Permalänk
Medlem

Mirai LCD Plattskärm

Jag har en gammal från 2005 eller 2006 tror jag mirai DML-519w100

I windows XP i bildskärmsinställningar så är det gråat för bockrutan "Dölj lägen som den här bildskärmen inte kan visa" för uppdateringsfrekvens men jag har där ställt upp frekvensen till 100 HZ.
Det funkar bra tror jag och bilden blir bättre

Frågan: Kan det vara dumt att ställa upp den så högt? Kan skärmen paja eller börja brinna eller nått, tror skärmen blev lite varmare och luktar kanske lite elektronik men i övrigt finemang. Vore ju inge kul om det börja ånga elektronik där man sitter om nu ens det är möjligt

Jag menar hur vet man vad max uppdateringsfrekvens är för just den här skärmen eller rekomenderat?

//M

Permalänk
Medlem

När jag körde med 3 st. sådana skärmar kunde man klicka upp OSD-menyn på skärmen och se upplösning + hz under "Info" har jag för mig..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

När jag körde med 3 st. sådana skärmar kunde man klicka upp OSD-menyn på skärmen och se upplösning + hz under "Info" har jag för mig..

Menar du att man i inställningarna direkt på skärmen? Att man där kan gå in på Info och kolla vad den klarar mest i uppdateringsfrekvens? Eller vad den står i nu?

Permalänk
Medlem

direkt på skärmen, ja. Du ska kunna få upp en "Info"-meny på nåt sätt som visar nuvarande upplösning och uppdateringsfrekvens. Vad din skärm klarar för frekvenser brukar stå i manual / dokumentation för skärmen oftast..

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------