Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

BenQ 21.5 TFT G2220HD funkar med Xbox 360?

Permalänk

BenQ 21.5 TFT G2220HD funkar med Xbox 360?

Hej, jag funderar på att köpa "BenQ 21.5" TFT G2220HD (5ms / DVI)".
Men jag undrar om man kan använda skärmen ihop med sitt xbox 360?
Någon som vet hur man gör?

http://www.webhallen.com/hardvara/97578-benq_21.5_tft_g2220hd

Ge gärna tips på skärmar runt 1000 lappen som funkar ihop med ett Xbox 360 annars...

Tack på förhand

Permalänk

Nej den skärmen kommer inte funka med ditt xbox 360 för att det har inte HDMI.

Jag antar att din xbox 360 har en HDMI utgång ?

Permalänk

Jag har sätt lite här och där att man kan koppla ihop skärmen med en VGA kabel,
är inte det möjligt?

Permalänk

Körde in mitt 360 på en BenQ 2420HDB Och det ända jag behövde var en DVI till HDMI converter som man brukar få med grafikkort.

Vet inte om din skärm har dvi dock... har den det så är det bara att köra på om du har en DVI - Hdmi adapter!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

HDMI är kodat, om skärmen inte kan avkoda det så kan den inte visa signalen därav funkar DVI -> HDMI men inte tvärtom (om HDMI porten inte bryter mot sin standard)

EDIT:
Tydligen har skärmen HDMI avkodning eller HDCP för att vara exakt fast på DVI så alla HDMI ska funka på den bara du har en HDMI -> DVI

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

jag kör med en xbox 360 VGA sladd (Min är inte orginal, men det finns orginal från ms men är lite dyrare) Funkar jätte bra

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.