Leagues of Legend Stream "Zaakie"

Permalänk
Medlem

Leagues of Legend Stream "Zaakie"

Hej alla glada sweclockers medlemmar.

Är nu så att jag gör en egen "tråd" om just min stream. Eftersom att de kändes som att den förra tråden handlade lite mycket om just min stream!!

Streamar ungefär varje dag någon timme detta är från 21-00+, kan även bli på dagen (8-15) då meddelas detta här i denna tråd.

Stream
http://www.own3d.tv/live/122338 <---------- Länken till min stream!!

http://www.justin.tv/zaakie Länk nummer 2!

Irc
#own3d.tv_122338

Jag lirar alla champs men just nu så är det mest solo top om jag får chansen till det. Servrar jag lirar på är NA och EU - west.

Musik
Musik kommer att vara igång under hela streamen.
Kom gärna med Önskemål på musik som skall spelas eller tips på bra band/artister/annat
Kör just nu Spotify men kommer att byta till något annat när tiden är inne!

Förbättringar
Kom gärna med tips om hur ni tycker att jag kan förbättra streamen, det är för er skull som jag streamar, men även lite för min egna del för att få tips av er vad som jag kanske kan göra istället/tänka på i spelet.
Är ny vad gäller streams så alla tips är varmt välkomna!

Settings

Internet: ner 30mbit/s upp 10mbit/s
Xsplit: 720P, Quality 10, VBV 2500 VBV BUFF 3500 Ljud:44khz 96kbit.

ELO UPDATES
12-02-08 1330
12-02-09 1370
12-02-10 1355 Bättre lag har man spelat med typ... hoppas jag slipper troll nu ett tag skulle vara underbart!
12-02-11 1416
12-02-12 1441
12-02-12 1400
Hoppas vi ses i streamen men även i IRC! skulle vara trevligt med lite folk!.

Med vänliga hälsningar

Zaakie!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk

Grym idé, kul med regelbundna streams! Bra upplägg, fattades bara en bild så hade hela första posten sett bra ut i helhet!

@You follows this user

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

grymmt skojj älskar kika streams, hade streamat själv om inte mitt internet sög så hårt, sitter endast på 12-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakie:

Online med dig nu!

Permalänk
Skrivet av Zaakie:

BÖRJA STREAMA NU DÅ!!

Visa signatur

Bärbar dator: Dell XPS 9370

CPU: I7 6800K CPU KYLNING: Noctua NH-D15 MB: Asus X99 Strix GFX: EVGA GTX 1080 FTW RAM: HyperX 32GB (4x8GB) 3000MHz HDD: Samsung 950 Pro 256GB PSU: Corsair AX 860 OS: Windows 10 CASE: Fractal Design S ÖVRIGT Qpad MK-85, Steelseries Qck Mass, SS Rival, Hörlurar/Mic: Sennheiser PC360 Skärm Dell U3415

Permalänk
Medlem

Då drar vi igång för kvällen ska vi se vad vi får upp Elo'n till nuvarande ligger på 1.3k men de kommer att gå uppåt! 4 timmar game nu med kanske någon liten paus!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakie:

Då drar vi igång för kvällen ska vi se vad vi får upp Elo'n till nuvarande ligger på 1.3k men de kommer att gå uppåt! 4 timmar game nu med kanske någon liten paus!

kommer inte in. reklamen fryser.
edit: nu kom jag in, men inget ljud?

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

kommer inte in. reklamen fryser.
edit: nu kom jag in, men inget ljud?

Jag har ljud, så ljudet funkar iaf. Men mitt var nästan på lägsta nivån när jag startade, så kolla det

Permalänk
Medlem

Najs! Kollar gärna in lite då och då. Vet inte om jag missade något, men hur länge har du spelat?
Sen till alla som ragear om LoL eller HoN etc.
Vad jag gillar med LoL: Många "proffs" tävlingar där duktiga spelare kan vinna helt ok med pengar. Bra community, guider etc.
Enkelt att ta sig in i och ha kul, svårt att bemästra.
Saknar du detta i ditt spel, Testa LoL.

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk
Medlem
Skrivet av santair:

Najs! Kollar gärna in lite då och då. Vet inte om jag missade något, men hur länge har du spelat?
Sen till alla som ragear om LoL eller HoN etc.
Vad jag gillar med LoL: Många "proffs" tävlingar där duktiga spelare kan vinna helt ok med pengar. Bra community, guider etc.
Enkelt att ta sig in i och ha kul, svårt att bemästra.
Saknar du detta i ditt spel, Testa LoL.

jag har lirat i typ lite mer än ett halvår.
Innan lirade jag CSS på en hög nivå men även Sc2

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem

Gillar musiken starkt. Länk?

