testat den. b27 kör 2.3.3 kernel till skillnad från R1 och uppåt som kör 2.3.5. Nuvarande när jag länkade verkade vara R4.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattnalle:

Jag kör själv b27, gammal version. Har kört i stort sett alla versioner upp till den som wbaw har släppt och samtliga har varit tokstabila och helt utan strul. Den jag länkade till tidigare är sannolikt inget undantag även om jag inte testat den. b27 kör 2.3.3 kernel till skillnad från R1 och uppåt som kör 2.3.5. Nuvarande när jag länkade verkade vara R4.

Kanon, tackar
Måste ju säga att Blade lätt är den mest prisvärda telefonen enligt mig Rullat med den i lite över ett år nu och att bara slänga i en annan rom och köra gör att man kan piska några xperias

Ni som har antingen 2.1 eller 2.2 fortfarande rekommenderar jag att antingen skaffa blades officiella uppdatering till 2.3 eller en specialrom, blir betydlig skillnad för varje steg ;D

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Fick hem min ZTE Blade (Comviq) igår. Står att den har android 2.2. Funkar denna uppdateringen till min mobil och vad händer igentligen? Ställs telefonen om och allt försvinner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av generall33:

Fick hem min ZTE Blade (Comviq) igår. Står att den har android 2.2. Funkar denna uppdateringen till min mobil och vad händer igentligen? Ställs telefonen om och allt försvinner?

Japp. Det kommer fungera eftersom jag beställde själv från comviq.

Ta backup allt du vill ha sparat eftersom det kommer försvinna även kontakter/meddelanden osv. Om du har hämtat appar så kan man ladda ner dem igen från Market.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Japp. Det kommer fungera eftersom jag beställde själv från comviq.

Ta backup allt du vill ha sparat eftersom det kommer försvinna även kontakter/meddelanden osv. Om du har hämtat appar så kan man ladda ner dem igen från Market.

ok men det är inget annat som är viktigt att kolla stog något om "Please take out the SIM card from mobile phone to check whether the folder name of softvVrsion copied to T card is in accordance with image folder;"? Vet att jag nojjar men vill inte göra något fel nu när jag har min första Android hur blir det med Comviq apparna? Försvinner de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Ja, det är CM (Cyanogenmod). R00TAD, men det är SJUK prestanda skillnad, det blir som en helt ny telefon, förstår inte varför folk är dumsnåla och inte installerar CM. Telefonen blir somsagt "ny", +med en liten överklockning till 848mhz blir den blixtsnabb och tangentbordet funkar utmärkt & UI't flyter på som smör.

LITEN överklockning?!?? Har aldrig hört någon få sin stabil över 800MHz, själv klarar min bara 729 MHz stabilt och det finns dom som inte kommer över 650.
Du måste mena 748 va? Det högsta värdet den går att sätta i är ju 806...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av generall33:

ok men det är inget annat som är viktigt att kolla stog något om "Please take out the SIM card from mobile phone to check whether the folder name of softvVrsion copied to T card is in accordance with image folder;"? Vet att jag nojjar men vill inte göra något fel nu när jag har min första Android hur blir det med Comviq apparna? Försvinner de?

Sånt är inte viktigt om du inte kan hitta detta på din telefon. Comviq-apparna finns som sagt i Market.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChipZ:

LITEN överklockning?!?? Har aldrig hört någon få sin stabil över 800MHz, själv klarar min bara 729 MHz stabilt och det finns dom som inte kommer över 650.
Du måste mena 748 va? Det högsta värdet den går att sätta i är ju 806...

Sitter nu med Ginger stir fry @ 848mhz, (kan skicka bild om du vill se PROOF).

GBA emulatorn med pokemon flyter på fin-fint :3

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av generall33:

ok men det är inget annat som är viktigt att kolla stog något om "Please take out the SIM card from mobile phone to check whether the folder name of softvVrsion copied to T card is in accordance with image folder;"? Vet att jag nojjar men vill inte göra något fel nu när jag har min första Android hur blir det med Comviq apparna? Försvinner de?

Det gjorde inte jag ;P Såhär gjorde jag, funkade fint.

1. Ladda in filen på telefonen
2. Koppla bort USB (på rätt sätt ofc)
3. Gå till filen du la in på telefonen och kolla så den ligger i rätt mapp (ie /image)
4. Gå till om telefonen och allt det som stod i PDFen, tryck uppdatera.
5. Telefonen startar om sig och laddar in nya versionen.
6. Importera kontakter på valfritt sätt. Jag hade mina sparade på mitt Gmail-konto så det vara bara att synka därifrån. Busenkelt.
7. Ladda ner valfria appar och se glad ut

Jag backupade inte mina appar så jag glömde bort en del som jag hade, de viktigaste är väl bäst att skriva upp innan du ominstallerar telefonen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Skrivet av ChipZ:

LITEN överklockning?!?? Har aldrig hört någon få sin stabil över 800MHz, själv klarar min bara 729 MHz stabilt och det finns dom som inte kommer över 650.
Du måste mena 748 va? Det högsta värdet den går att sätta i är ju 806...

