Permalänk

BF3 Sniper Video.

Gjorde en liten test video förut idag,

Vill gärna ha lite tips när det kommer till att recorda videos i BF3, vore väldigt tacksamt ! Hur skall jag t.ex göra för att minska record filerna utan att tappa kvaliten?

Tack på förhand !

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Avstängd

Snyggt! Dock så gillar jag inte låten xD Aja jag antar att du recordar med fraps? Jag vet själv att ett 10min långt klipp kan bli typ 40-60gb >.<. Du får helt enkelt compressa videon i sony vegas eller något liknande (format factory) och sen höja kvaliten igen. Sök på youtube så får du fram massor av bra videos!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainCarl:

Vill gärna ha lite tips när det kommer till att recorda videos i BF3, vore väldigt tacksamt ! Hur skall jag t.ex göra för att minska record filerna utan att tappa kvaliten?

Tack på förhand !

du kan använda bandicam

Permalänk
Legendarisk

*Tråd rensad*

TS frågar efter hjälp med att spela in filmer. Han är säkert öppen för konstruktiv feedback på hur gameplayet blir mer tilltalande för tittarna men övrigt trams hör inte hemma här. Semester utdelad till vissa.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Tack för eran Feedback, uppskattas!

Yes jag använder Fraps, fill-size @ 60 FPS som det står i videon, men skall pröva som ni säger !

Och kan ta en annan låt nästa gång haha, önskemål på genre?

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Skrivet av CaptainCarl:

Tack för eran Feedback, uppskattas!

Yes jag använder Fraps, fill-size @ 60 FPS som det står i videon, men skall pröva som ni säger !

Och kan ta en annan låt nästa gång haha, önskemål på genre?

Även om man tycker olika om hur det är som musik, så brukar dupstep och liknande passa bra till sånt här Ta dock inte kill everybody med skrillex, då det redan har gjorts minst fyrtio tusen miljarder gånger

Permalänk
Medlem

CaptainCarl kan jag låna tråden?
Hur spelar du in mer än 30 sek via Fraps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Louca:

CaptainCarl kan jag låna tråden?
Hur spelar du in mer än 30 sek via Fraps?

betald version

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Även om man tycker olika om hur det är som musik, så brukar dupstep och liknande passa bra till sånt här Ta dock inte kill everybody med skrillex, då det redan har gjorts minst fyrtio tusen miljarder gånger

Tur att jag inte gillar Skrillex då ! Valet av låt var det som spelades på Spotify vid det tillfället, vanligtvis är det Thrash Metal i lurarna Men kan ta dansband nästa gång ! Det är lugnt det .. ^^

@ Louca:

Precis som Xenoz skrev!

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk

Fattar inte hur du kan spela med så hög sens, bra gameplay annars.

Permalänk
Skrivet av Einhaerjar:

Fattar inte hur du kan spela med så hög sens, bra gameplay annars.

Tack Tack, men har inte hög sens faktiskt.

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Skrivet av CaptainCarl:

Tack för eran Feedback, uppskattas!

Yes jag använder Fraps, fill-size @ 60 FPS som det står i videon, men skall pröva som ni säger !

Och kan ta en annan låt nästa gång haha, önskemål på genre?

Du kan ju alltid prova i recorda i 30FPS, om jag inte minns fel så stödjer youtube högst 30 FPS,så att recorda i 60fps är då onödigt.

Nylanderz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylanderz:

Du kan ju alltid prova i recorda i 30FPS, om jag inte minns fel så stödjer youtube högst 30 FPS,så att recorda i 60fps är då onödigt.

Nylanderz

Men måste man inte då spela i 30fps? Har för mig det iaf.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Skrivet av shocker:

Men måste man inte då spela i 30fps? Har för mig det iaf.

Jo det måste man, fraps "låser" spelet till den FPS man filmar i.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylanderz:

Du kan ju alltid prova i recorda i 30FPS, om jag inte minns fel så stödjer youtube högst 30 FPS,så att recorda i 60fps är då onödigt.

Nylanderz

beror ju på om han ska köra slowmotion eller inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av hain3:

Snyggt! Dock så gillar jag inte låten xD Aja jag antar att du recordar med fraps? Jag vet själv att ett 10min långt klipp kan bli typ 40-60gb >.<. Du får helt enkelt compressa videon i sony vegas eller något liknande (format factory) och sen höja kvaliten igen. Sök på youtube så får du fram massor av bra videos!

Då jag recordar och gör en 10min film med videoclips från spel.. 500mb totalt, så mycket Gb blir det inte
Dock var det inga specialla codecs och sånt i den ^^ Orkade inte fixa så mycket effekter ^^

Edit : Testa att fixa lite effekter till! Inte så mycket,
Inte samma spel,men ett exempel!
Försök att få med 3rd person shots om det går! . Noterat är att han använder 3D program för det mesta
Försök att hitta musik som passar det som visas !
Musiken i DoD:S videon var bla anpassad för spelet.
http://www.youtube.com/watch?v=A5pnKzRJPkI Ännu ett exempel. Fokusera på kvaliten och kills. Passa även på att lägga till röster som i det fallet som passar det som händer. Glöm inte musiken där med!

Får man fråga i vilken fps du recordar med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Då jag recordar och gör en 10min film med videoclips från spel.. 500mb totalt, så mycket Gb blir det inte
Dock var det inga specialla codecs och sånt i den ^^ Orkade inte fixa så mycket effekter ^^

Med fraps? Jag har en 30 sekunders fraps video från deus x, 550mb...

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av hain3:

Snyggt! Dock så gillar jag inte låten xD Aja jag antar att du recordar med fraps? Jag vet själv att ett 10min långt klipp kan bli typ 40-60gb >.<. Du får helt enkelt compressa videon i sony vegas eller något liknande (format factory) och sen höja kvaliten igen. Sök på youtube så får du fram massor av bra videos!

Deadmau5 äger dock ganska brutalt. Lite tips för att komprimera http://www.youtube.com/watch?v=U2jmCrAQ0P0

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av shocker:

Med fraps? Jag har en 30 sekunders fraps video från deus x, 550mb...

Yeah. Det jag menar är att när slutproduktionen är klar är den på runt 500mb efter rendering.
Mina 3-4min klipp är oftast på 4gb/st

Permalänk

Jag kör Dxtory just nu för att spela in. Tappar knappt någon fps när jag spelar in, till skillnad från med fraps. Sedan kan man ställa in mycket mer i Dxtory, t.ex. manuellt välja codec och ändra upplösning på output.

I 720p med Dxtorys egna codec blir för mig 10 minuter blir ca 20gb

Skrivet av Nylanderz:

Du kan ju alltid prova i recorda i 30FPS, om jag inte minns fel så stödjer youtube högst 30 FPS,så att recorda i 60fps är då onödigt.

Nylanderz

Precis som Noobenu säger är det bra med så hög frame rate så möjligt om man vill göra klippet långsammare utan att göra det hackigt. Sedan blir det lite skön motion blur effect av resampling när man gör om högfps-klipp till lägre t.ex. 30fps. I redigering av cs och de äldre cod spelen är standard mellan 100-500fps.

Skrivet av shocker:

Men måste man inte då spela i 30fps? Har för mig det iaf.

Vet att det går Dxtory med har för mig att det går i Fraps med.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem

Nyggt spelat. Snacka om dröm läge. Inte ofta man får sådana killing sprees.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainCarl:

Gjorde en liten test video förut idag,

http://www.youtube.com/watch?v=C-cBbthS8NA&feature=player_emb...

Vill gärna ha lite tips när det kommer till att recorda videos i BF3, vore väldigt tacksamt ! Hur skall jag t.ex göra för att minska record filerna utan att tappa kvaliten?

Tack på förhand !

wow, vilken sens, blev nästa åksjuk

Om du har mycket ram, kör en ramdisk. Jag dedikerar 8gb som jag frapsar mot. det som jag sedan kör med är ett powershell script som kollar om filen är färdigskriven och sedan flyttar den mot en hdd. Nackdelen är att man måste toggla inspelningsknappen för att den skall tolkas som färdigskriven.

Sedan får du prova dig fram lite när du rendera filmen.
Jag kör i vegas och renderar en wmv fil med profilen 8 Mbps, 30 fps, video smoothness 100.

scriptet(sparas som namn.ps1)

$source = "j:\*.avi"
$target_dir = "d:\fraps\movies\"

while ($true) {
$files = gci $source
foreach ($file in $files){
$srcfile = echo $file.fullname
$dstfile = echo $file.basename
if ($srcfile) {
try {
move-item "$srcfile" "$target_dir$dstfile.avi" -ea stop
"$srcfile Moved"
}
catch {
"$srcfile in use, cannot be copied right now"
}
}
}
sleep 1
}

Dold text
Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Tycker personligen att det är roligare att titta när man klipper ner filmen, då de blir mer intensivt. Men du kanske ville visa att du fick alla killsen i ett streak?

Permalänk
Medlem

Du borde använda typ In Flames - The Quiet Place som låt Hade varit nice

Permalänk
Medlem

Har liknande problem, spelar in med dxtory men tycker inte riktigt att kvalitén är så bra som den borde kunna vara. Dessutom hanterar jag nog Vegas illa eftersom att jag lyckas få videon att glitcha efter jag komprimerat den

Ber om ursäkt för "plingen", var något jag la till bara för att uppmärksamma antalet kills men visade sig vara enbart drygt.

edit: den spelsession som visas i klippet visade sig ta upp 800gb sen när jag var klar.

Visa signatur

Spel: | Asrock Z68 Extreme3 GEN3 | Intel 2500k | Corsair Vengeance 16GB | MSI 560 Ti | Cooler Master 750w | Antec 300| 1TB Samsung Spinpoint | Corsair Force GT 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nylanderz:

Du kan ju alltid prova i recorda i 30FPS, om jag inte minns fel så stödjer youtube högst 30 FPS,så att recorda i 60fps är då onödigt.

Nylanderz

Recorda och spela i 30fps? Det sista jag skulle göra

Själv brukar jag recorda i 120fps efter tips från några moviemakers (oftast mellan 90-150fps)

Permalänk

Jättebra video, väldigt snyggt.
Enda jag skulle ändra på är att klippa bort delen i slutet där du missar en massa skott, annars är det väldigt bra

Visa signatur

Ryzen 5800X3D - RX 6950 XT - Corsair vengeance 2x16 Gb - Corsair AX 760w [/B]