Problem vid installation av ASUS P8P67 DELUXE och OCZ ZX 1000W - PSU kontakt

Permalänk

Problem vid installation av ASUS P8P67 DELUXE och OCZ ZX 1000W - PSU kontakt

Har ett ASUS P8P67 DELUXE och OCZ ZX 1000W, som ni ser på bilderna så har jag problem med att koppla in PSU kontakten.

och

Man kan vrida på den 2-pin delen som ni ser på bilden, men det blir endå fel pga där är en liten tapp som sticker ut som ni kan se på 2-pin delen (översta av dem 2)

Så hur ska jag då göra? känns klyvet att fastna pga en sådan här sak, förväntade mig inte några komplikationer.

Saknar bokstaven "v" så får klistra in dem :P
Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

EDIT!
denna kommentar var sådan som uppstår när man kommer hem och slö surfar lite, innan man går och lägger sig efter ett 12 timmars pass xP

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Varför plasthandskar? (lolz)

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kontaktstycket du håller i dina plastbeklädda fingrar skall inte kopplas till moderkortets kontaktstycke, lyckas du med det så kommer du att bränna ditt moderkort, kontakten du håller i är en PCI-E kontakt för grafikkortet!

Du skall leta efter en kontakt med 2x4 stift som kan kopplas samman till en 1x8 kontakt!

Permalänk

Fel kontakt...!

Det där är vad jag kan se en PCI-E strömkontakt. Den kontakten som ska in i moderkortet är delbar på mitten så den blir 4 på var sida.

Permalänk
Skrivet av Nizor:

Fel kontakt...!

Det där är vad jag kan se en PCI-E strömkontakt. Den kontakten som ska in i moderkortet är delbar på mitten så den blir 4 på var sida.

+1 på den

Fel kontakt 100%, den där ska gå till gpu
I love your gloves

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Får ursäkta mig men jag löste det själv endå inatt, såg att det var fel, lite trött kanske.

vad är det nu för fel på handskarna? bättre än att kleta fett och svett på sakerna.

Tackar för svar iallafall.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO