Battlefield 3 under 60fps = oflyt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daquis:

Börjar tröttna på de här skiten.. Ingen som har några mer tips?

Lösningen är att spela med >60fps, som det alltid har vanligt.

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk
Medlem

Men varför ska jag göra det? Det är ju något som är fel. Samma sak som att sitta och säga att jag ska ro med åror när jag har en motor i båten haha. Jag betalade för det bästa, nu vill jag utnyttja det. 50Fps SKA inte orsaka sånt här lagg. Vill ha tips om vad som kan va fel och inte något "sänka grafiken" snack!

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daquis:

Men varför ska jag göra det? Det är ju något som är fel. Samma sak som att sitta och säga att jag ska ro med åror när jag har en motor i båten haha. Jag betalade för det bästa, nu vill jag utnyttja det. 50Fps SKA inte orsaka sånt här lagg. Vill ha tips om vad som kan va fel och inte något "sänka grafiken" snack!

Hade samma problem när jag spelade, 50-60 fps på 120hz skärm är väldigt otrevligt. Testa skruva ner skärmen till 60hz och se om det hjälper (vissa 120hz skärmar fungerar dock sämre med 60hz).

Om inte det funkar så får du helt enkelt skruva ner inställningarna så du får ut 70-90 fps iallafall. ev. byta skärm

Permalänk
Medlem

Provat installera om win7?
Stänga ner bakgrundsprogram etc?. Laggar det mer då det är fler folk inne tyder det ju att cpun inte orkar med, inte grafikkortet.

ps. Bara för att man betalar betyder inte det att man blir nöjd. Alltid lika roande med folk som lagt ut multum på monsterriggar sen gnäller när dom inte presterar som dom trott, jag har inte lagt ut mycket på denna burk (totalt ~6k med skärm o allt i sig.) och jag är toknöjd!

s.lahti
Jag har samma skärm som ts och upplever inte detta problem.

Permalänk
Medlem

egentligen är väl 50fps väldigt lite i ett e-sport spel?! I quake 3 (som för visso är ett snabbare spel) så presterar jag galet mycket bättre när jag lirar 85-100hz kontra 60hz på en tft skärm. i 60hz ser man tillomed hur karaktärer/rockets hackar fram. Kan det vara så att du lirat mycket snabba fps med hög framrate tidigare?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av s.lahti:

Hade samma problem när jag spelade, 50-60 fps på 120hz skärm är väldigt otrevligt. Testa skruva ner skärmen till 60hz och se om det hjälper (vissa 120hz skärmar fungerar dock sämre med 60hz).

Om inte det funkar så får du helt enkelt skruva ner inställningarna så du får ut 70-90 fps iallafall. ev. byta skärm

Har testat det där med hz o allt. 50 60 70 o allt, ingen skillnad. Testade också med min gamla 22 som har 60hz, samma fel där. Så skärmen kan de ju inte va :/

Skrivet av Dallebull:

Provat installera om win7?
Stänga ner bakgrundsprogram etc?. Laggar det mer då det är fler folk inne tyder det ju att cpun inte orkar med, inte grafikkortet.

ps. Bara för att man betalar betyder inte det att man blir nöjd. Alltid lika roande med folk som lagt ut multum på monsterriggar sen gnäller när dom inte presterar som dom trott, jag har inte lagt ut mycket på denna burk (totalt ~6k med skärm o allt i sig.) och jag är toknöjd!

s.lahti
Jag har samma skärm som ts och upplever inte detta problem.

Alla bakgrundsprogram är nere, inget sånt hjälper heller inte. Sätta processen på realtid hjälper inte heller.
Ja men herre! Alla andra med liknande system som mig har inte de här problemet. Och som sagt, 50fps ska vara spelbart och inte gamebreaking!!! De är ju något fel eller hur?

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Medlem

Ne det ska det inte.
Du kör det från ssdn förmodar jag?

Format C: röstar jag för, en fräsh install kan lösa många konstiga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Ne det ska det inte.
Du kör det från ssdn förmodar jag?

Format C: röstar jag för, en fräsh install kan lösa många konstiga problem.

Japp det gör jag.
Jag har redan gjort det!
Ska testa att stänga av integrerade grafiken när jag kommer hem. Några fler ideér?

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Medlem

Har du provat att köra GPU i "normal" klock?

Överklockade kort har ju uppvisat problem i BF3 för ganska många.

Visa signatur

Dator1: Antec P182 • Intel Q9450 • 8800GTS 512 • 4*2GB 6400 DDR2 • Striker II Formula • Logitech G11

Dator 2: Define R3 • I7 2600K • GTX780 DC2 • 2*4GB RAM • Asus P8P67 • Steelseries 6Gv2 • Logitech G400s • Sennheiser G4ME PC360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Engman78:

Har du provat att köra GPU i "normal" klock?

Överklockade kort har ju uppvisat problem i BF3 för ganska många.

Japp om du läser tidigare kommentarer så ser du att jag testat det mesta

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Medlem

Det är inte så att du är extremt överkänslig mot sådant? Testa be en kompis kolla på det för att se om han uppfattar det på samma sätt som dig?

Permalänk
Medlem

Som gammal CS och Quake-spelare så känner jag av direkt när fps'en droppar under 60, oavsett spel. I BF3 håller jag mig gärna kring 70-80 som medel så man slipper 55~ droppen.

Som redan påpekats så sänk från Ultra till High för att komma runt "problemet". 60fps har alltid varit min-fps'en för att undvika känsla av oflyt. Allt under 60 är ospelbart enligt mig

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChRiiLLe:

Det är inte så att du är extremt överkänslig mot sådant? Testa be en kompis kolla på det för att se om han uppfattar det på samma sätt som dig?

Har visat och dom känner samma som mig :S

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daquis:

Har visat och dom känner samma som mig :S

Efterosm att allt verkar vara okej med din dator, trots att man aldrig kan veta säkert.... Men testa koppla in din dator till en annan skärm som du vet är bra! Kan ju vara så att din skärm håller på att ge upp :/

Permalänk
Medlem

har 5770 och kör på medium, har 30-40 FPS, laggar inte.

Visa signatur

ROG

Permalänk
Medlem

ett tips är att inte göra allt för mycket innan patchen. spelet är mega instabilt och många fick problem efter senaste patchen.
själv känner jag stutter väldigt tydligt på 60fps.
hd6950

Permalänk
Skrivet av HAIDERRR:

har 5770 och kör på medium, har 30-40 FPS, laggar inte.

Nae, 30 FPS är ju känt för att vara just "lagg fritt" och "the money spot" för extreme quality gaming så att säga, speciellt i FPS spel

Permalänk
Medlem

Vad har du för inställningar i CCC? Se till att ha framförallt mipmap quality på high performance. Hjälpte mig mycket!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Antar att ni alla snackar om att det hackar. inte laggar. eftersom laggar har enbart med nätverket och göra... men w/e

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.