Kör min i 806MHz har dock inte provat högre, men är inte helt omöjligt att köra i högre. Ska prova GSF nu och se hur den romen är jämfört med CM.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chawan123:

Kör min i 806MHz har dock inte provat högre, men är inte helt omöjligt att köra i högre. Ska prova GSF nu och se hur den romen är jämfört med CM.

Jag körde CM innnan, (kolla tidigare i tråden).
GSF presterar mycket bättre och är ortoligt skönt då det "saknar" allt lull-lull som CM har.
Bättre batteritid (inte mkt) men framförallt mycket snabbare

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem

Helt sjukt med valuta för pengarna man får med denna mobil!

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Sitter nu med Ginger stir fry @ 848mhz, (kan skicka bild om du vill se PROOF).

GBA emulatorn med pokemon flyter på fin-fint :3

Det skulla vara väldigt intressant att se

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Beaver:

Helt sjukt med valuta för pengarna man får med denna mobil!

Lite för bra. Uppgraderingssuget har börjat ge sig till känna nu när luren fyllt ett i min ägo men det finns ju inget som är värt att köpa istället för mig som absolut inte vill ha mycket större skärm än såhär.

Får väl helt enkelt köra tills den går sönder (känns på något sätt osannolikt så som jag behandlat den hittills utan att lyckas) eller ingen fixar senaste androidversionen till den och se vad som finns då

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk

Fan va gött! Gick som smort med uppdateringen:) Tack så mycket!!:D Kan också meddela att telefonen ser mö bättre ut nu (Tema o.s.v)

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Jag körde CM innnan, (kolla tidigare i tråden).
GSF presterar mycket bättre och är ortoligt skönt då det "saknar" allt lull-lull som CM har.
Bättre batteritid (inte mkt) men framförallt mycket snabbare

Personligen tycker jag det blev stor skillnad i batteritiden gick nu från cm 7.1.0 som tappar batteriet enkelt på en dag till GSF som utan problem håller i 2 dagar
GSF är det mycket mer flyt i så kan ni klara er utan cm:s appar och utseende så är GFS ett mycket bra val är riktigt nöjd och tackar för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dra o skaffa dig en redig iPhone 4S 16G eller nåd! Då har du dig en redig mobba!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelify:

Dra o skaffa dig en redig iPhone 4S 16G eller nåd! Då har du dig en redig mobba!

Är man en spekulant på en android för 1000kr vet jag inte om en iphone 4s är så intressant Men visst den är bra. Och vem var det menat till egentligen?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Axelify:

Dra o skaffa dig en redig iPhone 4S 16G eller nåd! Då har du dig en redig mobba!

Sluta trolla...

OnT: Jag funderar på att roota telefonen, men vad är det egentligen för nackdelar med att lägga in en icke-officiell version (googles egna)?
Förlorar man deras appar, som google maps och gmail appen?

Hur vet man vilken man ska lägga in, vilken som passar en bäst?
Det finns ju ett par stycken, om jag förstått det rätt...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

OnT: Jag funderar på att roota telefonen, men vad är det egentligen för nackdelar med att lägga in en icke-officiell version (googles egna)?
Förlorar man deras appar, som google maps och gmail appen?

Hur vet man vilken man ska lägga in, vilken som passar en bäst?
Det finns ju ett par stycken, om jag förstått det rätt...

Googles appar får du behålla, annars hade det varit en ganska dålig deal.

Bättre stabilitet, batteritid och rappare menyer är väl det man brukar få ut av en annan ROM. Fler/andra funktioner förekommer också, CM leder ju racet vad gäller extrafunktioner. Vill du bara ha snabbt och enkelt är det nog Ginger SF som gäller för tillfället.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Rattnalle:

Googles appar får du behålla, annars hade det varit en ganska dålig deal.

Bättre stabilitet, batteritid och rappare menyer är väl det man brukar få ut av en annan ROM. Fler/andra funktioner förekommer också, CM leder ju racet vad gäller extrafunktioner. Vill du bara ha snabbt och enkelt är det nog Ginger SF som gäller för tillfället.

Så, det finns inget negativt då?

Det finns ingen jämförelse mellan de olika?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Så, det finns inget negativt då?

Det finns ingen jämförelse mellan de olika?

Jag har inte upplevt något negativt. Tror iofs inte att jag hade telefonen mer än ett par timmar innan jag rootade och bytte ROM

Finns inga jämförelsetabeller vad jag vet utan man får läsa vad varje ROM har för funktioner och fördelar och bilda en egen uppfattning. Jag kör en gammal version av GSF med LauncherPro och tycker det är helt klockrent. Väntar på någon bra 4.0-ROM nu innan jag orkar byta igen, blir ju pill med alla appar och inställningar varje gång.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

TACK! Nu kan jag ha min blade lite till och invänta vilka som släpper seriösa 4.0 mobiler.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Man har ju lyckats få igång full hårdvaruaccelerering till Bladen nu med ICS, bara en tidsfråga innan vi kan köra android 4.0 stabilt, mohaha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB