Thermalrigt Silver Arrow, överklockning av 2500k

Permalänk
Medlem

Thermalrigt Silver Arrow, överklockning av 2500k

Hejhej. Har funderat på en Thermalright silver arrow cpu kylare, hade nämligen tänkt överklocka min i5 2500K.

1. Är det en kylare ni rekommenderar?

2. Jag har 2 st 4-pin på mitt moderkort, den ena är cpu_fan den andra är syst_fan 1 tror jag. Går det att bara koppla in båda medföljande fläktar som kommer med kylaren i dessa 2 4-pins uttag?

Mvh Zabera

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Hejhej. Har funderat på en Thermalright silver arrow cpu kylare, hade nämligen tänkt överklocka min i5 2500K.

1. Är det en kylare ni rekommenderar?

2. Jag har 2 st 4-pin på mitt moderkort, den ena är cpu_fan den andra är syst_fan 1 tror jag. Går det att bara koppla in båda medföljande fläktar som kommer med kylaren i dessa 2 4-pins uttag?

Mvh Zabera

tror du får med en splitter så det blir 1+1=1 kabel, hoppas du förstår

Visa signatur

GAMER SINCE BIRTH

OWNER OF BL4CK SW4RM (50.000P vantage)

Citera för svar, så jag hittar tillbaka

Permalänk
Medlem
Skrivet av zikkor:

tror du får med en splitter så det blir 1+1=1 kabel, hoppas du förstår

Ja det kanske man får? men skulle det inte gå att trycka ner dem i varsin 4-pin tror du?

Tack för snabbt svar i alla fall!

Edit: Står så här på inet: Medföljande tillbehör 4pin Y-adapter, kylpasta. 4pin Y-adapter är väl det du menar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Ja det kanske man får? men skulle det inte gå att trycka ner dem i varsin 4-pin tror du?

Tack för snabbt svar i alla fall!

Jo det går ju att trycka i 2st olika 4pin, men det kommer inte direkt göra någon skillnad.

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OsNy:

Jo det går ju att trycka i 2st olika 4pin, men det kommer inte direkt göra någon skillnad.

Om han inte vill köra dem på olika varvtal Kanske har olika modeller av fläktar eller något? typ en tyst lågvarvare som alltid körs och en högljödd högvarvare som bara körs när det blir riktigt varmt.

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av OsNy:

Jo det går ju att trycka i 2st olika 4pin, men det kommer inte direkt göra någon skillnad.

Skrivet av X1t:

Om han inte vill köra dem på olika varvtal Kanske har olika modeller av fläktar eller något? typ en tyst lågvarvare som alltid körs och en högljödd högvarvare som bara körs när det blir riktigt varmt.

4pin Y-adapter, är det en sådan jag behöver?

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

4pin Y-adapter, är det en sådan jag behöver?

MVH

Beror på vilken typ av 4pin y. Finns flera typer av kontakter med fyra pinnar i en dator. För att göra det enkelt för dig brukar kontakten du ska ha vara liten, ha en gul, en svart, en grön och en blå kabel. Du ska tex inte ha den stora med två svarta en gul och en röd. länka det du tänkte dig så kan vi säga om det var rätt.

Sen tänkte jag bara påpeka att du inte får ut varvtal ur båda fläktarna om du kör en y-kontakt. Kanske inte hela världen men värt att minnas.

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

Du får med en adapter på den kylaren, instalerade min igår så du behöver inte köpa till någon Y-spilt.
min är köpt från inet.se iaf.

och du ser varvtalen på vad dom snurrar på iaf på min står på ca 670rpm och idlar i ca29gradet på en phenom x4 940 och runt 38-39 i BF3 på high/ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rojpen:

Du får med en adapter på den kylaren, instalerade min igår så du behöver inte köpa till någon Y-spilt.
min är köpt från inet.se iaf.

och du ser varvtalen på vad dom snurrar på iaf på min står på ca 670rpm och idlar i ca29gradet på en phenom x4 940 och runt 38-39 i BF3 på high/ultra

Du ser varvtalen för en av de två fläktarna. Men antagligen är det inget problem.

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB