Permalänk

Satt med hakan i bordet när jag bläddrade igenom bilderna......riktigt häftigt!!! 5p utan tvekan från mig iaf

Visa signatur

ryzen 5600X, 32Gb ram, 3070Ti

Permalänk
Moderator
Moderator

En fråga angående msi moderkortet, hur är pci platserna planerade? Med tanke på att kortet ska ha 7 platser, hur mycket luft kan man få mellan korten?

Din placering är ju med tanke på vattenkylning men jag undrar om det går att få någon cm mellan om man inte kör vatten?

På rampage extreme så går det inte, om man inte offrar anslutningar. Ljud, usb, pwr, reset och hdd led. Lägsta kortplaceringen blockerar hela den raden med ett HD7970 som ju är ett dubbelplatskort med ref kylare. Kan vara lite svårt att sätta igång datorn...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Hur mycket kostade hela setupen? Datan skärmar osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

måste jag ha något speciellt fix för att kunna köra 7680x1600 i mw3?

Körde själv på en liknande eyefinity-setup tidigare (inte lika maffig dock), och denna sida har du stor hjälp av: http://www.widescreenfixer.org/

Permalänk
Medlem

Du kanske har nämnt det tidigare i tråden, men vad använder du för kringutrustning för ljudet? Inget Logitech-kit hoppas jag? (inget fel på Logitech, men matchar liksom inte denna burk)

Kör själv på en D/A-omvandlare som jag ansluter med USB, och sedan vidare till hörlurar, samt till extern hifi-stärkare med högtalre och subwoofer.

Hör av dig om du behöver tips för ljudinstallation.

Efter att själv ha testat diverse skärmar, har jag kommit fram att jag gillar apples 27" Led bäst. Enda negativa jag kan komma på för dig med dom är att dom har en ram som inte är tunnast, och du vill ju själklart ha så små "bezels" som möjligt i eyefinity.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

faktiskt. vart kan man köpa den?

http://www.crvd.com/why.php där har du en liknande, tror man kan beställa genom att kontakta dom via Email / telefon. Priset gör väl att det inte är något dom har liggandes på lager, nånstans mellan $6,500-$8,000..

Permalänk
Medlem

jag har nu installerat det 4e 7970 i datorn och satt 4x vertex 3 i raid. batteriet på kameran var slut, sitter på laddning just nu men så fort den är klar skall jag uppdatera med kort, nu blir det benchmarks och kolla skillnaden i stats...

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

jag har nu installerat det 4e 7970 i datorn och satt 4x vertex 3 i raid. batteriet på kameran var slut, sitter på laddning just nu men så fort den är klar skall jag uppdatera med kort, nu blir det benchmarks och kolla skillnaden i stats...

Trevlig setup!
Borde dra runt de flesta spel

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Acco22:

jag har nu installerat det 4e 7970 i datorn och satt 4x vertex 3 i raid. batteriet på kameran var slut, sitter på laddning just nu men så fort den är klar skall jag uppdatera med kort, nu blir det benchmarks och kolla skillnaden i stats...

Kom inte ihåg vem det var, men det var en här på forumet som hade en high end dator fast med gtx 580 3-way SLI. han/hon sa att han hade 3 och inte 4 eftersom 4 st skalar sämre än 3.

något som du har tänkt på?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Kom inte ihåg vem det var, men det var en här på forumet som hade en high end dator fast med gtx 580 3-way SLI. han/hon sa att han hade 3 och inte 4 eftersom 4 st skalar sämre än 3.

något som du har tänkt på?

Det är självklart något som skall undersökas. tyvärr så är tydligen ett av mina 7970 defekt och ger mig massina fps drops. har ikväll beställt ett nytt som jag hämtar upp imorgon och fixar så fort jag får tid.

Nu när jag sitter här och skriver så tänkte jag slänga upp en liten tävling.

Själva tävlingen går ut på att förklara varför någon av er förtjänar det som jag har över i min "reservdator", gärna med en bild.
Priset kommer vara ett rampage IV extrem, en i7 3930k med tillhörande vattenblock från ek och 16gb vengence.

Lycka till.

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Det är självklart något som skall undersökas. tyvärr så är tydligen ett av mina 7970 defekt och ger mig massina fps drops. har ikväll beställt ett nytt som jag hämtar upp imorgon och fixar så fort jag får tid.

Nu när jag sitter här och skriver så tänkte jag slänga upp en liten tävling.

Själva tävlingen går ut på att förklara varför någon av er förtjänar det som jag har över i min "reservdator", gärna med en bild.
Priset kommer vara ett rampage IV extrem, en i7 3930k med tillhörande vattenblock från ek och 16gb vengence.

Lycka till.

Well, den enda anledningen jag har är att min nuvarande dator ser ut som skit, och att ha dessa delar i min ägo skulle ge mig en anledning att köpa ett Full-size tower och skaffa mig lite ordning i lådan..

fixat död bildlänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Det är självklart något som skall undersökas. tyvärr så är tydligen ett av mina 7970 defekt och ger mig massina fps drops. har ikväll beställt ett nytt som jag hämtar upp imorgon och fixar så fort jag får tid.

