Permalänk
Medlem

Team Trä-burk

Har under de senaste året funderat på att göra ett trä chassi i trä, och efter att kollat runt lite så bestämde jag mig för att göra i ek, dels för att det är snyggt och för att det inte går sönder vid frakt på tex bussar och tåg.
Tyckte att resultatet blev helt OK eftersom att jag inte har haft så bra verktyg eller arbetsplats.

Saker som jag använt mig av under bygget:
sticksåg, cirkelsåg, filar, kniv, hammare, skruv dragare, sax och danish oil för en fin finish.
Komponenter:
Msi Geforce gtx 560ti oc kolckat till 1ghz, Msi p45 neo, Intel quad core q6600, OCZ ssd 90 GB, random 450gb lagrings disk, 4 gb ramminnen, corsair 550w power supply och cooler master hyper 212 plus med dubbla fläktar för lite bättre kylning.

Gjorde galleriet för att slå min kompis Aron17 med sin p12-box;)

Team Trä-burk

Permalänk
Medlem

Fin toalettrulle!
Fint trä också!

Permalänk

Inte för att jag vill vara en sån som kommenterar hur folk skriver osv, när det ändå framgår vad de menar... Men.. snygg het? Jag som trodde att jag redan hade sett den värsta särskrivningen när en kompis skrev "rull stols hjul" på facebook, men detta slår det nog!

Om vi ska ta ont lite ochså, så är det ganska snyggt, men hur blir temperaturerna på grafikkortet med bara en 120 inblås och en 120 utblås?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Inte för att jag vill vara en sån som kommenterar hur folk skriver osv, när det ändå framgår vad de menar... Men.. snygg het? Jag som trodde att jag redan hade sett den värsta särskrivningen när en kompis skrev "rull stols hjul" på facebook, men detta slår det nog!

Om vi ska ta ont lite ochså, så är det ganska snyggt, men hur blir temperaturerna på grafikkortet med bara en 120 inblås och en 120 utblås?

det är 140mm fläkt i fronten, och tempsen på min fina gpu brukar inte gå över 55 grader :>

Permalänk
Avstängd

Vad är det gröna som står i skålen på sista bilden? Ser ut som någon temperatur-mätare i mina ögon.. Frågan är då vad du mäter tempen på? Godiset i skålen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Vad är det gröna som står i skålen på sista bilden? Ser ut som någon temperatur-mätare i mina ögon.. Frågan är då vad du mäter tempen på? Godiset i skålen?

Det är en linjal

Permalänk
Medlem

Svara ärligt nu, har du misshandlat hårddiskvaggorna på moderkortsplåten? ;o

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Svara ärligt nu, har du misshandlat hårddiskvaggorna på moderkortsplåten? ;o

jag bröt av dem eftersom de inte passade ska bygga nya i matchande trä

Permalänk
Medlem

alltid redo med toarullen?;)

Visa signatur

[Lenovo X250 i7 8gb] [Lenovo x220 i7 8gb] [Asus PB278Q 1440p] [Sennheiser PC 360] [Grado SR80i]
[iPhone 6] [iPad 3] [Sennheiser hd25-1 ii] [Shure se215]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dast12:

Det är en linjal

frågan är vad man har en linjal i godisskålen till ? =o

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/galleri/8621-p12-boxen och dast12 tycker att den här är ful? :S

Permalänk
Medlem

[QUOTE="aron17;11924157"]http://www.sweclockers.com/galleri/8621-p12-boxen och dast12 tycker att den här är ful? :S[/Q

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

frågan är vad man har en linjal i godisskålen till ? =o

Så att man blir mätt på godisskålen?

Permalänk
Medlem

Toarullen är beredd ser jag

Permalänk
Medlem

Toapapper intill sängen... Bra bild !

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D kabinett & NZXT Sentry LX rev.1 | AMD Phenom2 X4 945 3,0Ghz @ 3.87Ghz | Asus M4N75TD | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | MSi GeForce 8800 GTS |