Permalänk
Medlem

Hur kopplar jag ihop två wlan?

Jag har sökt och sökt men kan inte hitta svar på min fundering.
Jag hade tänkt koppla ihop två routrar trådlöst men vet inte om det går, och om det går hur man ska göra.

Den första med inkommande internet är en Dovado 3GN.
Sen har jag en 3com 3CRWE554G72T som jag tänkte ha till xbox 360.
Mellan dessa skulle jag vilja ha en internet koppling trådlöst så jag kommer ut med xbox360, går detta att lösa eller får jag drömma vidare?

Permalänk
Rekordmedlem

Du ska ställa om den mottagande routern till brygga i stället för router, vet inte om du har den funktionen, men läs manualen eller leta bland inställningarna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har nu läst, testat och sökt så jag börja bli gråhårig. Har tillochmed ställt dom nära varandra =p
Om det är någon som har bryggat ihop dessa två så vore jag tacksam om jag fick veta hur den har gjort

Permalänk
Rekordmedlem

Alla enheter går inte att köra som brygga, så i värsta fall får du skaffa en annan accespunkt/brygga för att lösa det, de är inte så dyra, skiljer inte mycket mot ett nätverkskort i pris
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=473

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Provat o slå på WDS o petat in MAC till den andra routern? Om ja, är det som mrqaffe säger nog läge att köpa ngt nytt. 3Com burken närmar sig 10år....

Permalänk
Medlem

Jag har en Netgear router som jag har möjlighet att ställa in som repeater. Då funger det att kommunicera med denna och en annan router. Märkte dock att det tog väldigt mycket kapacitet trådlöst så det slutade med att jag drog en kabel mellan routrarna i stället.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Tutilut:

Jag har en Netgear router som jag har möjlighet att ställa in som repeater. Då funger det att kommunicera med denna och en annan router. Märkte dock att det tog väldigt mycket kapacitet trådlöst så det slutade med att jag drog en kabel mellan routrarna i stället.

Att köra som repeater är inget alternativ i det här fallet, eftersom det krävs kablad "utgång"
Dessutom är repeater förödande för farten, som du upptäckt, och det är verkligen ett sista alternativ för ett nät.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.