Permalänk

Hade jag vunnit! Skulle jag använda sakerna till det dem är till för äntligen lira skyrim, sedan lite folding över nätterna !!! Sen förtjänar jag att vinna den för att jag Hade Betalat frakten!!^^

Permalänk
Medlem

Hej!

Några veckor innan jul, så slog blixten ner i vårat hus, klantigt nog så hade jag igång min stationära dator, och nästan alla delar dog:(
Visst jag hade hemförsäkring, men jag skulle betala ca 1500kr i självrisk, men eftersom jag inte har kvar kvitton osv för min dator, så skulle jag få ut ca 3000kr för en "ny" Dator.. Men hade inte pengarna till de, och tyckte inte de vart värt de..
Jag och min flickvänn väntar nu barn i Mars, och har inte råd att lägga pengar på "nya delar". Har köpt/fått Nytt chassi och Nätagg av polare. Och de som saknas nu är bland annat Moderkort, Processor minnen.
Och som de ser ut nu, så finns de inga pengar framöver att lägga pengar på det. Sitter nu på min laptop "Dell Vostro 1700" och har fått extra ramminne av en polare så ja kan försöka spela litespel.. Starcraft 2 funkar på low, men Battlefield 3 funkar inte alls.

Gjorde en "budget" och i början av augusti så kan jag ha råd med nya delar. Min flickvänn ser på mig att jag inte mår så bra, så när jag berätta om denna tävlingen, så nästan tvinga hon mig att skicka in:P

Men jag tycker att jag borde vinna för att jag älskar att spela, och med delarna du nu tävlar ut så skulle jag kunna köra tyngre spel med högre inställningar:)!

Hade gärna lagt upp en bild, men kameran på mobilen är fan sämst:P..

Önskar alla andra lycka till!

On Topic:
Sedan tycker jag du har gjort ett grymt galleri, är så jäkla avundsjuk på din nya "gaming-setup":) hade jag haft pengar till allt de du har köpt , hade jag gjort exakt samma sak:D. Följer detta med spänning och ska bli kul å se om de blir någon mer uppgradering till burken din när nya generationen av grafikkort släpps från nvidia:P.. Och lite mer siffror när du klockat osv vore najs att få se!.

//Fjompex

Visa signatur

Dell Vostro 1700

Permalänk
Skrivet av Holm01:

Killen menar kanske att de skärmarna skulle vara bättre för ditt ändamål, då skärmkanterna osv är extra tunna...Men sitter man med 3 st u3011 så är det ingen ide att leta efter bättre, då du redan har bland det bästa (inom konsumentmarknaden)

Kul att galleriet har uppdaterats med fler bilder, ser gärna fram emot fler!

Angående tävlingen, känns lite absurt att du ska tävla ut en sådan dyr/bra dator. Hade inte suttit fel med den under skrivbordet, men jag tror de flesta ska vara nöjda med det dom har...

Lätt att säga som har bra dator

Permalänk
Medlem

Jag skulle vinna tävlingen fatt jag har alltid velat ha en intel cpu, svårt att spara när man går på gymnasium får 1050 månaden som ska räcka till allt annat med... Vill verkligen ha grejerna så jag kan lira bf3 och skyrim !! Har även köpt vatten kylning allt utom cpu block med så skulle vara guld värt att vinna
skulle vara kul att få ha extrema komponenter nångång med, har aldrig vunnit tävling nånsin så skulle vara kul att vinna :DD

Är så satans avundsjuk på ditt bygge med

Förstår inte alla som börjar berätta om sjukdomar och allt vare är, det blir knappast bättre för att ni får nya dator delar..

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem

Tjenare! ser att det går frammåt här, har checkat in lite då och då bara för hårdvaransskull!
Tänkte meddela dig att jag tycker lite synd om dig som sitter med värstingdator, eyefinity med dell u3011 och spelar bilspel med tangentbord, är du en riktigt bilspelsentusiast skulle jag tipsa dig om att gå in på http://www.fanatec.de/
Leta fram GT3 RS ratten alternativt CSR-elite beroende på vilken du tycker passar dig bäst så lovar jag dig att du får en förhöjd spelkänsla utöver det vanliga!

Gällande tävlingen så har jag inte mycket mer att säga än att jag fick upp ögonen för nya socket 2011 genom ditt projekt och tänkte nu att jag kanske borde fixa en för att knäcka grannens J*VLA tjat om att hans dator alltid är störst, bäst, starkast och även i de flesta fall snyggast i hela kvarterat (även i jämnförelse med alla människor som bor här).... men eftersom jag inte har råd i dagsläget så kan man ju alltid testa att tigga till sig ett exemplar i en mysig galleritävlingstråd!

Permalänk
Medlem

Hej!

