Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

OCa 2500k med knasiga temps

Mina core 1 och 2 ligger alltid 10 grader över mina lägsta cores dom toppar cirka 73c med vcore på 1.275 i 10 minuters prime. Men dom andra ligger på runt 60-65 vågar jag låta dom kärnorna gå så varmt ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem

10 graders skillnad är ganska mkt mellan kärnorna tror jag, när du stresstestar se till att alla kärnor används om de gör det kan detta bero på att din kylare inte är korrekt placerad eller ej bra applicerad kylpasta.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Skrivet av hoan:

10 graders skillnad är ganska mkt mellan kärnorna tror jag, när du stresstestar se till att alla kärnor används om de gör det kan detta bero på att din kylare inte är korrekt placerad eller ej bra applicerad kylpasta.

nej de är inget fel på monteringen eller pastan, gjort om det ett 10 tal gånger varit i kontakt med inet och intel dom säger att så är läget bara.

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Hedersmedlem

10 graders skillnad mellan kärnorna är inget ovanligt och 73 °C är väl inom ramen för vad processorn mår bra av. Du behöver inte vara orolig över det

Permalänk
Skrivet av Toxic Crow:

10 graders skillnad mellan kärnorna är inget ovanligt och 73 °C är väl inom ramen för vad processorn mår bra av. Du behöver inte vara orolig över det

Det är ju heller inte säkert att dom kärnorna är så varma heller så men hur högt vågar jag dom siffrorna gå ?

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

Mina core 1 och 2 ligger alltid 10 grader över mina lägsta cores dom toppar cirka 73c med vcore på 1.275 i 10 minuters prime. Men dom andra ligger på runt 60-65 vågar jag låta dom kärnorna gå så varmt ?

Kolla in denna tråd
http://www.sweclockers.com/forum/2-kylning-och-overklockning-...

Visa signatur

System: Team Red

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ErsdaHL06:

Det är ju heller inte säkert att dom kärnorna är så varma heller så men hur högt vågar jag dom siffrorna gå ?

Om inte jag missminner mig så throttlar den vid 95-98 °C och du börjar tappa prestanda, det vill vi ju undvika.
Jag skulle själv känna mig obekväm med att ha temperaturer över 90 °C under längre perioder men att någon kärna sticker upp och nosar på 90-strecket någon gång då och då under hård belastning skulle jag inte vara det minsta orolig över.

Permalänk
Medlem

Har samma problem, dock endast i IDLE.
Core 0 ligger på cirka 40C i IDLE medans resten ligger på 30C.
Dock så ligger dom jämnt under LOAD.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo