Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hjälp Tack!, Intel Core 2 Duo E4300 Med P4 Kylare?

Permalänk
Avstängd

Hjälp Tack!, Intel Core 2 Duo E4300 Med P4 Kylare?

Tjenare!

Har En Intel Pentium 4 630 HT 3.0 Ghz s775 Och Undrar Om Original Kylaren Till Denna Går Att Använda På En Intel Core 2 Duo e4300?. Eftersom p4`an Har Max 84 TDP Och e4300 Har Max 65 TDP Borde Inte Det Gå Att Använda Den Då Utan Några Värmeproblem?

Hade Tänkt Uppgradera Till Denna Och Är Lite Rädd Att Jag Sabbar Prollen Medans Jag Installerar Xp, Eftersom Jag Inte Kan Ha Koll På Temps Just Då.

Mvh/DeadCore

Permalänk
Medlem

Hur skriver du?

Det går säkert, prova.

Permalänk
Avstängd

Hjälper mig att kolla igenom texten noggrannare så, Dålig vana :/

Jag behöver alltså inte oroa mig för hög värme eller nåt då?

Permalänk

Som jag förstått har P4an högre TDP än den andra processorn som ska in i din dator?

Om det är så, så kommer din kylare till P4an fungera fint till din andra processor.

Permalänk
Skrivet av DeadCore:

Hjälper mig att kolla igenom texten noggrannare så, Dålig vana :/

Att läsa den var dock ett rent helsike, så den bör du nog träna bort

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rillepille:

Som jag förstått har P4an högre TDP än den andra processorn som ska in i din dator?

Om det är så, så kommer din kylare till P4an fungera fint till din andra processor.

Okej tack så mkt!

Skrivet av FaniSkogen:

Att läsa den var dock ett rent helsike, så den bör du nog träna bort

Haha jag gör faktiskt

Permalänk
Medlem

det kommer funka fint att använda den kylaren (en kompis oem dator core 2 quad och nå skräp till grafikkort tror det var ett 8400 gs 512 mb ddr2 så tog vi en kylare från en av deras trasiga ska kika mer på den nästa helg den verkar intressant med tanke på att det var en extremt hög kylare på den ser ut och kunna kyla core 2 extreme och sitter det en sån i den datorn så köper jag den av dem (processorn) och sätter i kusins burk så han får lite mer fart i sin burk ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mini-z1994:

det kommer funka fint att använda den kylaren (en kompis oem dator core 2 quad och nå skräp till grafikkort tror det var ett 8400 gs 512 mb ddr2 så tog vi en kylare från en av deras trasiga ska kika mer på den nästa helg den verkar intressant med tanke på att det var en extremt hög kylare på den ser ut och kunna kyla core 2 extreme och sitter det en sån i den datorn så köper jag den av dem (processorn) och sätter i kusins burk så han får lite mer fart i sin burk ^^

nice!

Permalänk
Avstängd

Okej kan konstatera att det fungerade INTE

85c Precis vid uppstart, Och fläkten varvade så inutåthelsike <--Nytt ord! Datorn stängde även av sig efter några minuter.