Alla datum för lanseringen av Intel Ivy Bridge

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

"PCI NO" står det på alla tre modeller, menar de att inga pci-platser kommer finnas på moderkorten, utan bara pci-express? Synd i så fall för mitt ljudkort är pci (asus xonar D2)

Samma här, ett creative kort med en underbar breakout-box, driven på PCI.
Men eftersom både Z68 och P68 stödjer PCI-Express 3.0, så kommer det nog bli ett moderkort baserat på Z68 som får husera en eventuell 3(5/7)70K.
De nya styrkretsarna innehåller ju faktiskt i stort sett inget nytt, och det är ändå CPU och GPU som drar effekt, så jag kan inte se att de nya styrkretsarna är särskilt attraktiva ens om de görs på en ny process (vilket är oklart).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dEnnA:

Håller med, sitter med min sketna e6320 fortfarande..

är också med i klubben... e6750

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Entusiast
Skrivet av EntropyQ3:

Samma här, ett creative kort med en underbar breakout-box, driven på PCI.
Men eftersom både Z68 och P68 stödjer PCI-Express 3.0, så kommer det nog bli ett moderkort baserat på Z68 som får husera en eventuell 3(5/7)70K.
De nya styrkretsarna innehåller ju faktiskt i stort sett inget nytt, och det är ändå CPU och GPU som drar effekt, så jag kan inte se att de nya styrkretsarna är särskilt attraktiva ens om de görs på en ny process (vilket är oklart).

Fast det var ju lite si och så med implimenteringen av PCI-e 3.0 på Z68 och P68 så det kan ju vara värt att titta lite närmare på eftersom det varierade mellan olika kort. Annars kan jag nog hålla med om att integrerad USB 3.0 inte riktigt är värt priset för ett nytt moderkort.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

väntar på nya xeon!

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lontarus:

Intressant. Jag undrar om apple kommer att upgradera sin macbook air med denna processorn. Vad tror ni andra? Jag hade tänkt köpa en air till en längre resa jag ska åka på om ett år och om dom snart tänker uppgradera så är det ju bättre att köpa datorn efter det.

Jag tror inte att en allt för vild gissning är att Apple släpper Ivy Bridge MacBook Pro en eller två veckor innan Ivy Bridge lanseringen (Har för mig detta hände med Sandy Bridge?). Detta förutsätter att m-versionen av Ivy släpps samtidigt som Desktopversionen. Sedan skulle jag tro iMac i April/Maj och MacBook Air/mini i Juni/Juli.

Just MacBook Air lär bero på när Intel släpper Ivy Bridge versionen av dess processor, har inte koll på vad Roadmap säger på ULV....

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Liiiiiite köpsugen är man ju på att uppgradera. Fast min trogna gamla i7 920 fungerar fortfarande bra, så ja har egentligen ingen anledning att byta. Dessutom är skillnaden inte tillräckligt stor heller. Så jag sitter nog och tänker i samma banor som dig, låta burken gå i något år till och vänta på Haswell.

hade jag haft en hög med pengar att bara plocka av så kan man ju roa sig med täta uppgraderingar. men har man två barn, bolån, studielån, 2 bilar och så vill man ju ha råd att köpa sig en bit oxfilé ibland och inte bara äta makaroner. simple math.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Entusiast
Skrivet av spda242:

Jag tror inte att en allt för vild gissning är att Apple släpper Ivy Bridge MacBook Pro en eller två veckor innan Ivy Bridge lanseringen (Har för mig detta hände med Sandy Bridge?). Detta förutsätter att m-versionen av Ivy släpps samtidigt som Desktopversionen. Sedan skulle jag tro iMac i April/Maj och MacBook Air/mini i Juni/Juli.

Just MacBook Air lär bero på när Intel släpper Ivy Bridge versionen av dess processor, har inte koll på vad Roadmap säger på ULV....

Senaste versionen av Macbook Air släpptes 20 juli 2011. Processorn i den är en 15 2557M och den släpptes tydligen 20 juni så det tog en månad innan det kom en Air med Sandy Bridge. Första omgången mobila processorer med Sandy Bridge kom redan i februari 2011 och då körde Air fortfarande med en Core 2 trots att det fanns ULV-processorer med Westmere. Just Air ligger inte direkt i framkant vilket inte har varit så konstigt med tanke på att den typen inte är så lätt att bygga. Det går nog bra mycket fortare nu dock med tanke på Intels satsning på Ultrabooks. Apple slipper ju då utveckla lika mycket själva och kan bara köra på en färdig plattform om de vill, eller i alla fall slippa utveckla så mycket själva. Jag skulle inte bli förvånad om det dyker upp en Air eller två samma vecka som de släpps, tillsammans med en storm av Ultrabooks.

Första Macbook Pro med Sandy Bridge släpptes tydligen samma vecka som processorerna kom. 4 dagar efter release av processorerna för att vara exakt. Om nu datumen jag hittat stämmer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en 2500K sedan 2 månader tillbaka. Så för mig blir det ingen uppgradering, inte värt med nästan 2000Kr bara för en ökning av prestanda med kanske 10% eller så. Inget man märker vid vanligt användande.

