Microsoft släpper Windows 8 Consumer Preview den 29 februari

Permalänk
Melding Plague

Microsoft släpper Windows 8 Consumer Preview den 29 februari

På Mobile World Congress i Barcelona lyfter Microsoft på skynket och presenterar en ny förhandsversion av Windows 8, denna gång avsedd för slutanvändare.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

tröttnat? har knappt hunnit vant mig vid 7an..

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem

Känner mig fortfarande ganska ensam om att tycka om utseendet

Permalänk

Är det troligt att spel som är gjorda för Win7 kommer att funka felfritt i Win8?

Visa signatur

---CPU---Intel Core 2 QUAD Q9550 2.83GHz 12MB FSB1333
---RAM---DDR2 PC2-8500 1066MHz CL5-5-5-15
---MOBO---Maximus II GENE ( P45/ICH10R , Dual-channel, DDR2 1300)
---PSU----Corsair HX520W ---GPU--- Radeon HD6850

Permalänk

testade developer preview... Kan inte påstå att jag gillade det direkt, kändes som att dom enbart satsat på att göra det bra för tablets :/

Permalänk
Medlem

Tycker det ser riktigt bra ut!
Och att ha en HTPC kopplat till tv med alla livetiles mm kommer bli riktigt bra!

Permalänk

Äntligen!! Blir till att stresstesta detta på en Prime senare under månaden då.

Skrivet av phoenix4m:

Är det troligt att spel som är gjorda för Win7 kommer att funka felfritt i Win8?

Mellan x86 så verkar det ju högst troligt, det som verkar skilja 7 och 8 är främst Metro, samt mindre modifikationer såklart. Men annars så tror jag inte det skall vara några större problem.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennnkee:

Känner mig fortfarande ganska ensam om att tycka om utseendet

Jag tycker om det men jag inte säker på om jag kommer köra med det på enheter utan pekskärm (ej hunnit pröva det ännu) Ska ju gå att köra med det "klassiska" så är ju inga problem om man skulle ogilla metro på desktop.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Trevligt, bara man slipper Metro så ska det nog bli bra.

Permalänk
Skrivet av thexps:

Tycker det ser riktigt bra ut!
Och att ha en HTPC kopplat till tv med alla livetiles mm kommer bli riktigt bra!

Där sa du faktiskt nått som kan vara nått. Har inte tänkt på det tidigare, kanske får bli W8 till HTPCn då

Annars tycker jag det är tråkigt att dom knappt ändrat på nått förutom "Start-menyn" som ser ut att vara till 90% anpassad för tablets :/

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Avstängd

Jag såg framemot Windows 8, men efter att ha testat Developer Preview så gör jag inte det längre.

Det är sämsta Windows ever, värre än Windows Vista, till och med värre än Windows Me.

Permalänk

Jävla lekstuga! Blir att vänta på Windows 9 då (Windows 8=Windows Vista "all over again")...

Permalänk

För surfplattor och HTPC kan det bli jättebra. Till vanliga datorer så känns intresset svalt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Fint, blir att äntligen installera det bredvid Ubuntu på skitdisken då=D

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk

Kommer dualboota denna, men sitter nog kvar på 7 ett tag till... Känns lite som att 8 inte riktas mot min målgrupp så åt säga så länge det inte kommer dx12 eller något liknande så tror jag att jag väntar tills de kan skilja på datorer och surfplattor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som klöker när man hon säger "Apps" samtidigt som hon menar på att detta ska vara startscreen för PC? Sen när man ser det Xbox Live, usch...

Permalänk
Medlem

Är consumer preview den slutliga versionen som de lägger på/tar bort funktioner? dvs. Det är buggar och kompatibilitetsproblem etc. som kommer fixas till release.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

För surfplattor och HTPC kan det bli jättebra. Till vanliga datorer så känns intresset svalt.

Håller med!
Men av ren nyfikenhet så får man väll lov att prova systemet

Visa signatur

>>> Rigg: FD Define Mini | Corsair HX750 | Asrock Z270M Pro4 | i5 6600k | Cooler Master Hyper 212 | 2x8GB Corsair Vengeance CL16 3000Mhz | MSI RTX2060 AERO 6GB | Samsung 830 256GB | Seagate 1TB SSHD <<<

Spela så mycket du orkar, och helst lite till ;)

Permalänk
Skrivet av Lindgren92:

Bara jag som klöker när man hon säger "Apps" samtidigt som hon menar på att detta ska vara startscreen för PC? Sen när man ser det Xbox Live, usch...