Bara för att jag såg att det var en "tävling" här så tänkte jag väll att jag kan gå med bara för att, har aldrig vunnit något förut, men "Plötsligt händer det" som de säger. Tänker inte skriva en uppsats dock, utan keep it simple:

Jag anser att jag "förtjänar" att vinna, för att då skulle jag bygga om min nuvarande dator till mATX format och sedan skänka bort den till mycket nära kompis som själv är mycket spel-intresserad, men har inte råd med något annat än en laptop-dator i 5000 Kr klassen.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Fin setup

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt bygge, alltid lika kul att läsa om "Skadat" bra datorer.

Och Jag tycker att Jag ska få datorn för att Jag själv just nu håller på med mitt projekt "Snow white sorrow", men med minimal ekonomisk budget så går bygget långsat framåt, med den datorn som du tävlar ut så skulle jag kunna få till ett riktigt bra bygge, och framförallt slippa vänta ca 1 år för att få ihop budgeten. Och att kunna visa upp sitt första egna bygge/modifikation med tri-fire, fet i7 processor och allt annat godis hade varit en dröm! Och jag kan lova dig att du inte hade blivit besviken att se dins delar i mitt "snow white sorrow" projekt!

Tack för ett jäkla bra bygge och chansen till att vinna det
Väl mött Kristofer

Visa signatur

No pain, no gain.

Permalänk
Medlem

Spelar med tangentbord Synd
köp en ratt och pedaler om du har så mycket pengar

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk

Jag förtjänar datorn för jag är Spider-man och inte fan får jag betalt för mitt arbete.

Snyggt bygge btw

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Få folket att sluta tigga nu.

Permalänk
Medlem

Gillar skarpt ditt bygge, och är mäkta imponerad av att en sådan sport kille som du ens hade ett sådant starkt intresse av att bygga så här professionellt!
Ang. tävligen, så skulle jag anse mig som vinnare eftersom jag nyligen blivit arbetslös och har fått en del problem med min dator!
Min SSD disk har gett upp! En Intel X25-M 80GB
Nu lever man väldigt snålt, så blir svårt att skaffa sig nya delar! Och eftersom du är en sådan framgångsrik och duktig fotbollsspelare som tjänar så mycket, så tycker jag att det är till mig du ska skänka datorn! Dessutom vill grabben lira lite spel, så en "reservdelsdator" här hemma hade inte skadat! Tack för att du förgyller galleriet med dessa underbara bilder och dina proffsiga kunskaper inom datavärlden
Mvh Joakim!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av am0berg:

Säger inte att jag förtjänar att vinna! Men om jag gör det, kommer jag tävla ut mitt "Asus p8p67 pro", "Intel i5 2500k" Samt "8 Gig Corsair Vengance" Bara för att jag kan!

Haha!

Ont! Den senaste bilden du lade upp! Vet inte om du vet detta eller om du inte vill ha det så men. Det går att ställa in (Vet inte hur eller vad programmet heter) så att det inte blir sådär skevt som du har det nu mellan skärmarna! Att bilden blir förskjuten.

Det går att ställa in så det "försvinner" en liten del utan bilden (det som är där kanterna av skärmarna är) så att det blir ett mer naturligt flöde. Kan ju försöka ragga upp vad det heter om du skulle vara intresserad. eller om någon annan sweclockare med mer erfarenhet utav 3xskärmar vet detta.

Själv har jag bara läst om det någonstans.

//Alex

Syftar du kanske på bezel correction?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Jag har nästan samma rigg fast jag har 3x DELL3007WP30" och 2x xfx 7970.
Men när jag ska köra eyefinity och jag har kopplat till alla tre skärmarna till ett kort.
En vanlig DVI och en HDMI > DIV kabel som man fick med till kortet och en apple http://store.apple.com/se/product/MB571Z/A?fnode=MTY1NDA3Ng.
Men jag kan bara för upplösning 3840x800 för den tro jag sitter 1280x800 upplösning skärmar.
Jag har testat med mitt gamla kort ett xfx 5970 och det funkar utan problem.

Så jag skulle behöva lite hjälp vad som kan vara felet.

Tack i förhand

Permalänk
Medlem

Phuuu... Läst igenom alla 257 inläggen nu XD Roligt att de flesta verkar bara kommentera direkt då frågorna i sort sätt är detsamma på varje sida!

