Permalänk
Medlem

Random FPS Drops Bf3

Tjena!, Nu har man ju börjat spela BF3, Skit kul när man inte får random FPS drops när man ska sikta in och andra random ställen.

Så mina FPS drops händer mest när jag ska sikta in med mina vapen, Detta händer 4-5 ggr i matchen inte hela tiden men ofta nog för att irritera och när det väl droppar så brukar den ligga vid 5 fps i ca 3-5sek, vilket gör att man antagligen blir dödad i närstrid. jag brukar ligga på 60 - 55 fps på High medans på medium är det 70 - 75 fps hela tiden

Min datorspec

Intel Core i3 540 överklockad till 4ghz
4gb Corsair minnen 1333mhz
ASUS 560ti (inte klockad)
550w Nätagg från Fractal design 80+
500gb hårddisk från Western digital
MSI h55-35E tror jag moderkortet heter.

Kan också tillägga att jag har de senaste drivrutinerna från Nvidia och andra tillverkare

Något mer ni behöver veta så skriv bara

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

bf3 är väl inte så bra med två kärnor ?
ingen aning har min FX-4100 klarar det bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av larsolof:

bf3 är väl inte så bra med två kärnor ?
ingen aning har min FX-4100 klarar det bra

Men då borde den väl droppa mycket mer "utanför" Siktet.. Den droppar mest när man håller in högerklick :S

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sposckis:

Tjena!, Nu har man ju börjat spela BF3, Skit kul när man inte får random FPS drops när man ska sikta in och andra random ställen.

Så mina FPS drops händer mest när jag ska sikta in med mina vapen, Detta händer 4-5 ggr i matchen inte hela tiden men ofta nog för att irritera och när det väl droppar så brukar den ligga vid 5 fps i ca 3-5sek, vilket gör att man antagligen blir dödad i närstrid. jag brukar ligga på 60 - 55 fps på High medans på medium är det 70 - 75 fps hela tiden

Min datorspec

Intel Core i3 540 överklockad till 4ghz
4gb Corsair minnen 1333mhz
ASUS 560ti (inte klockad)
550w Nätagg från Fractal design 80+
500gb hårddisk från Western digital
MSI h55-35E tror jag moderkortet heter.

Kan också tillägga att jag har de senaste drivrutinerna från Nvidia och andra tillverkare

Något mer ni behöver veta så skriv bara

Nvidia kontrollpaneln > Hantera 3D-inställningar > slå på tredubbel buffring. Se om det funkar brukar funka för dem flesta inklusive mig

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440