Behöver ett klassiskt "måste ha spelat" spel.

Permalänk
Medlem

Några som jag kommer att tänka på spontant:

Moneky Island
GTA
Quake
Dungeon Keeper 2
Worms
Sim City
Civilization

Permalänk
Medlem

Sonic the Hedgehog 1-3
FlatOut 1-2 (om racing spel är något för dig)
Half-Life (förvånansvärt många som spelat 2:an men inte 1:an)
Thief 3: Deadly Shadows (enda av Thief spelen jag kört)
Fallout 3
Just Cause 2
Uplink
Rock 'n Roll Racing
Megaman X
Metroid Prime

Kan nog komma på fler om jag tänker längre, men det är några

Permalänk
Medlem

eh

1. Midtown Madness 3
2. Larry 1
3. Bucky O´Hare
4. Monkey Island 3
5. Ignition

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Har inte gått igenom allt, men såg inga rymd spel. Finns det något mer klassiskt spel än Elite? Well, jag vet inte om det säljs längre, men andra "klassiska" rymd spel är:
Wing Commander serien (sälj på gog.com)
Freelancer
X2 (av Egosoft) Du kan med fördel köpa x superbox, samling med spel i x-serien, från Steam

Permalänk
Medlem

Måste nämna Ground control...Första spelet jag lirade i clan..Å jävla vad kul det var,en helt ny upplevelse med 3d och hyfsat teamplay

Visa signatur

1.MSI 970A-G45 * AMD Phenom II X4 965 3,4GHz BE * XFX Radeon HD6870 BE * Scythe Katana 3 * Corsair TX 650W V2 80+ Bronze * Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz VALUE * Cooler Master Elite 430 *
2. GA-990FXA-UD3#Phenom 965 3.4 #5750 1Gb Silent#2x4 gb Ram#FD R3¤FD Newton 650# 5 Fans

Permalänk
Medlem

Diablo 1 + hellfire, gta 1 + 2 och dink smallwood säger jag

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Jag bidrar med:
Grand Prix Legends.
http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Prix_Legends
En körkänsla som än idag är oöverträffad, tack vara en otroligt avancerad fysikmotor.

Rally Trophy:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rally_Trophy
Mycket roligt (och snyggt !) rallyspel med mängder av klassiska bilar, t.ex Volvo Amazon och Saab V4 !
Njut av kartläsarens skrik när en älg springer ut framför bilen

Rally masters:
Digital Illusions första bra spel till PC (efter trevande STCC och Motorhead).
Lite konsolligt, men erbjuder en hel del roliga sätt att förnedra polarna på.

Dungeon Keeper 2:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dungeon_Keeper_2
Banbrytande RTS spel gjort med humor och fantasi.

Dune 2:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dune_2
RTS spelet som startade allt, närmare spelvärdens "big bang" kommer man inte !

Dungeon Siege:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dungeon_Siege
Halft RP halvt actionspel, med förvånansvärt utvecklad och otroligt stor multiplayer värld.
Makalöst vackert även idag 10 år efter release, grafikmotorn slår de flesta moderna MMO spel rejält på fingrarna.
Skynda genom singleplayer och kör multiplayer med polarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Många glömmer Terror from the deep i listor som dessa. Kanske det bästa spelet.

Gillade aldrig det lika mycket, men man sna nog dra igång det igen. Hela X-COM serien (inte enforcer...) är ju ett "måste".
Men så spelar jag ju utan det tur-ordning-baserade i Apocalypse.
Ne fixa mappningen på Controllern och dra igång Interceptor igen, måste vänta på att tjejen ska jobba kväll bara

Permalänk
Medlem

Det finns otroligt många spel som är lite äldre som är värda en genomspelning, frågan är ju vad för spel du helst lirar, kollar man på vad du har lirat är det ju mycket FPS/RTS och kollar man på listan över de spel du planerat spela är det RPG.

Många bra förslag ovan men sedan är det ju en fråga om din smak (om inte tanken är att lära dig spel serier så du kan förstå referenser m.m.) ?

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Command and conquer serien.

Permalänk

Ingen som har nämnt Leisure Suits Larry? En klar klassiker!

Annars:
Deus Ex
Quake
Baldurs Gate 1 & 2 (Absolut värt! Spela 1an först så kan du importera din karaktär till 2an, om jag inte minns fel)
Dead Space 1 & 2
Serious Sam

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Något som borde vara en klassiker är ju definitivt Beyond Good and Evil, gå och spela med en gång!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Teenage Mutant Ninja Hero Turtles på diverse plattformar.

