Fråga: varför köpa gaming dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Ok, många av er har förmodligen trillat in i denna tråden för rubriken såg löjlig ut men låt mig förklara vad jag menar..
Om man kan ha Xbox 360 eller Playstation 3 mycket billigare för spel, varför skaffar man då en gaming dator som kostar skjortan?
Nu syftar jag på endast spel (men jag vet att datorer används till mkt mer än så) men fokusera på just gaming dator ok.
Är det verkligen en tillräcklig motivering att pc har bättre upplösning och grafik?

Btw. anledning till att jag ställer denna fråga är att jag inte lyckas övertala mig själv att köpa en gamer, men vill verkligen ha en (fråga mig inte varför haha) så jag tänkte se vad sweclockers tycker

Du kan inte byta grafikkortet, prolle, ljudkortet i en fånsol, man får väl vänta 10 år innan nästa model av fånsolen kommer ut.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att ni ger riktigt bra anledningar och åsikter, och det tackar jag för.
Jag håller med om det mesta vill jag först säga, men ändå finns det lite grejer som stör mig.

1. jag har boxen och pc kopplat till samma skärm, så ingen skillnad där
2 jag har dålig syn som jag vet sen tidigare, men inte skylla på det, rättare sagt så har jag dålig syn för detaljer.
t.ex. någon kan se vissa sjuka detaljer i spel som t.ex. hur bra grafik det är på marken, men jag ser inte sånt på samma sätt.
3. jag har en laptop som jag gör andra saker på, så att en xbox inte klarar av det bryr jag mig inte om
4. lägre fps, seriöst hur märker man egentligen det förutom i ciffror man får av benchmarks?
5. jag moddar ändå aldrig spel, spelar som det är tänkt..
6. vad gäller att kunna byta komponenter, det är lite dumt att jämföra en framtidssäker pc som kostar en hel del, kanske 10k mot en konsoll som kostar typ 2k. köp en gaming pc för 2k om du kan som klarar alla spel utan lagg..och ha den i 10år som ovan nämnt

jag vill igen påminna er, den här tråden gjorde jag för att jag själv är sugen på en pc, men varje gång jag skapar en inköplista så kickar hjärnan in och jag får upp den frågan "varför" Så det är inte meningen att säga att jag tycker att xbox är bättre eller pc är bättre, utan jag försöker få klart för mig vad majoriteten tycker, och kanske om det går övertala mig så jag slipper fråga mig själv "varför" -hoppas ni förstår

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infexis:

Jag tycker att ni ger riktigt bra anledningar och åsikter, och det tackar jag för.
Jag håller med om det mesta vill jag först säga, men ändå finns det lite grejer som stör mig.

1. jag har boxen och pc kopplat till samma skärm, så ingen skillnad där
2 jag har dålig syn som jag vet sen tidigare, men inte skylla på det, rättare sagt så har jag dålig syn för detaljer.
t.ex. någon kan se vissa sjuka detaljer i spel som t.ex. hur bra grafik det är på marken, men jag ser inte sånt på samma sätt.
3. jag har en laptop som jag gör andra saker på, så att en xbox inte klarar av det bryr jag mig inte om
4. lägre fps, seriöst hur märker man egentligen det förutom i ciffror man får av benchmarks?
5. jag moddar ändå aldrig spel, spelar som det är tänkt..
6. vad gäller att kunna byta komponenter, det är lite dumt att jämföra en framtidssäker pc som kostar en hel del, kanske 10k mot en konsoll som kostar typ 2k. köp en gaming pc för 2k om du kan som klarar alla spel utan lagg..och ha den i 10år som ovan nämnt

jag vill igen påminna er, den här tråden gjorde jag för att jag själv är sugen på en pc, men varje gång jag skapar en inköplista så kickar hjärnan in och jag får upp den frågan "varför" Så det är inte meningen att säga att jag tycker att xbox är bättre eller pc är bättre, utan jag försöker få klart för mig vad majoriteten tycker, och kanske om det går övertala mig så jag slipper fråga mig själv "varför" -hoppas ni förstår

med de anledningarna som grund skulle jag säga köp en konsol, det hade jag gjort. däremot så kommer snart nästa generation konsoler nästa år, eller kanske till och med redan vid jul. dessa konsoler kommer dock ligga runt 500$ som nuvarande konsoler gjorde vid release. Men det finns ju bra spel till de konsoler som finns nu så köp en ps3, leta upp några kul partyspel och bjud in kompissarna på spelkväll vetja

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

LOL ni kan aldrig gissa vad som hände...
Gick in på webhallen bara sådär helt random, vet inte hur, men råkade snubbla över ett par demo produkter, och det visade sig att det är exakt de jag är ute efter. Priset var så lockande att jag verkligen inte kunde låta bli.. Så nu sitter jag och väntar på ett ocz 700w, asus 6970 DCUII, 8gb vengeance, 2500k, och gigabyte p67 mobo

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Skrivet av infexis:

LOL ni kan aldrig gissa vad som hände...
Gick in på webhallen bara sådär helt random, vet inte hur, men råkade snubbla över ett par demo produkter, och det visade sig att det är exakt de jag är ute efter. Priset var så lockande att jag verkligen inte kunde låta bli.. Så nu sitter jag och väntar på ett ocz 700w, asus 6970 DCUII, 8gb vengeance, 2500k, och gigabyte p67 mobo

Så det blir en spelburk ändå.

Personligen föredrar jag att spela FPS och RTS på datorn och lirar sällskapsspel/plattformsspel på XBOX 360. För mig som är van vid tangentbord+mus, så är det ett mysterium hur man kan lira FPS på en konsol. Det är ju hopplöst.
Sedan gillar jag inte att man skall betala för X-box live, vilket gör att du får betala för att lira online även i spel som har gratis online-del.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av medlem46:

True, true. Fifa är inget vidare på dator.

FIFA på dator med Xbox360-kontroller är betydligt bättre än ps3 iaf. Dock inte samma tv/skärm

Skickades från m.sweclockers.com