Snygg firstblood på le blanc btw

Permalänk
Medlem
Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk

kommer du streama något ikväll??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannenisse:

kommer du streama något ikväll??

Yes varje kväll kommer de bli stream!! är dock ganska seg(trött) just nu så får se hur länge det håller på. Bör börja i alla fall mellan 21-22 meddelar detta här!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakie:

Yes varje kväll kommer de bli stream!! är dock ganska seg(trött) just nu så får se hur länge det håller på. Bör börja i alla fall mellan 21-22 meddelar detta här!

Kommer titta

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av santair:

Najs! Kollar gärna in lite då och då. Vet inte om jag missade något, men hur länge har du spelat?
Sen till alla som ragear om LoL eller HoN etc.
Vad jag gillar med LoL: Många "proffs" tävlingar där duktiga spelare kan vinna helt ok med pengar. Bra community, guider etc.
Enkelt att ta sig in i och ha kul, svårt att bemästra.
Saknar du detta i ditt spel, Testa LoL.

Vad menar du med bra community?

Bra communitys finns inte i något RTS-spel ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Väntar ivrigt till Kl 21.00. Hoppas för dig att streamen är igång innan 21.01.....

Permalänk
Medlem

Vill veta vad ni tycker om Full HD. Vill ni att jag fortsätter att ha 1920x1080 eller ska jag gå tillbaks till 720p??

Vill även veta om ni får lagg eller annat! Svart bild m.m för då måste jag gå ner i kvalitet!.

Tackar och bockar för svar!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakie:

Vill veta vad ni tycker om Full HD. Vill ni att jag fortsätter att ha 1920x1080 eller ska jag gå tillbaks till 720p??

Vill även veta om ni får lagg eller annat! Svart bild m.m för då måste jag gå ner i kvalitet!.

Tackar och bockar för svar!

Ah trevligt med en lol stream : D Ser bra ut för mig : )

Permalänk
Medlem

Ska Klocka upp den lite och ändra lite inställningar på Minnerna! så startar snart

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem

Då kör Vi igång!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakie:

Då kör Vi igång!

Det brusar något otroligt, kanske är jag dock.

Kollade på film och hade streamen i bakgrunden och sket nästan ner mig när du startade streamen och bruset kom igång. (blev lite rädd där) haha

Det var skype....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Det brusar något otroligt, kanske är jag dock.

Kollade på film och hade streamen i bakgrunden och sket nästan ner mig när du startade streamen och bruset kom igång. (blev lite rädd där) haha

Det var skype....

Är kompisens skit mic

Märker ni när jag ändrar Ljud inställningarna??

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakie:

Är kompisens skit mic

Märker ni när jag ändrar Ljud inställningarna??

Inte så värst, jag sitter dock på laptop nu så för mig är det inte så stor skillnad. Ska kolla klart på filmen nu så ska kolla på din stream efter! Gl sålänge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaakie:

Är kompisens skit mic

Märker ni när jag ändrar Ljud inställningarna??

Laggar satan för mig, men har extremt dåligt internet så är väl det det beror på

Visa signatur

Nej

Permalänk

funkat utmärkt för mig nu i 30 min

Edit; fick precis svart skärm i 4 sek men sen kom den tillbaka som vanligt

Visa signatur

Corsair carbide 300R, AMD x4 955, Cooler Master Seidon 120V, Asus M4A88T-EVO/USB3, Gigabyte 6870, 2x4gb 1333, 1tb hdd, corsair 600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av weyne:

Laggar satan för mig, men har extremt dåligt internet så är väl det det beror på

Då drar jag ner de lite skickar ut 4mbit just nu så.. xD

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]

Permalänk
Avstängd

720p är trevligare 'o'

Permalänk
Medlem

Kör nu istället på 720p eftersom att alla inte kan se annars.

Väntar på att de fixar så man själv kan välja så går jag upp i 1080p sen!

Visa signatur

[I9 13900k] [ASUS ROG MAXIMUS Z690 HERO][ASUS TUF 4090][Corsair Dominator Platinum RGB DDR5 5600MHz 32GB] [Intel SSD][Sennheiser HD700]