Permalänk
Medlem

Skulle ni räkna detta som "stabilt"?

Hejsan, körde ett stresstest på datorn för att se om den verkligen är "stabil".

Lite drygt en timme med OCCT Linpack samt MSI Kombustor samtidigt.. Postar en bild också så ni kan kika.

Skulle ni säga att datorn är stabil? Det är väl inga spel som ens är i närheten av att belasta burken lika hårt?

/Dennis

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk
Medlem

Egentligen så handlar det hela bara om hur länge dina spel sessioner kommer hålla. Om du e seriös gamer eller ej..

1h stabilt i occt, (inte min favorit när de gäller stabilitet test men men). Det betyder ju att den lika gärna skulle kunna krascha efter 61 min. Om detta är fallet och du drar igång en session black ops till exempel så kommer du nog kunna spela i ungefär 5h innan den BSar dig för instabiliteten.

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem

Minst 12 timmar 100% load med 100% minne använt anser jag grundkravet vara. Att det sen i verkligheten inte kommer i närheten med spel är ju en helt annan sak och har inget med stabilitet att göra för det som kan passera i vissa syntetiska testsviter kan crasha i spel eller andra testsviter och då är du tillbaka till ruta ett igen.
Dessutom skall "Use all logical cores" vara ikryssat i OCCT oavsett HT eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Minst 12 timmar 100% load med 100% minne använt anser jag grundkravet vara. Att det sen i verkligheten inte kommer i närheten med spel är ju en helt annan sak och har inget med stabilitet att göra för det som kan passera i vissa syntetiska testsviter kan crasha i spel eller andra testsviter och då är du tillbaka till ruta ett igen.
Dessutom skall "Use all logical cores" vara ikryssat i OCCT oavsett HT eller ej.

Hmm, okej, något tips på applikation som använder 100% minne hela tiden?

Visa signatur

Stationär: R7 3700X - Strix B450-F - 2x16GB DDR4 3200MHz CL16 - RTX 2070 Super - 970 EVO Plus 1TB - 750W 80+ Gold - Fractal Design Define C - BenQ EX3501R
Bärbar: MacBook Pro 13 M1
Mobil: Apple iPhone 12 Pro Max

Permalänk

Ja ,det går bra. Folk här verkar överdriva en hel del med stresstesterna Vad tjänar du på att köra occt i 12 timmar? Verklar den vara stabil, så kör på det. Får du blåskärm när du spelar någon gång, så sänk klocken 100mhz och kör igen

Permalänk
Skrivet av Gamers:

Minst 12 timmar 100% load med 100% minne använt anser jag grundkravet vara. Att det sen i verkligheten inte kommer i närheten med spel är ju en helt annan sak och har inget med stabilitet att göra för det som kan passera i vissa syntetiska testsviter kan crasha i spel eller andra testsviter och då är du tillbaka till ruta ett igen.
Dessutom skall "Use all logical cores" vara ikryssat i OCCT oavsett HT eller ej.

Jag kan inte bocka i "Use all logical cores" i min OCCT, kör en Q6600 om det kan spela in..

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p