Ni som sitter med Sandy Bridge (2500K och 2600K), kommer ni uppgradera eller resonerar ni som jag dvs att det inte är värt?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk

Ska bygga mig ett lågbudgetsystem nån gång ganska snart. Processor i 1300 kr-klassen max, funderar på om man nu ska vänta till april/maj eller hugga en i3 2100 nu eller nåt liknande. Tankar?

Permalänk
Medlem

fråga

Hur brukar såna här lanseringar fungera, kommer t.ex Asus släppa laptops med Ivy samtidigt som detta elr brukar det ta tid ?
Måste ha en ultrabook med Ivy, typ Zenbook från Asus.

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Corsair 16GB CL9 1600Mhz XMS3 - Intel Core i5 2500K 3,8GHz - Cooler Master Hyper 212 Plus - OCZ StealthXStream 2 700W - Corsair SSD Force GT 120GB - Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt

Permalänk

Det är med en tår i ögat jag bereder mig på att byta ut min kära Q6600

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Ni som sitter med Sandy Bridge (2500K och 2600K), kommer ni uppgradera eller resonerar ni som jag dvs att det inte är värt?

Till en början så hade jag tänkt att uppgradera från i5-2500k till Ivy Bridge, men nu ser jag ingen anledning då den kommer nog räcka gott och väl till nVidias 600 serie. Kör min i 4.7ghz 60-70c under 100% load.

Permalänk
Medlem

Frestande, men som många andra så ska nog skippa uppgradering i år, har ju ändå i7 950

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

"PCI NO" står det på alla tre modeller, menar de att inga pci-platser kommer finnas på moderkorten, utan bara pci-express? Synd i så fall för mitt ljudkort är pci (asus xonar D2)

Skrivet av EntropyQ3:

Samma här, ett creative kort med en underbar breakout-box, driven på PCI.
Men eftersom både Z68 och P68 stödjer PCI-Express 3.0, så kommer det nog bli ett moderkort baserat på Z68 som får husera en eventuell 3(5/7)70K.
De nya styrkretsarna innehåller ju faktiskt i stort sett inget nytt, och det är ändå CPU och GPU som drar effekt, så jag kan inte se att de nya styrkretsarna är särskilt attraktiva ens om de görs på en ny process (vilket är oklart).

FIY P67/Z68 stödde inte PCI heller. Men många moderkort hade det ändå. Kan ju hammras på även om det inte stöds från början i chipset.

Kommer säkert finnas Z77/Z75 moderkort som har PCI också

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Sitter själv på en 2500K sedan 2 månader tillbaka. Så för mig blir det ingen uppgradering, inte värt med nästan 2000Kr bara för en ökning av prestanda med kanske 10% eller så. Inget man märker vid vanligt användande.

Ni som sitter med Sandy Bridge (2500K och 2600K), kommer ni uppgradera eller resonerar ni som jag dvs att det inte är värt?

Inte värt. 2500k har tillräckligt med prestanda för alla dagens spel och kommer stå sig i flera år.

Men det är alltid kul att läsa om nya prollar!

Permalänk
Medlem

Blir lätt en uppgradering i April för mig

Ny disk\minne\moderkort & processor borde sätta fart på burken.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

är också med i klubben... e6750

Tycker ju inte man skall klaga över en sådan prestanda.. Bättre socket och PCI-express desutom, själv så är det P4 på socket 478 och AGP.. Går ju att surfa på i alla fall.. Men håller med om att det är dax nu med nya saker..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NightFred:

Tycker ju inte man skall klaga över en sådan prestanda.. Bättre socket och PCI-express desutom, själv så är det P4 på socket 478 och AGP.. Går ju att surfa på i alla fall.. Men håller med om att det är dax nu med nya saker..

Desto mer episkt ska det nog bli att införskaffa ett rykande färskt system.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Skrivet av pi:

hade jag haft en hög med pengar att bara plocka av så kan man ju roa sig med täta uppgraderingar. men har man två barn, bolån, studielån, 2 bilar och så vill man ju ha råd att köpa sig en bit oxfilé ibland och inte bara äta makaroner. simple math.

Jepp, känner igen läget och eftersom jag sitter på en i5 760@3,7GHz (i stort sett samma som du), som klarar allt jag använder burken till utan problem, så kan man inte direkt motivera en uppgradering. Det är väl mest det att man älskar ny teknik som gör att suget växer vid varje nytt processor och grafikkortssläpp.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NightFred:

Tycker ju inte man skall klaga över en sådan prestanda.. Bättre socket och PCI-express desutom, själv så är det P4 på socket 478 och AGP.. Går ju att surfa på i alla fall.. Men håller med om att det är dax nu med nya saker..

de fungerar upperligt för mig nu, spelar bara vanillwow på prisvserver (MASSA FOLK ONLINE)
men ja kommer behöva en ny burk för htpc, då tänkte jag att denna ja har nu sku agera som htpc

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

så grymt sugen på att köpa en Macbook Air för studierna, men det känns trist om det släpps en snart.
vad tror ni?

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snoffa:

Vill äga en nu

Skickades från m.sweclockers.com

Jag med!

Permalänk

Är det sant att Intel Core i7 3770K har släppts i Kina?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oscar-Sand:

Är det sant att Intel Core i7 3770K har släppts i Kina?

Nej.