Säger bara Cowabunga!

Permalänk
Medlem

Giantz Citizen Kabuto, speciellt första "episoden"

Visa signatur

| i5 10600k @5,2Ghz | Asus ROG Strix Z490-G Gaming| Asus RTX 3070 ROG Strix OC | G.Skill 32GB RGB | M.2 OCZ RD400 512GB | Corsair AX 1200i | ASUS ROG Strix LC 240 RGB | Fractal Design C Mini TG | Corsair K70 MX-Red | Asus Swift PG278Q |

Permalänk
Medlem

Star Control 2 - finns på gog.com

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk

Försöker hitta något som inte sagts ännu.

- Nox
- Sid Meier's Alpha Centauri
- Warlords 2 Deluxe (alternativt Warlords 3)
- Nox
- SubSpace/Continuum
- Ultima Online (Finns några bra gratisservrar)
- Nox
- Die by the Sword
- Homeworld
- Nox
- Pizza Tychoon
- Sa jag Nox?

Permalänk
Medlem

The Witcher 2. Så j#¤%/a enastående

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 10 tycker jag!

Permalänk

Hitman
Morrowind
Age of Empires
Red Alert
Zelda
Olympens Härskare: Zeus (Finns många otroligt bra citybuilders men denna är bäst enligt mig)
Vampire the Masquarade: Bloodlines (Patcha!)

Finns många pärlor. Finns inte mycket nytt som är bra. Går mest utför...

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Är det på PC du vill köra? Eller funkar emulator o.s.v. oxå? Personligen så är det inte samma känsla med vissa av spelen som nämnts här om du inte spelar de i dess rätta miljö. T.ex. Monkey Island vette sjutton om det ska spelas på en vanlig PC. Amiga 500 eller nåt låter bättre. Sonic ska spelas på en gammal Sega maskin. De tidigare Final Fantasy på Playstation eller liknande där det slog igenom.

Så det beror alldeles på vad för slags spelande du är ute efter, men som sagt, det är inte samma känsla att spela med emulator som med "the real deal" hehe

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem
Skrivet av shiroW:

eh

1. Midtown Madness 3
2. Larry 1
3. Bucky O´Hare
4. Monkey Island 3
5. Ignition

du påminde mig om ignition så jag laddade ner det och nu spelar jag det med (3dfx patch ^^)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk

Battlefield 1942, Kanske det bästa Battlefield som gjorts. Modden Desert Combat är fantastisk också. (BF3 må vara snyggt, men det har verkligen inte mycket att hänga i granen jämfört med dessa)
Morrowind - Helt enkelt det bästa i Elder Scrolls serien. Skyrim är givetvis snyggare, rent tekniskt. Men artistiskt så är Morrowind kanske det mest fantasifulla och vackra.

Permalänk
Medlem

Mulle meck bygger båtar och bilar

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem

Scratches.

Är ett (point and click)-spel. Skräck, om en författare som bor i ett hus, där det händer konstiga saker. Tycker det var roligt så länge det varde. Men ganska svårt, använde guide ibland

Finns på steam för 100kr. Köpte det nyligen, runt 8-10 timmar .

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Battlefield 1942, Kanske det bästa Battlefield som gjorts. Modden Desert Combat är fantastisk också. (BF3 må vara snyggt, men det har verkligen inte mycket att hänga i granen jämfört med dessa)
Morrowind - Helt enkelt det bästa i Elder Scrolls serien. Skyrim är givetvis snyggare, rent tekniskt. Men artistiskt så är Morrowind kanske det mest fantasifulla och vackra.

Måste tycka att Codename Eagle är bättre än BF1. den där jävla zeppelinaren var fan legendarisk

Visa signatur

:::::::::::::::::::::::::::::::

Permalänk
Medlem

Otroligt att ingen har nämt Master of Magic!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Master_of_Magic

Permalänk

Postal 2 och AWP... vet dock inte var man kan handla det...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Alla GTA spelen.
Heroes Heroes of Might and Magic spelen.
Age of Empires II.
Postal 2.
Need for Speed: Underground 2.
Red Alert, Tiberian Sun osv.
Och självklart alla COD spelen.

Vad gör man i Postal, postar brev åt folk eller? Ne jag skojjade bara men jag tyckte det var lite roligt :)!

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Vad gör man i Postal, postar brev åt folk eller? Ne jag skojjade bara men jag tyckte det var lite roligt :)!

googla på Postal gameplay
Dock gillar jag 1an mer faktiskt, riktig nostalgi

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |