ASRock Z68 Extreme3 GEN 3 minnesproblem DDR3 Corsair Vengeance LP

Permalänk

ASRock Z68 Extreme3 GEN 3 minnesproblem DDR3 Corsair Vengeance LP

Köpte dator i delar, har en ganska stor vana vid datorbyggen men vänder mig hit i sista stadie före jag returnerar mobo.

jag har en bundle på 16gb Corsair vengance. Mobo klarar inte alla 4. då får jag Drdebug code 45 (faulty memory) och får ingen bootscreen

Enda som funkar är dem 2 portarna längst ifrån CPU, 2 minnen i singlechannel mode. de 2 portarna närmast CPU (kallade B1/B2) kan inte startas på något sätt. varken ensamt minne 2 eller ihop med andra portarna. de första portarna (kallade A1/A2) kan man köra 2 minnen på i singlechannel mode.

Jag har hört vissa nämna volt tal m.m i trådar. men det ska vara helt akkurat där med.

Någon som har input?

Mvh

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som defekta RAM-portar helt klart. RMA-dags!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Lite sent men checka vad de skriver om problem på "Conclusion-debugging error"...

http://www.hardwarelook.com/reviews/asrock-z68-extreme3-gen3-...

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.