Mikroskopbild visar högupplöst skärmpanel till Apple Ipad 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Förstår inte denna hype över en sån menlös sak. Andra plattor kommer med högre upplösning också.
Vore mer intressant att veta nått om mjukvaran. Om dom står still å stampar lär Apple vara rökt rätt snart.
Dom borde även se över deras "humana" tillverkningsprocesser och sluta leka sandlåda med patent.

Men med tanke hur högt Apple är värderat säger lite om hur dum folk är.

För min del så får dom gärna stå still ett tag till med IOS. Det är redan bra mycket bättre än sina konkurrenters motsvarighet, så varför ändra på något då? Det tycks vara helt okej för t.ex. Samsung att spruta ut flera modeller innan dom uppdaterar OSet, dom har hittills inte ens uppdaterat Galaxy S2 så den har ICS. Sen vet jag inte vad du syftar på med humana tillverkningsprocesser. Om du syftar på Samsungs och Foxconns slaverihallar så får du nog allt vända kritiken mot dom i stället.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv

Synd att Apple ska halka efter Samsung när det gäller mobilprocessorer, jag hade hellre sett en fördröjd lansering och med en 1.5 GHz dual-core processorer med ARMv15 istället för v9 då den är väldigt mycket strömsnålare och går att klocka högre. Tvivlar på att Android och iOS-apparna skulle dra stor nytta av en quad-core på 1-2 år..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Om du tänker steget längre så hade du inte haft din optimus idag om de inte vore för Apples iphone. De var de som gjorde att vi har de smartphones vi har idag, och inte en pekpinne att navigera med fortfarande(?);)

Lika så med surfplattan, dom tog fram en konsumentprodukt som sedan alla andra har ''kopierat'' i stort sett.

Visst man kan resonera att hade inte Apple gjort de så hade nån annan gjort de. Säkert, men nu va de just Apple som gjorde de.

Nu överdriver du väll ändå en hel del. Om inte Apple hade lanserat sin IPhone så hade ändå pekmobilerna kommit men då med en något längre fördröjning. Tittar man på vad som fanns på marknaden innan IPhone släpptes så förstår man att det var en ganska självklart steg, det handlade bara om att nå en viss teknisk nivå.

Apple säljer sällan på tung hårdvara utan istället på design och att vara först. Just därför är det så mycket värt för dem att vara först, om de inte är först så hamnar de tokigt efter då andra företag tangerar att leverera kraftigare eller likvärdig hårdvara till mindre prislappar.

Samtidigt som Apple är snabb på att sätta ihop produkter på ny teknik så är de inte häller sena med att dra igång patent krig vilket är rent av en stopper för utvecklingen. Självklart vill Apple att utvecklingen ska stanna av så snart de släpps sin produkt men de har uppenbarligen så stor kassa att de hade kunnat förutgå med bättre exempel och satsa ännu mer på utveckling tycker man.

Nu köper jag inte själv Apple produkter men jag tycker det är utmärkt att de sätter press på övriga marknaden, det konstiga är att Apple som är ensam klarar sig så bra mot alla de konkurrenter som de har.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Synd att Apple ska halka efter Samsung när det gäller mobilprocessorer, jag hade hellre sett en fördröjd lansering och med en 1.5 GHz dual-core processorer med ARMv15 istället för v9 då den är väldigt mycket strömsnålare och går att klocka högre. Tvivlar på att Android och iOS-apparna skulle dra stor nytta av en quad-core på 1-2 år..

Håller med angående val av CPU, även om vi fortfarande inte med full säkerhet vet vilken CPU A6 kommer ha. Hade också hellre sett en tvåkärnig Cortex-A15 än en fyrkärnig Cortex-A9 men det är något man får ta när man släpper en version per år (vilket jag förövrigt tycker är helt rätt väg). Sannolikt är inte dessa CPUer redo för produktion, mig veterligen ingen mobiltillverkare som använder dessa än.