Men förövrigt så är det en sån sjuk dator du har!! Så jäkla grym!! Släng gärna upp lite mer speccs och siffror! Det enda just nu vore väll att snygga upp skärmlösningen eller kanske bygga in dem tillsammans... Göra någon custom variant Sedan kan man ju ta och sleeva lite kablar och lite mer belysning i riggen... Sedan kan du fundera på att att köra med rör istället för slangar till vattenkylningen, blir rätt mkt snyggare

Fått upp intresset för datorer enormt nu på sistonde och funderar själv på att läsa till Spelutvecklare på Malmö Högskola och jobba med datorer och spel då det är så jäkla kul! Är inte så bra på fotboll sjäv men gillar att kolla på det och har säsongs biljetter till Guld Fågeln Arena (i Kalmar)

Roligt att läsa om alla som tigger delar men om du hittar någon som inte trollolollar så tycker jag det är en väldigt fin gest av dig!! Skulle ju inte direkt suttit fel med dem delarna men jag är nöjd som det är just nu iallafall
Kommer defenitivt följa dina kommande byggen!! Mvh Calle

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag gjorde misstaget att läsa alla inlägg innan jag ögnade igenom galleriet. I och med detta så blev ju förväntningarna skyhöga och jag blev bara tvungen att noggrant bild efter bild se utvecklingen!

Nu såhär efteråt så vet jag inte om jag är glad eller om ångrar mig. Detta är ju trots allt något som man borde bygga ihop själv! Eller i alla fall att få känna doften av...

Även om det inte behövs prestandamässigt, så hade det kul med mer överklockning och på det fler mätresultat. Det skulle också vara intressant att få veta mer om temperaturer och strömförbrukning!

Hade du någon stationär dator innan du byggde ihop denna och din "reserv"?
Sen hade det varit häftigt med bilder på Fifa 2012! I och för sig så vill ju inte de flesta ta jobbet med sig hem, så det är okej om du inte vill! 8)

Permalänk
Medlem

Schysst tävling, lär vara svårbedömt att kora en vinnare när folk kan ljuga ihop vad som helst.
Hade man råd med dom där grejerna skulle jag nog ge min nuvarande dator till tjejen så jag får ha en dator ifred nån gång.

Röstar på snubben som har problem med hjärtat dock, om han talar sanning vill säga.
Mvh.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Acco, du glömmer väl inte att ställa in Bezel Compensation?? (Vore synd med den fina setup du har)

Här ser du hur, om du inte redan hittat det: http://www.youtube.com/watch?v=BFMgb3PBkBQ

Permalänk
Inaktiv

Du skulle ha ett Corsair 800D !

Permalänk
Medlem

Köp en Simulator Te.x G27 ratt till NFS

Permalänk

Är det inte jobbigt för ögonen att sitta så nära 30" skärmarna?

Grymt snyggt annars!

Permalänk

Hur kan man sitta så nära 3st 30" ??

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk

Nice work.. jätteawesome rigg!
Har en liknande själv och gjort liknande misstag... sitter nu med EVGA 3GB 580 Classified i 3-Way sli... vägen dit var dyr.
Men misströsta inte, flickvänner kan också köpas med kortet

Permalänk
Skrivet av Spaderkung:

Hur kan man sitta så nära 3st 30" ??

pga av upplösning osv är det helt ok.. detta är inte TV apparater...
Kolla en surround/eyefinity rigg i verkligheten och du kommer bli mållös av djupet det ger i spelet.
Jag har haft minst 5st polare som sagt ungefär som du, sen när de testat hemma hos mig så vill de skaffa det.
Numera känns det som att titta ut genom ett litet fyrkantigt rör om man lirar med en skärm...oavsett storlek.
Testa surround/eyefinity och du är körd... dyrt e det med :b

Permalänk
Hedersmedlem

Aldrig sett 4x 7970 med vatten på tidigare, kan vi inte få mer bilder på detta? Ser fräsigt ut!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Acco22:

Jag vill gärna inte prata om det. Hoppas ni respekterar det och inte tycker att jag är dryg?

Då gissar jag på arv!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tyvar1:

Kom inte ihåg vem det var, men det var en här på forumet som hade en high end dator fast med gtx 580 3-way SLI. han/hon sa att han hade 3 och inte 4 eftersom 4 st skalar sämre än 3.

något som du har tänkt på?

Jag har sagt nåt liknande i tråden till mitt senaste galleri. Ska man bara bencha är 4 kort överlägset naturligtvis. Men i de flesta speltester jag sett så är skillnaden väldigt liten mellan 3-way och 4-way, där 3-way ibland tom vinner. Jag hade lätt köpt ett fjärde GTX580 3Gb om jag hade tjänat fps på det i spel...

Permalänk

kan du a nöjd med (Y)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag la märke till att du sitter och kör med piltangentena på need for speed the run och ställer mig genast frågan "Har han ingen ratt!?"

Har du missat den här videon ?

Visa signatur

ASUS P8Z68-V PRO - 2500k @ 4.5 Ghz - Corsair 8GB DDR3 1600 Mhz - 1,5 + 2 TB Caviar Green - Samsung 830 128 GB - 7970 - Real Power M700 - Windows 7 x64