Nu när jag sitter här och skriver så tänkte jag slänga upp en liten tävling.

Själva tävlingen går ut på att förklara varför någon av er förtjänar det som jag har över i min "reservdator", gärna med en bild.
Priset kommer vara ett rampage IV extrem, en i7 3930k med tillhörande vattenblock från ek och 16gb vengence.

Lycka till.

Inte illa, prylar för över 10 000:-.
Har aldrig sett någon användare lotta ut nått sådant här innan, borde ha en separat tråd för bara tävlingen då det inte är några skitprylar direkt

Permalänk
Medlem

Trollol!

Permalänk
Medlem
Skrivet av qube:

Avundsjuk?

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Det är självklart något som skall undersökas. tyvärr så är tydligen ett av mina 7970 defekt och ger mig massina fps drops. har ikväll beställt ett nytt som jag hämtar upp imorgon och fixar så fort jag får tid.

Nu när jag sitter här och skriver så tänkte jag slänga upp en liten tävling.

Själva tävlingen går ut på att förklara varför någon av er förtjänar det som jag har över i min "reservdator", gärna med en bild.
Priset kommer vara ett rampage IV extrem, en i7 3930k med tillhörande vattenblock från ek och 16gb vengence.

Lycka till.

Varför jag tycker att jag "förtjänar" din reservdator är nog för att jag har i stort sett bara har 2 intressen just nu; fotboll och datorer och jag är nästan säker på att jag inte kommer ha råd med likvärdiga delar på väldigt många år (går på gymnasiet). Datorn är en stordel i mitt liv även fast jag inte spelar så mycket och det vore kul att kunna skryta lite med sina nya delar ;D

Edit: Jag kommer självklart göra ett nytt galleri med de nya delarna

(PS: Bild kanske kommer senare )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Det är självklart något som skall undersökas. tyvärr så är tydligen ett av mina 7970 defekt och ger mig massina fps drops. har ikväll beställt ett nytt som jag hämtar upp imorgon och fixar så fort jag får tid.

Nu när jag sitter här och skriver så tänkte jag slänga upp en liten tävling.

Själva tävlingen går ut på att förklara varför någon av er förtjänar det som jag har över i min "reservdator", gärna med en bild.
Priset kommer vara ett rampage IV extrem, en i7 3930k med tillhörande vattenblock från ek och 16gb vengence.

Lycka till.

Då mitt enda intresse är datorer, spec nu då jag pga en arbetsskada från militära (kortfattat: mina hälar är pajj) inte kan arbeta och har svårt att gå. Har även dålig ersättning och kommer vara sjukskriven minst 6 månader till. Dessa delar skulle skänka mig otrolig glädje här hemma och ta mig ett steg närmare (vattenkylda)high-end datorn jag drömmer om! Ge mig ngt att göra under denna, för mig, skitperiod i livet!

Mvh

Permalänk
Skrivet av Acco22:

Det är självklart något som skall undersökas. tyvärr så är tydligen ett av mina 7970 defekt och ger mig massina fps drops. har ikväll beställt ett nytt som jag hämtar upp imorgon och fixar så fort jag får tid.

Nu när jag sitter här och skriver så tänkte jag slänga upp en liten tävling.

Själva tävlingen går ut på att förklara varför någon av er förtjänar det som jag har över i min "reservdator", gärna med en bild.
Priset kommer vara ett rampage IV extrem, en i7 3930k med tillhörande vattenblock från ek och 16gb vengence.

Lycka till.

Jag är en sjukskriven studerande, har ingen ekonomi i huvudtaget utan det enda jag gör är att sitta vid min gamla dator(Kan knappt spela nya spel på den) och kurerar mig från ett hjärtfel(problem med hjärtklaffarna) som har gjort så att jag inte kan anstränga mig så mycket längre... innan detta skedde med hjärtat så spenderade jag dagarna mest i träningslokaler, tränade kampsport och gick på gym.
Det enda jag kan göra idag är att sitta framför datan och bara ta det lugnt.
Hela mitt liv har vänts upp och ned.
Det skulle betyda så grymt mycket om jag vann detta, skulle vara en grymt push framåt med mitt studerande och även att jag skulle kunna
spela lite spel med mina vänner.

Mvh Pierre E.

OBS! Det är jag som är på bilden. (Fast den är menat mer som ett skämt)

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av PierreNVE:

Jag är en sjukskriven studerande, har ingen ekonomi i huvudtaget utan det enda jag gör är att sitta vid min gamla dator(Kan knappt spela nya spel på den) och kurerar mig från ett hjärtfel(problem med hjärtklaffarna) som har gjort så att jag inte kan anstränga mig så mycket längre... innan detta skedde med hjärtat så spenderade jag dagarna mest i träningslokaler, tränade kampsport och gick på gym.
Det enda jag kan göra idag är att sitta framför datan och bara ta det lugnt.
Hela mitt liv har vänts upp och ned.
Det skulle betyda så grymt mycket om jag vann detta, skulle vara en grymt push framåt med mitt studerande och även att jag skulle kunna
spela lite spel med mina vänner.