Men CPUn är å andra sidan inte något som upplevs slött idagens iPad2 så ärligt talat bryr jag mig inte mycket om det. Det viktiga är GPUn, att den uppdateras så den klarar den högre upplösningen utan att kännas slö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Min macbook 2010 har en c2d och 256mb videominne. Min optimus 2x kostade 2600 och är lika snabb som 4s fast har en 4" skärm och ett batteri som lätt räcker en dag trots att den används mycket, och den kan spela flash så att jag faktiskt kan använda kraften. De gör bra grejer men att säga att de för utvecklingen framåt är att överdriva.

Skickades från m.sweclockers.com

I vilken värld är Tegra 2 lika snabb som A5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127781:

Synd att Apple ska halka efter Samsung när det gäller mobilprocessorer, jag hade hellre sett en fördröjd lansering och med en 1.5 GHz dual-core processorer med ARMv15 istället för v9 då den är väldigt mycket strömsnålare och går att klocka högre. Tvivlar på att Android och iOS-apparna skulle dra stor nytta av en quad-core på 1-2 år..

Själva CPUn är inte allt. Se på PS Vita som även den har en Cortex A9 quad core, men samtidigt en väldigt kraftig GPU. Jag känner mig ganska så säker på att hårdvaran i Ipad 3 kommer motsvara den i PS Vita, vilket inte är så dumt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SnowJim:

Nu överdriver du väll ändå en hel del. Om inte Apple hade lanserat sin IPhone så hade ändå pekmobilerna kommit men då med en något längre fördröjning. Tittar man på vad som fanns på marknaden innan IPhone släpptes så förstår man att det var en ganska självklart steg, det handlade bara om att nå en viss teknisk nivå.

Apple säljer sällan på tung hårdvara utan istället på design och att vara först. Just därför är det så mycket värt för dem att vara först, om de inte är först så hamnar de tokigt efter då andra företag tangerar att leverera kraftigare eller likvärdig hårdvara till mindre prislappar.

Samtidigt som Apple är snabb på att sätta ihop produkter på ny teknik så är de inte häller sena med att dra igång patent krig vilket är rent av en stopper för utvecklingen. Självklart vill Apple att utvecklingen ska stanna av så snart de släpps sin produkt men de har uppenbarligen så stor kassa att de hade kunnat förutgå med bättre exempel och satsa ännu mer på utveckling tycker man.

Nu köper jag inte själv Apple produkter men jag tycker det är utmärkt att de sätter press på övriga marknaden, det konstiga är att Apple som är ensam klarar sig så bra mot alla de konkurrenter som de har.

Precis! tack för din kommentar (och sansad var den också = jag tar av mig hatten i salut). Ytterligare en sak som kan tilläggas till mobilerna är att Apple, till skillnad från de redan etablerade tillverkarna, inte hade starka förbindelser till operatörerna. Den teknik Apple använde och använder är till stor eller till mycket stor del "lånad"/licensierad/"stulen" av andra. Exempelvis så hade både Nokia och Ericsson men även en del andra aktörer redan hållit på med dessa avancerade gränssnitt och dessa telefoner som snarast kan liknas vid uppkopplade bärbara datorer än något annat under en lång tid - pekskärmar och "smartphones" är absolut inget nytt. Det Apple gjorde var att skapa en snyggt designad produkt som hypades sönder och som på grund av sin större användarvänlighet (åtminstone i jämförelse med Windows mobile 6.X, och Symbian) vann konsumenternas gillande (Detta och att de tekniska plattformarna hade mognat).

Problemet för de andra var alltså att operatörerna (läs Telia, Telenor, Tele 2, Verizon, Orange etc.) inte ville ha dessa apparater då de förutspådde att deras kassakor skulle försvinna (håller redan på att ske och de motarbetar det aktivt).

Apple säljer i princip endast på design, hype, "användarvänlighet" (vilket i många fall leder till strypta möjligheter tyvärr) och det faktum att de är först ut med viss teknik. Samma ser vi med Pekplattorna. Prototyper och fungerande exemplar har funnits mycket länge i filmer och på specialställen/till specialtillämpningar. Apple tog det till den breda massan men har alltså inte kommit på konceptet eller någonting runtomkring det utan har i klassisk maner "stulit"/"lånat" andras idéer och kommersialiserat dessa - man får ge dem att denna strategi funkat mycket bra hittills

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Om du tänker steget längre så hade du inte haft din optimus idag om de inte vore för Apples iphone. De var de som gjorde att vi har de smartphones vi har idag, och inte en pekpinne att navigera med fortfarande(?);)

Lika så med surfplattan, dom tog fram en konsumentprodukt som sedan alla andra har ''kopierat'' i stort sett.

Visst man kan resonera att hade inte Apple gjort de så hade nån annan gjort de. Säkert, men nu va de just Apple som gjorde de.

Apple är sällan först. Pionjärerna misslyckas oftast då de är för tidigt ute, men Apple har en väldig förmåga att känna av när marknaden är mogen och lanserar då sin egen version. Både hårdvara och mjukvara har fått mogna och konsumenterna har börjat inse produktens potential. Då kommer Apple med sin egen version.
Det sista riktigt misslyckade produkten är Apple Newton under nittiotalet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Inaktiv

Fast det var många som hoppades att redan 2:an skulle ha fyrdubblad upplösning. Sedan kommer Samsungs nästa generation surfplattor förmodligen ha 2560*1600 i upplösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89918:

Fast det var många som hoppades att redan 2:an skulle ha fyrdubblad upplösning. Sedan kommer Samsungs nästa generation surfplattor förmodligen ha 2560*1600 i upplösning.

Tveksamt, 2560*1440 förmodligen då de flesta Androidtablets är i 16:9 formatet (2560*1600 är 16:10). Asus nya revision av Transformer Prime har redan 1080p i upplösning.

Skrivet av Hardware guy:

Apple är sällan först. Pionjärerna misslyckas oftast då de är för tidigt ute, men Apple har en väldig förmåga att känna av när marknaden är mogen och lanserar då sin egen version. Både hårdvara och mjukvara har fått mogna och konsumenterna har börjat inse produktens potential. Då kommer Apple med sin egen version.
Det sista riktigt misslyckade produkten är Apple Newton under nittiotalet.

Newton lanserades inte under Jobs regi heller. Skulle vilja påstå att Apple oftast är först med ny teknik. Som du säger finns den redan, dock är det ingen som är villig att använda den då de för det mesta redan tjänar pengar på den gamla tekniken. Varför då använda ny, dyrare teknik och eventuellt förlora pengar på det istället för att vänta tills den blir riktigt billig? Apple för den nya tekniken till massorna genom att kombinera den med tilltalande estetik, både i mjukvara och i hårdvara. Hur många prylar hade du i fickan med kapacitiv skärmteknik innan iPhone lanserades? Hur ofta hörde du "vanligt" folk prata om surfplattor och dylikt innan iPad släpps?

Skulle vilja påstå att Apple generellt sett har varit före konkurrenterna med ca ett år sedan 2007 när det gäller både datorer och telefoner. Nuvarande MBA har existerat sedan 2010 men det är först nu som konkurrenterna börjar lansera liknande produkter, MBP fick unibody i 2008 men inte än finns det någon annan bärbar som känns lika kvalitativ som de gör, och iPhone 4 har fortfarande en av de bästa skärmarna på marknaden trots att den är ca två år gammal. För att inta tala mjukvara...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon89918:

Fast det var många som hoppades att redan 2:an skulle ha fyrdubblad upplösning. Sedan kommer Samsungs nästa generation surfplattor förmodligen ha 2560*1600 i upplösning.

