vad tycker ni om swtor mot wow

Permalänk
Skrivet av Legopappa:

jag har spleat wow spelade som en fasen det i fjol nu äre swtor som gäller star wars är star wars kort och gott

näe detta spel kommer att hålla mig upptagen länge spelar som Jedi Knight rätt eller fel?

Om du har en punkt någonstans så går det att förstå vad du säger...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

SWTOR är mycket mer som ett single player spel än WoW tack vare som redan sagts att det ALLTID är sekvenser och olika svar när man tar upp quests.
Men det blir inte SWTOR > WoW så lätt, det är mer vad man vill ha.

Hands down skulle jag säga att det är olika spel, WoW är mycket mer main stream där du egentligen inte behöver kunna så mycket för att nå max lvl och köra dungeons.

I SWTOR så..ja det är helt annorlunda, har du ingen som helst erfarenhet av MMOs så ska SWTOR definitivt inte vara ditt första.
Spelar du fel klass så kommer du inte kunna göra vissa quests utan att vara 2lvl högre, vanliga mobs kommer säkerligen döda dig om du gör fel och har du inte rätt companion så blir allt 10ggr svårare.

SWTOR har mycket mer barnsjukdomar, en ordentlig handfull av buggar och irriterande icke existerade options.

SWTOR har barnsjukdomar men det släpptes också officiellt för två dagar sedan vilket får din jämnförelse med ett spel som släpptes för sju, snart åtta år sedan att framstå som direkt absurd.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Måste säga att nu när jag nått 50 så känns swtor väldigt opolerat. För mycket MMO och för lite spel.

Visa signatur

[Låda: NZXT H630 Ultra Tower Silent] [MB: ASRock Z590 Velocita] [CPU: Intel 10900K] [CPU-kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 360] [Mem: 32 GB 34666 MHz CL15] [GPU: XFX Speedster Merc 319 6950 XT] [Lagring: 180 GB Intel+128 GB Corsair SSD, 525 GB Crucial M.2] [Bildskärm: LG 4k 43" bildskärm] [Ljudkort: inbyggt, med extern hörlursförstärkare/DAC] [Högtalare: Edifier S530D] [Lurar: Beyerdynamic Amiron Home]

Permalänk
Medlem

endgame är trasigt. återstår att se om de klarar av att fixa det. idagsläget så är crafting värdelöst, warzones finns bara på heavy servers, lotteriet med pvp loot är fail och world-pvp funkar inte alls pga populationen är väldigt obalanserad. Nu har jag inte kör några hard mode flashpoints eller operations för jag hittar aldrig folk till att göra dem men en del av dem verka vara buggade fortfarande

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det finns fler dungeons än i wow. Därimot är det ganska mycket nötande för att lelva, men det gör inget för det är som att va med i en film Filmsekvenser osv hela vägen. Det är mer djup i SWTOR, man uppgraderar och gearar upp sig själv, sitt rymdskepp, sina companions (man har upp till 3-4). Man får 2-3 alternativ på alla frågor osv vilket gör att man kan välja vara ond eller god, på båda sidorna. Är man ond förändras karaktären sakta men säkertr och ser mer och mer ond ut. Gula ögon....ådror i ansiktet osv. Man enchantar, gemar och grejar med all gear man har. Man använder diplomaticy, skickar sina companions att grinda eller crafta åt en. Korst sagt MASSOR mer djup i SWTOR helt enkelt. Det känns verkligen fräsht på något sätt, och jag har spelat WoW från 2005-2010.

Håller med dig, mer djup och mycket mer RPG element. Jag spelade WoW från 2005 till December 2011 och har nu lämnat WoW helt, har fastnat för SWTOR likså min brorsa!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Jag älskade det tills jag kom till lvl 50 och 1.1 patchen dök upp. Sedan dess är det en stor besvikelse. Hoppas på en fix snart.

Permalänk
Medlem

@oxo64, vad är du besviken på? Jag tycker att de har jobbat på bra och fixat många problem. De introducerade några nya, men det kommer nog fixar för det snart oxå.

Visa signatur

Mac Pro, MacBook Air, IPad soffasurfare, blandat Mac och Linux servrar mm

Permalänk
Medlem

lvl 50 bracket och random bags för pvp loot är väldigt dåliga designval. har inte sett en enda warzone spawna på 2 veckor så jag kommer ingenstans förän de mergar servrar, flyttar spelare eller inför cross-server warzones

Permalänk
Medlem

Vart skall du?

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

jag är på väg till diablo 3 istället via en omväg genom kingdoms of amalur och dungeon defenders

Permalänk
Medlem

jag fastnade aldrig riktigt för Swtor, även om det har vart helt ok tidsfördriv, men nej jag gick tillbaka till BF3 efter 3 veckor igen.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Avslutade min subscription idag. Jag tyckte spelet var jättekul men insåg att jag spelade det mer och mer sällan. Nu spelar jag CS:S igen

Jag misstänker att mitt nästa spel kommer bli projekt Titan som Blizzard arbetar på. Vet inte vad det handlar om, hur snyggt o bra det är, men det kommer bli deras nästa mmorpg efter WoW.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Avslutade min subscription idag. Jag tyckte spelet var jättekul men insåg att jag spelade det mer och mer sällan. Nu spelar jag CS:S igen

Jag misstänker att mitt nästa spel kommer bli projekt Titan som Blizzard arbetar på. Vet inte vad det handlar om, hur snyggt o bra det är, men det kommer bli deras nästa mmorpg efter WoW.

Nu har jag inte läst allt som finns om Titan men vad jag förstått så är det inte säkert att det kommer bli ett MMORPG, det går väl rykten om att det kommer bli ett MMOFPS istället. Och stämmer det så kommer jag nog skippa Titan.

Permalänk
Medlem

fast å andra sidan kanske man skall slopa MMORPG spelen helt. det kanske är konceptet man tröttnat på. jag menar, vad kan dom göra för att förvåna en spelare som spelat de flesta MMORPG spelen de sista 7 åren? Känns som en enda stor upprepning hela tiden. Samma saker i grunden. levla + lär dig yrken + questa + raida. Samt hetsen efter ny gear hela tiden. Nä, jag tror jag skall plöja lite i FPS träsket ett tag.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte Swtor direkt.
Kändes inte som att det hände nåt med min Bounty Hunter när jag levlade upp den. (Körde till lvl36).
Det kändes som att det var precis samma skill (Tracer Missile) jag använde hela tiden.
Jag gillade inte grafiken heller kan jag inte säga.
User Interface var riktigt tråkigt tycker jag, Man kunde inte ändra nåt eller ens byta storlek eller flytta på sakerna.
Jag gillade Rift mycket bättre och "kände" mer att mina gubbar/gummor utvecklades mer i det spelet ju mer man kom upp i level.
Men jag tror att Swtor har en enormt stor potential och kommer att bli ett riktigt bra spel.
Ska testa det igen om några månader och förhoppningsvis så hittar jag en klass som är mer varierande.

Visa signatur

Livet är hårt men orättvist
i7 6700@4,6GHz - Asus Z170 Pro Gaming - Corsair Vengeance 3000Mhz DDR4 16GB - Radeon 290x Crossfire

Permalänk
Medlem

de borde döpa om bh till tracer-dude

Permalänk

Jag anser att WoW i grunden är ett bättre spel. Men SWTOR är roligare att spela

Permalänk
Medlem

WoW är helt klart ett bättre spel, men som dock gått ner sig på sistonde och skrämt bort sina flesta kunder pga att det mer eller mindre är samma sak om och om igen. Själv lär jag inte gå tillbaks till WoW. (Någon som är sugen på att köpa ett acc med 5 lvl 80:s? )

Swtor är roligare än WoW, och jag gillar RPG-känslan. Tyvärr så är grafikmotorn totalt värdelös, och spelvärlden är inte alls lika stor som WoW. Det är ca en månad sedan jag började med swtor, och är redan trött på det, dels pga buggarna och grafikmotorn, men också pga att spelet inte riktigt fångat mig. En månad efter att jag börjat med WoW (Feb 2005?) hade jag -inga- som helst planer på att sluta.

"Tyvärr" vinner WoW enligt mig.
Swtor har/hade stor potential men Bioware/EA sabbade det och launchade det alldeles för tidigt.
Swtor är "kul men dåligt", medans WoW är "bra men tråkigt"

Citat:

Samt hetsen efter ny gear hela tiden. Nä, jag tror jag skall plöja lite i FPS träsket ett tag.

Håller med dig totalt. Det är nog MMO's i sin helhet man är trött på vid det här laget - oavsett MMO är det mer eller mindre samma sak: "levla, questa, skaffa och levla i ett proffession. PvPa lite, bara för att inse att det är tråkigt/obalanserat, nå maxleveln, hetsa som fan efter bättre gear i raids, bara för att inse att man inte har gjort något meningsfullt alls de senaste månaderna när den nya raid-tieren släpps."

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Det finns fler dungeons än i wow. Därimot är det ganska mycket nötande för att lelva, men det gör inget för det är som att va med i en film Filmsekvenser osv hela vägen. Det är mer djup i SWTOR, man uppgraderar och gearar upp sig själv, sitt rymdskepp, sina companions (man har upp till 3-4). Man får 2-3 alternativ på alla frågor osv vilket gör att man kan välja vara ond eller god, på båda sidorna. Är man ond förändras karaktären sakta men säkertr och ser mer och mer ond ut. Gula ögon....ådror i ansiktet osv. Man enchantar, gemar och grejar med all gear man har. Man använder diplomaticy, skickar sina companions att grinda eller crafta åt en. Korst sagt MASSOR mer djup i SWTOR helt enkelt. Det känns verkligen fräsht på något sätt, och jag har spelat WoW från 2005-2010.

i wow finns det mycket mycket mer dungeons..

Permalänk
Medlem

Det var ett jävla gnäll på alla. Klart det finns mycket mer dungeons i ett mmo som har funnits i 7 år . Vad förväntar ni er ???

Permalänk
Medlem

Ok har testat lite warzone nu . Och det var ju ingen hit fan vad dåligt det flyter dåligt

Permalänk

väntar på nya exp´n till wow samt som ajg hoppas det kommer ett gäng till swtor också vill ju inte att att det spal jag väntat på så länge ska dö ut så snabbt

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]