Ja på Xbox Live har Metro UI bidragit till mer klickande än tidigare för att ta sig fram. Antar att de med Kinect har mest nytta av det.....

Skrivet av Thommie:

Håller med!
Men av ren nyfikenhet så får man väll lov att prova systemet

Ja precis. Jag testade faktiskt developer preview på min trötta HTPC i sign för någon månad sen och det kändes ganska rappt faktiskt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

det här känns lika misslyckat som
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP_Media_Centre_Edition#...
som kom under XP tiden.. som erbjöd inget nytt eftersom allt som hade "introducerats" kom i service pack 2? till xp ändå utom media center funktionerna då..

fast denna gången satsar dom på pekskärmar och tablets.. aja windows 7 kommer väl få service pack 2 som introducerar alla funktion windows 8 har

http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP_Media_Centre_Edition#...

dom har ju försökt med tablet pc innan.. hur många har ärligt använt windows xp tablet edition? jag har iaf aldrig sett det

Permalänk
Medlem

Det folk folk fortfarande inte verkar förstå, eller har svårt att få in i skallen (om man läser det folk har skrivit här) är att Metro är främst för pekgränsnittet. Kommer knappast vara något du använder när du sitter och jobbar framför en stationär dator. Du har ju tillgång till det vanliga skrivbordet med.

"Vista all over again" utan att ens ha testat den slutgiltiga produkten är ju bara barnsligt ..

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Det är lite roligt att prova något nytt men jag hoppas att det går boota som en Ubuntu-live CD så slipper man installera om man inte tycker om det.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ge mig Windows 3.1 alla dagar i veckan. Mer avancerat än så behöver man egentligen inte.

Permalänk

Ni som säger att vi inte ska måla fan på väggen, kan ni vänligen berätta hur det ser ut "bakom" detta vidriga Metro?

Visa signatur

"De är ju subjektsformen, dem är objektsformen.
Om man inte förstår skillnaden bör man använda dom."

Permalänk
Medlem

Kunde man inte ändra desktop på Win8 till den gamla klassiska desktop ? Eller har de tagit bort den funktionen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Det folk folk fortfarande inte verkar förstå, eller har svårt att få in i skallen (om man läser det folk har skrivit här) är att Metro är främst för pekgränsnittet. Kommer knappast vara något du använder när du sitter och jobbar framför en stationär dator. Du har ju tillgång till det vanliga skrivbordet med.

"Vista all over again" utan att ens ha testat den slutgiltiga produkten är ju bara barnsligt ..

Och nåt annat folk inte verkar förstå är att skärmar med touch börjar smyga sig på. Har inte testat själv, men har pratat med utvecklare som testat developer preview på touchscreens, och det skulle kännas väldigt naturligt och bra. Lite ovant i början, men satte sig fort.
Tror det kommer kännas väldigt naturligt själv, iom att man har en windows phone 7.

Permalänk

Om man köper en windows tablet, kommer det vara som en vanlig dator då. Kommer man kunna använda skrivbordet? Går det att installera tyå photoshop, vegas, mm?

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearsomeSwede:

Ni som säger att vi inte ska måla fan på väggen, kan ni vänligen berätta hur det ser ut "bakom" detta vidriga Metro?

testat google, youtube? Har inte lust att beskriva i ord direkt. Men ser stort sett likadant ut. lite grafiska ändringar, en hel del funktionella förändringar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag såg framemot Windows 8, men efter att ha testat Developer Preview så gör jag inte det längre.

Det är sämsta Windows ever, värre än Windows Vista, till och med värre än Windows Me.

Jag älskar åsikter som inte har några som helst belägg Varför tycker du det?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JonteP0nte:

Jag älskar åsikter som inte har några som helst belägg Varför tycker du det?

Har du provat det?
Det är ett leksaksoperativsystem för mobiltelefoner.

Men säkert perfekt för folk som tror att en dator är något som endast kan användas för Facebook.