Vad baserar du det på?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Datavetare
Skrivet av anon127781:

Synd att Apple ska halka efter Samsung när det gäller mobilprocessorer, jag hade hellre sett en fördröjd lansering och med en 1.5 GHz dual-core processorer med ARMv15 istället för v9 då den är väldigt mycket strömsnålare och går att klocka högre. Tvivlar på att Android och iOS-apparna skulle dra stor nytta av en quad-core på 1-2 år..

Har du någon länk som nämner att Cortex A15 (som implementerar specifikationen ARMv7, precis som Cortex A7, A8 och A9) skulle dra mindre ström jämfört med Cortex A9? Skulle vara väldigt intressant att läsa då jag satt igår och Googlade efter artiklar kring bl.a. strömförbrukning på A15 och Krait. De artiklar jag hittade sa uteslutande att både Krait (från Qualcomm) och Cortex A15 (från ARM) initialt kommer dra betydligt mycket mer ström än dagens Cortex A9 baserade SoC, så vi lär inte få se något annat än pekplattor baserat på Krait eller Cortex A15 under 2012

Skrivet av S_Z:

Håller med angående val av CPU, även om vi fortfarande inte med full säkerhet vet vilken CPU A6 kommer ha. Hade också hellre sett en tvåkärnig Cortex-A15 än en fyrkärnig Cortex-A9 men det är något man får ta när man släpper en version per år (vilket jag förövrigt tycker är helt rätt väg). Sannolikt är inte dessa CPUer redo för produktion, mig veterligen ingen mobiltillverkare som använder dessa än.

Håller med till 100%. Även om prestanda per CPU-kärna bara går upp med säg 30% (men A9->A15 borde ge mer än så) så är ändå två kärnor med 30% bättre prestanda per tråd långt mycket bättre än 4 kärnor som i sig inte är snabbare.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Alltså detta är väl ganska självklart? Iom. att det redan visats androidplattor med full-hd upplösning tror jag inte Apple skippar att höjja upplösningen. Känns som old news, trevligt i vilket fall, högre upplösning är alltid kul

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Alltså detta är väl ganska självklart? Iom. att det redan visats androidplattor med full-hd upplösning tror jag inte Apple skippar att höjja upplösningen. Känns som old news, trevligt i vilket fall, högre upplösning är alltid kul

Fast det handlar ju inte om att de skall stödja "full-hd". Hade de "endast" höjt upplösningen för att klara det hade nog inte många höjt på ögonbrynen.

Vad jag och många andra är ute efter är ju det höga PPI:t skärmen kommer ha. Som jag sa tidigare, för film fungerar 2:an redan nu utmärkt enligt mig. Men med en PPI på 264 kommer det framförallt göra att text bli jäkligt mycket skönare att läsa. Är helt bortskämd med det sen iPhone 4:an.

Permalänk
Medlem

IPS skärm?

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Om du tänker steget längre så hade du inte haft din optimus idag om de inte vore för Apples iphone. De var de som gjorde att vi har de smartphones vi har idag, och inte en pekpinne att navigera med fortfarande(?);)

Försök inte glorifiera allt för mkt nu. Att ta 2 olika produkter för att föra ihop till 1 är ju inte som att uppfinna hjulet direkt. Det var ju mer eller mindre en tidsfråga. Visst, Apple kanske var först - kudos för det - men överdriv inte...

Fint att Sharp ligger på med utvecklingen. Inte konstigt att Apple säljer bra om de kan vara först med såna här uppdateringar

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

IPS skärm?

Går väl inte att svara på med 100% säkerhet än men iPad 2 har en IPS-display, känns inte troligt att de skulle välja en sämre skärmteknik i 3:an.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Inte konstigt att Apple säljer bra om de kan vara först med såna här uppdateringar

Man kan inte säga att dom är först för just efter apple släppt en produkt med något som är bättre dröjer det inte många veckor / månader innan android kontrar med något värre. Se bara på iPhone 4! Nu finns det android telefoner med MYCKET bättre upplösning, nog bra för att iPhone 4s skulle bli mer eller mindre ett misslyckande och utklassad av flera månader äldre telefoner.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Man kan inte säga att dom är först för just efter apple släppt en produkt med något som är bättre dröjer det inte många veckor / månader innan android kontrar med något värre. Se bara på iPhone 4! Nu finns det android telefoner med MYCKET bättre upplösning, nog bra för att iPhone 4s skulle bli mer eller mindre ett misslyckande och utklassad av flera månader äldre telefoner.