Mvh Pierre E.

http://forumbilder.se/images/3f7201211341494ff.jpg

OBS! Det är jag som är på bilden. (Fast den är menat mer som ett skämt)

Min brosa vll ha ny dator men när jag såg detta så vill jag bara ge dig något från mig ochså ^^ fan jag vill inte ha sakerna längre ge dom till PierreNVE

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Acco22:

Det är självklart något som skall undersökas. tyvärr så är tydligen ett av mina 7970 defekt och ger mig massina fps drops. har ikväll beställt ett nytt som jag hämtar upp imorgon och fixar så fort jag får tid.

Nu när jag sitter här och skriver så tänkte jag slänga upp en liten tävling.

Själva tävlingen går ut på att förklara varför någon av er förtjänar det som jag har över i min "reservdator", gärna med en bild.
Priset kommer vara ett rampage IV extrem, en i7 3930k med tillhörande vattenblock från ek och 16gb vengence.

Lycka till.

Tycker du ska göra en ny tråd och sätta vote system så vi kan vota

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Tycker du ska göra en ny tråd och sätta vote system så vi kan vota

hur och var slänger jag upp en sådan?

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk

Tar bort mitt inlägg. Gillar inte att förnedra mig själv

Visa signatur

Fractal Design R5 - Asus Maximus ix Code - Intel 7700K - Cryorig H7 - Samsung 960 Pro - Corsair RM750 V2- Asus ROG Strix 2060 - AOC Q3277PQU - NAD D3020 - Shure Aonic 50 - Dali Evidence 470 - Monitor Audio Bronze BR5 - Denon Rcd-M40 - XTZ 8.17 - Mionix Zibal 60 - Mionix Naos 3200 - Tangent Amptser BT 2 - Wharfedale Diamond 210 - Sen några fler datorer - Hörlurar - Och vettefan vad man har dragit på sig under åren. Dessa är iaf. dem primära jag använder mest.

Permalänk
Medlem

Acco, du har gjort en intressant tråd till en stor orgie i tiggeri. Avsluta din "tävling" och ge oss lite siffror tack

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av unzane:

Acco, du har gjort en intressant tråd till en stor orgie i tiggeri. Avsluta din "tävling" och ge oss lite siffror tack

sant. trodde det skulle vara en rolig grej men det slutade inte som jag tänkte. har uppdaterat med lite nya bilder på mitt "mcgayver" (eller hur fan han stavas) byte av 7970 utan att behöva mixa med vattenkylningen. Skall kolla lite scores nu också...

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem

Vill-ha begäret är ganska stort nu! Riktigt nice!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Vill-ha begäret är ganska stort nu! Riktigt nice!

tack

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montolaya:

Jag förstår inte riktigt vad du menar? Jag har redan 3 skärmar?

Visa signatur

CM Cosmos II | Msi Big Bang Xpower II | I7 3960x @ 4.60 vattenkyld | 4Way GTX 680 @ stock | 32GB Corsair Dominator Gt 2000MHz | 4x OCZ Vertex 3 @ raid0 + 8tb Caviar Black | Dell U3011
Xtreme Eyefinity Galleri http://www.sweclockers.com/galleri/8871-xtreme-eyefinity

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acco22:

Jag förstår inte riktigt vad du menar? Jag har redan 3 skärmar?

Killen menar kanske att de skärmarna skulle vara bättre för ditt ändamål, då skärmkanterna osv är extra tunna...Men sitter man med 3 st u3011 så är det ingen ide att leta efter bättre, då du redan har bland det bästa (inom konsumentmarknaden)

Kul att galleriet har uppdaterats med fler bilder, ser gärna fram emot fler!

Angående tävlingen, känns lite absurt att du ska tävla ut en sådan dyr/bra dator. Hade inte suttit fel med den under skrivbordet, men jag tror de flesta ska vara nöjda med det dom har...

Visa signatur

i5 2500k@4,4| NH-D14 |GTX 780| ASUS VG248QE | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic DT 990 | Dali Zensor 7

Permalänk
Medlem

Säger inte att jag förtjänar att vinna! Men om jag gör det, kommer jag tävla ut mitt "Asus p8p67 pro", "Intel i5 2500k" Samt "8 Gig Corsair Vengance" Bara för att jag kan!

Haha!

Ont! Den senaste bilden du lade upp! Vet inte om du vet detta eller om du inte vill ha det så men. Det går att ställa in (Vet inte hur eller vad programmet heter) så att det inte blir sådär skevt som du har det nu mellan skärmarna! Att bilden blir förskjuten.

Det går att ställa in så det "försvinner" en liten del utan bilden (det som är där kanterna av skärmarna är) så att det blir ett mer naturligt flöde. Kan ju försöka ragga upp vad det heter om du skulle vara intresserad. eller om någon annan sweclockare med mer erfarenhet utav 3xskärmar vet detta.

Själv har jag bara läst om det någonstans.

//Alex

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Sjukt grymt!

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.