Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Just another vattenkylningstråd

Hejsan!
Jag har kollat runt lite på vattenkylning för att sänka temperatur och ljudnivå på min dator
Det som ska kylas är en intel i7 och ett gtx570
Har kollat och tror att TDP ligger på 130W för processor och 240W för GPU, inte helt säker på GPUn dock
Det kommer placeras i ett Fractal Design Define R3

Jag har plockat ihop det här paketet, men jag är väldigt osäker om det kommer funka.
*Räcker radiatorn?
*Räcker slangen? (3,3m)
*Får allt plats? Måste radiatorn sitta utanpå? Hur gör man då? Kanske man kan ha en 2x120mm i toppen och en 1x120mm i botten av chassit?

Flödesindikator - blå 127 kr
G1/4, S13/10mm (3/8), skruvanslutni 26 kr
EK-DCP 4.0 (12V DC Pump) 448 kr
EK-CoolStream RAD-XT (360), G1/4 519 kr
EK-Reservoir Combo DCP 4.0 336 kr
Masterkleer PVC 13/10mm, UV-reactiv 113 kr
EK-Supreme LTX Intel - Acetal 353 kr
EK-FC570 GTX SE - EN (Nickel) 895 kr
EK-Ekoolant CLEAR - 1000 ml 79 kr
Fractal Design Silent Series 120mm 95 kr
3442 kr

Går det komma billigare undan? Vad kan man hitta billigare?

Kom på en sak när jag satt och funderade lite. Istället för flödesindikator, går det ha någon kula i tanken, som inte är så liten att den slinker med i systemet, kommer den att cirkulera? (Tänk lavalampsaktigt) Eller kommer den lägga sig för hålet och täppa till?
Hoppas ni förstod det sista, yrade till det en aning
Tackar på förhand för hjälpen!

Permalänk

Jag hade kört på slang med tjockare vägg, antingen 10/16 eller 13/19 eftersom den inte viker sig så lätt. Strunta i flödesindikator och kör på destillerat vatten och algdödare istället så slipper du klet i systemet. Fläktarna du valt vet jag tyvärr inget om. Radden kommer dock fundera bra.

Jag antar att du kollat så vattenblocket passar just ditt kort? Hur allt passar i ditt chassi får du nog mäta dig fram till

Visa signatur

Simlärare