Nu har du nog allt fel va? iPhone är fortfarande den telefon med högst ppi (pixel per inch), ingen slår den..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Man kan inte säga att dom är först för just efter apple släppt en produkt med något som är bättre dröjer det inte många veckor / månader innan android kontrar med något värre. Se bara på iPhone 4! Nu finns det android telefoner med MYCKET bättre upplösning, nog bra för att iPhone 4s skulle bli mer eller mindre ett misslyckande och utklassad av flera månader äldre telefoner.

Återigen, det var inte själva upplösningen i iPhone 4 som var det som fick mest uppmärksamhet, utan dess pixeltäthet. Nu finns det ett fåtal konkurrenter som når upp till Apple på den punkten med det är inte många då de flesta Androidmobiler med högupplösningen även har en mycket större skärmyta.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Pimpim666:

Man kan inte säga att dom är först för just efter apple släppt en produkt med något som är bättre dröjer det inte många veckor / månader innan android kontrar med något värre. Se bara på iPhone 4! Nu finns det android telefoner med MYCKET bättre upplösning, nog bra för att iPhone 4s skulle bli mer eller mindre ett misslyckande och utklassad av flera månader äldre telefoner.

Asus har ju redan presenterat en efterföljare till Transformer Prime som kommer ha 1920x1200 skärm, inte lika bra som 2048x1536 men frågan är vad iPad3 kommer kosta.

Sedan får vi hoppas att någon använder sig av AMDs Brazos plattform för att skapa en Android 4 platta. AMD visade ju upp en Brazos-referensplattform som körde Android 4 på CES tidigare i år.

Om dessa siffror stämmer så är GPUn i Brazos C50 (som är väldigt low-end) ganska exakt 4 gånger snabbare än Atom N2800 som har en GPU baserad på PowerVR SGX545 @ 640MHz. En iPad2 har en GPU baserad på PowerVR SGX543MP2 (MP2 = den har två GPU-kärnor), en SGX543 kärna är något långsammare än SGX545 på samma klockfrekvens och iPad2 lär definitivt inte vara klockad över 300Mhz (som referens kan nämnas Sony Vita har en SGX543MP4 @ 200MHz, MP4 = fyra GPU-kärnor).

GPUn i N2800 lär med största sannolikhet vara snabbare än GPUn i iPad2, vilket visar vilken extremt kompetent GPU Brazos plattformen har!

Så personligen skulle jag vilja se en Brazos baserad Android 4 platta med högupplöst skärm. Apple måste ta till magi för att ens komma nära den plattformen med A6

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Fast det handlar ju inte om att de skall stödja "full-hd". Hade de "endast" höjt upplösningen för att klara det hade nog inte många höjt på ögonbrynen.

Vad jag och många andra är ute efter är ju det höga PPI:t skärmen kommer ha. Som jag sa tidigare, för film fungerar 2:an redan nu utmärkt enligt mig. Men med en PPI på 264 kommer det framförallt göra att text bli jäkligt mycket skönare att läsa. Är helt bortskämd med det sen iPhone 4:an.

Men 1920*1200 eller 2048x1536 spelar ju helt ärligt väldigt liten roll på en 10" skärm förstår inte vad hoppet upp till just 2048*1536 är så märkvärdigt för?...Hade det varit typ 4K upplösning på en 10" då hade jag verkligen höjt på ögonbrynen. Det hade varit mäkta häftigt

Älskar själv också höga upplösningar tycker bara det är så konstigt att alla tycker det är "så himla coolt!". För mig hade det varit betydligt underligare om dom hade haft kvar samma upplösning som på Ipad2.

Det värsta är dock att vanliga monitorer på typ 24" inte har högre upplösning :/ Är också påväg men det tycker man borde blivit mer "standard" tidigare.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

IPS skärm?

OLED är osannolikt (kostsamt, plus at de flesta håller i hårt i dessa paneler) - samma är TN. Någon IPS variant är så gott som garanterat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredag:

Grejen är väl den att Samsung på många sätt för utvecklingen framåt och sedan försöker Apple kopiera men lyckas sällan.

När det gäller skärmar ja, kan du säga någonting annat som Samsung varit först med och leder utvecklingen i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

För mig hade det varit betydligt underligare om dom hade haft kvar samma upplösning som på Ipad2.

Det är du nog inte ensam om att tycka.

Att den skulle få högre upplösning är det nog väldigt få som tvekar till eftersom det är den punkt de flesta klagar på vad gäller iPad 2s hårdvara. Men vilken upplösningen de skulle välja har ju inte varit riktigt lika självklart. Det mest logiska är ju att de, som de nu verkar göra, skulle ge den 4 x pixarna av iPad 2, precis som de gjorde när de gick från iPhone 3GS till 4.

Men det har ju varit ett frågetecken om det skulle vara ekonomiskt hållbart och möjligt rent tillverkningsmässigt med tanke på de enorma volymer det handlar om. Om Apple följer sin tradition som kommer iPad 3 hamna på samma pris som nuvarande iPad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

Om du tänker steget längre så hade du inte haft din optimus idag om de inte vore för Apples iphone. De var de som gjorde att vi har de smartphones vi har idag, och inte en pekpinne att navigera med fortfarande(?);)

Lika så med surfplattan, dom tog fram en konsumentprodukt som sedan alla andra har ''kopierat'' i stort sett.

Visst man kan resonera att hade inte Apple gjort de så hade nån annan gjort de. Säkert, men nu va de just Apple som gjorde de.

Jag ser inget problem med en pinne Men jag håller med om att det var apple som med sin marknadsföring öppnade upp marknaden för "vanligt" folk men det är inte samma sak som att dra utvecklingen framåt så att de andra inte hinner med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Som vanligt är Apple tidligt ute med teknologi som gör att dom flesta andra producenter får tänka om.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kyroz:

I vilken värld är Tegra 2 lika snabb som A5?

Med lite överklockning är den det. Och trots överklockningen är den fortfarande stabil och har längre bätteritid än 4s. Jag håller med om att apple gör bra produkter och det finns många anledningar till varför man vill ha en 4s framför en optimus 2x men problemet är att folk knappt överväger andra alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Med lite överklockning är den det. Och trots överklockningen är den fortfarande stabil och har längre bätteritid än 4s. Jag håller med om att apple gör bra produkter och det finns många anledningar till varför man vill ha en 4s framför en optimus 2x men problemet är att folk knappt överväger andra alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Folk köper Apple för at dom vet vad dom får, state of the art design, GUI som 'alla' fattar och kan använde, HW som ofta faktiskt fungerar.

Sedan är inte Apple perfekt, inga bolag är det, men Apple vet vad dom ska prioritera för att göra 90% av folket nöjd.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Med lite överklockning är den det. Och trots överklockningen är den fortfarande stabil och har längre bätteritid än 4s. Jag håller med om att apple gör bra produkter och det finns många anledningar till varför man vill ha en 4s framför en optimus 2x men problemet är att folk knappt överväger andra alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Det som förvånar mig är att folk inte tröttnat på att köra one Flavor tillsammans med liten skärm när det kommer till IPhone, har man provat en telefon med större skärm så går man inte tillbaka, det är lite som att man går inte ner från 50" när man väl haft en.

Visst man kan prata om klumpighet men ärligt talat så är det inte mer klumpigt så länge telefonen är tunn, har en HTC Desire S och en HTC Titan och jag föredrar helt klart HTC Titan på grund av dess skärm.

Kanske lite offtopic där dock.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide