Mikroskopbild visar högupplöst skärmpanel till Apple Ipad 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Att dagens patentsystem är helt uppåt väggarna skriver nog de flesta under på.

De flesta mjukvarupatenten är på gränsen till idiotiska. Man borde ju onekligen inte få patentera funktioner, däremot de metoder man använder för att genomföra funktionerna är en annan sak.

Permalänk
Skrivet av S_Z:

De skriver ju så för att dra intresse. Artikeln skulle garanterat inte få lika mycket läsare om det bara står "Samsung lanserar Galaxy XXX". Om de i stället skriver "Samsung lanserar telefonen som fullständigt krossar iPhone" däremot kommer många fler läsa artikeln.

Se på teknikbloggarna som engadget (eller vårt eget Sweclockers) m. fl vilka artiklar som generellt sett genererar flest kommentarer.

Den stora ironin är ju att den övervägande delen av alla kommentarer på de flesta teknikbloggar (inklusive denna) där artikeln har det minsta med Apple att göra (och ibland inte alls, det verkar dock inte spela nån roll) är ju alla som känner sig absolut tvingade att tala om för både Apple och alla dess kunder hur komplett värdelösa produkterna är och hur extremt låg intelligens Apples alla kunder har. Utan dessa återkommande och tvångsmässiga kommentarerna så skulle ju Apple inte alls få lika mycket uppmärksamhet! Den uppenbara lösningen för alla dessa haters är ju att helt enkelt låta bli att a) Läsa, och när det inte går b) Kommentera.

Men folk kan helt enkelt inte. Låta. Bli.

Men tanke på att det finns idag finns diagnoser för allt mellan himmel och jord så borde det helt klart finnas en diagnos för det också.

Personligen lägger jag inte en sekunds tanke eller möda på saker som inte alls intresserar mig. Eller sånt som jag starkt ogillar men inte kan påverka. Men jag kanske är lite speciell...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonteponte:

Jag ser i princip aldrig någon reklam från Apple vare sig på TV, på stan eller i tidningar.

Skrivet av Jonteponte:

Det verkar vara många på detta forum som tror att det är en gigantisk konspiration mellan Apple, all media i Sverige och möjligen..

Det är rätt infantilt att först påpeka att det är sällan man ser direkt reklam från Apple, och sedan att raljera med att det är en vanlig uppfattning att journalister har en helt okritisk uppfattning till Apple och drar fram deras produkter helt omotiverat i tid och otid. Att köpa sig massor av gratisreklamtid i våra största nyhetsprogram på TV, radio och bland nyheterna i morgontidningarna är såklart den "skickliga" marknadsföringsstrategien som vi kritiker talar om.

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

De som fastnar för troll...

Mm, alla som inte håller med dig är troll... Kan folk bara sluta lattja trolljägare och fanboyvrålare?

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

De kan man säkert men att lyfta fram produkten i ett forum precis som att funktionen skulle vara speciell är väldigt fel och då får man vara beredd på att bli kallad fanboy. Jag gillar min Volov för att den kan köra? Vem bryr sig? Det intressanta är varför produkten blev vald framför konkurrenterna, allt annat bidrar inte till diskussionen.

Och vem bryr sig om

Vadå är väldigt fel? Vad är det som är "fel"? Ingen har sagt att det är en speciell funktion. Varför ska man kallas fanboy för att man inte möter dina snurriga krav på vad man får skriva om sin telefon? Du är ju minst sagt speciell...

Visst bidrar det till diskussionen om någon förklarar varför man köpte en produkt.

Uppenbarligen bryr sig alla som gillar att skrika FANBOY om sådana utlåtanden. Det var därför jag hade med det som exempel, folk bryr sig om sådant och vrålar fanboy för vad som helst. Fanboy fanboy troll fanboy troll är allt man ser i dessa trådar, och det är så inåt helvete tröttsamt.

"Jag gillar alvedon" --- FANBOY OCH TROLL!!!!!

Om du gillar din Volvo för att den kan köra är det helt okej. Man måste inte göra en komparativ studie för att digga sin telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Håller med

Serien Castle har med rejält med reklam för Apple Iphone :(.....Dom gör saker med sina Iphones som INGEN kan göra i ''verklighetens Iphone'' Man sitter och retar sig som fan på falsk reklamförig -.-,

Te.x dom kopplar in en Iphone till en PC, efter en halv sekund så börjar dom streama filmer från luren direkt in till Pc'n utan Itunes..... Och kan zooma in och ut via 4S så filmen på PC-skärmen zoomas in -.-....FAKE!

Kopplar in en 4S till en projektor (1 sekund senare så får dom bild på filmen dom vill spela upp)....får perfekt bild på en 110" duk....

Man får känslan....''DAFUQ!?!?! What is this shit?!''

Hade du varit lite äldre alternativt tänkt efter lite innan du skriver skulle du veta att man har gjort detta sedan man uppfann konceptet produktplacering. Vet inte hur många Nokia telefoner jag har sätt som kan göra diverse omöjliga operationer, du kan dessutom alltid zooma in åtminstone 100x på en digitalbild och få knivskarpt resultat osv. exemplen är lika många som antalet produkter som används.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Skrivet av som99:

Dock fel kvartal tar du Q2 så ser du flera smartphones med både wm6 och nokias Communicator med symbian, och det är samma månad man kunde köpa iphone. Inte lika avancerade men fortfarande smartphones.

http://www.mobiledia.com/phones/date/q2-2007.html

Redan 2 år innan iphone köpte jag 2st smartphones som var riktigt vassa för sin tid med WM på, Köpte både Qtek 9090 och Qtek 9000
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/18/Pock...

http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_Universal
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fe/XV66...

http://en.wikipedia.org/wiki/HTC_Blue_Angel

Båda hade pekskärm och tangentbord och båda gick att köra in VM6.x på senare, har fortfarande kvar båda 2 i en låda

Så tycker ändå itne Apple var "först"

Det ursprungliga påståendet var att Apple inte för utvecklingen framåt. Det jag försöker visa är att inte ens i samband med att Apple lanserade iPhone fanns något som liknade på marknaden. Och ingen har påstått att Apple var första med smartphonen. Nokia, Palm och RIM var långt före. Men den rådande de-facto standarden i början av 2007 var feature-mobiler som Motorola Razer samt smartphones utan touchskärm men med fysiskt tangenbord. På sin höjd fanns det en och annan resistiv skärm där man petade med en stylus men det var snarare undantag och långt ifrån någon massmarknad. I Januari 2007 annonserades iPhone som hade en skärm som täckte hela mobilen, en enda knapp på framsidan och en kapacitiv skärm med multitouch. Du hjälper mig ju också att visa att i kvartal två samma år är det fortfarande bara den gamla sortens smartphones som gäller. I slutet av det kvartalet släpps iPhone och det skall väl dröja ända till September 2008 innan HTC/Android kommer med G1. Den har dessutom både trackball och tangentbord och är dubbelt så tjock som en iPhone. Folk brukar hävda att det är helt uppenbart att den utvecklingen är naturlig och hade hänt med eller utan Apple. Verkligen? Av de smartphones som sålde absolut bäst då var Blackberry och Windows Mobile helt inne på det som var hetast då. Tangenbord, resistiv skärm och stylus. Det satt lååångt inne men båda företagen har nu varit tvugna att helt överge sina operativsystem för att börja från scratch. Operativsystem och tillhörande ekosystem som de investerat många miljarder dollar i. Var Nokia befinner sig behöver man väl inte ens påpeka. Och allt detta skulle alltså helt uppenbart ha hänt med eller utan Apple och iPhone? Det kanske hade hänt förr eller senare (som 5-10 år senare) men det Apple startade har ju helt uppenbart ställt hela branchen på ända. 2007 tog Nokia 60% av vinsten på mobilmarknaden och var tio gånger större än Apple. 2012 tar Apple 75% av vinsten och är mer än tio gånger större än Nokia. Androids utbredning har helt klart hjälpt till att stjälpa de gamla jättarna men det är ingen tvekan om vems risktagande som satte bollen i rullning och som fortfarande skördar frukterna...

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk
Skrivet av Oldskool:

Det är rätt infantilt att först påpeka att det är sällan man ser direkt reklam från Apple, och sedan att raljera med att det är en vanlig uppfattning att journalister har en helt okritisk uppfattning till Apple och drar fram deras produkter helt omotiverat i tid och otid. Att köpa sig massor av gratisreklamtid i våra största nyhetsprogram på TV, radio och bland nyheterna i morgontidningarna är såklart den "skickliga" marknadsföringsstrategien som vi kritiker talar om.

Så vad du säger är att om inte Apple "köpte" alla dessa journalister. Jag förmodar att du menar tusenlappar rakt i handen eftersom Apple själva inte annonserar och inte kan "muta" med det. Svarta pengar måste det väl vara, annars kan de ju spåras. Så skulle betydligt färre medier uppmärksamma den i särklass mest säljande Smartphonen (och dessutom, helt oförtjänt, ge den bra betyg) på en exploderande massmarknad och istället helt naturligt vända sin uppmärksamhet mot det helt uppenbart bättre alternativen? Och det enda som hindrar denna utveckling är att medier är "köpta" av Apple?

Det är sällan jag ser en journalist prata gott om Apple ur ett rent arbetsmässigt perspektiv med tanke på att Apple förmodligen är det hemligaste konsumentelektronikföretaget som existerar. Även för journalister. Företaget ger i princip inga kommentarer och svarar inte på några frågor eller ger intervjuer om det inte kommer från högsta ledningen. De flesta får inte ens produkterna för recension förrän kunderna har tillgång till dem. Endast ett fåtal bloggare och journalister i USA får "special treatment" om ens något. Och trots detta är alla medier "köpta" av Apple?

Det är en fantastiskt konspirationsteori men återigen kan det ändå inte trots allt bero på att produkterna faktiskt slår an en sträng mellan teknikinnehåll, design, användbarhet, service och kvalitet som ingen har lyckats slå än? Om det inte vore så att produkterna skulle hålla måttet så skulle ju kunderna överge dem i drivor så fort kontraktet går ut för att omedelbums skaffa sig de uppenbart bättre produkterna. Istället är Apple i topp på de flesta oberoende nöjdhetsundersökningar som gjorts. Och nöjda kunder är ju som vi vet kunder som kommer tillbaks. Den dagen någon annans produkt är så pass mycket "bättre" att det lönar sig att överge Apples ekosystem så kommer folk att göra det. Det kommer dock inte att hända på ett bra tag än och namnet på det företaget känner vi förmodligen inte till än...

Och allt detta påstår jag utan att vara köpt av Apple. Jag har tom varit tvungen att köpa produkterna själv, för egna pengar.

Visa signatur

||Wintel PC|3*Mac mini|Xbox One S|Synology DS918+||

Permalänk

Trevligt med hög upplösning, men så länge de envisas med 4:3 bildförhållande så kommer jag inte ens fundera på att köpa en. Dessutom det ju inte en AMOLED, vilker känns som ett ett steg bakåt i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Nu har du nog allt fel va? iPhone är fortfarande den telefon med högst ppi (pixel per inch), ingen slår den..

Nokia E6

Visa signatur

Hata postsorteringen i Ånge.

Permalänk
Medlem

Halmgubbe på dig.
Du lägger orden i munnen på mig, påstår att jag har sagt eller antytt en massa saker som jag inte har sagt.
Det var en medveten strategi av Apple under 90-talet och framgent att särskilt vända sig till mediabranschen och det betalar av sig idag.
Apple Solutions Experts (Deras mest betrodda återförsäljare) verkar inom tre distinkta områden: Mediabranchen, utbildning och forskning. Detta är ett strategiskt val.
Man kan vara "köpt" på många sätt, Apple har nog aldrig mutat någon men en del av deras återförsäljare har hållt på med sådant. Men det finns alltså sätt att få lojalitet utan att direkt betala.
I många omgångar har Apple haft särskilda rabatter till högskolor och till högskolestudenter, även detta är en del av deras image-arbete.
Dina "konspirationsteorier" får stå för dig, det är du som har skapat dem och inte någonting som jag har sagt eller antytt.
Det finns upplysta konsumenter, och det finns de som bara köper det som verkar vara mest inne just nu. Apple har under en tid lyckats dra till sig en hel del av det senare, och i det läget kan man ta ut vilka priser som helst eftersom det finns för mycket flockbeteende kring det som är hajpat. Jag äcklas av de vinster som görs och av att Apple fram tills nyligen i princip aldrig deltog i någon form av sponsring av välgörande verksamhet. Som jämförelse så räknas Bill Gates som en av världens största mecenater tillsammans med Warren Buffet. För mig kommer Apple alltid att vara "Be Evil", endast oljeindustrin är värre enligt mig.
Sen måste jag tillstå att jounalisterna i Sverige har blivit bättre, det var mer ensidigt för två år sedan. I dag verkar till och med många reportrar ha insett att det finns andra smartphones förutom iPhone. Snart kanske de till och med lägger märke till att det finns andra surfplattor förutom iPad med.

Skrivet av Jonteponte:

Så vad du säger är att om inte Apple "köpte" alla dessa journalister. Jag förmodar att du menar tusenlappar rakt i handen eftersom Apple själva inte annonserar och inte kan "muta" med det. Svarta pengar måste det väl vara, annars kan de ju spåras. Så skulle betydligt färre medier uppmärksamma den i särklass mest säljande Smartphonen (och dessutom, helt oförtjänt, ge den bra betyg) på en exploderande massmarknad och istället helt naturligt vända sin uppmärksamhet mot det helt uppenbart bättre alternativen? Och det enda som hindrar denna utveckling är att medier är "köpta" av Apple?

Det är sällan jag ser en journalist prata gott om Apple ur ett rent arbetsmässigt perspektiv med tanke på att Apple förmodligen är det hemligaste konsumentelektronikföretaget som existerar. Även för journalister. Företaget ger i princip inga kommentarer och svarar inte på några frågor eller ger intervjuer om det inte kommer från högsta ledningen. De flesta får inte ens produkterna för recension förrän kunderna har tillgång till dem. Endast ett fåtal bloggare och journalister i USA får "special treatment" om ens något. Och trots detta är alla medier "köpta" av Apple?

Det är en fantastiskt konspirationsteori men återigen kan det ändå inte trots allt bero på att produkterna faktiskt slår an en sträng mellan teknikinnehåll, design, användbarhet, service och kvalitet som ingen har lyckats slå än? Om det inte vore så att produkterna skulle hålla måttet så skulle ju kunderna överge dem i drivor så fort kontraktet går ut för att omedelbums skaffa sig de uppenbart bättre produkterna. Istället är Apple i topp på de flesta oberoende nöjdhetsundersökningar som gjorts. Och nöjda kunder är ju som vi vet kunder som kommer tillbaks. Den dagen någon annans produkt är så pass mycket "bättre" att det lönar sig att överge Apples ekosystem så kommer folk att göra det. Det kommer dock inte att hända på ett bra tag än och namnet på det företaget känner vi förmodligen inte till än...

Och allt detta påstår jag utan att vara köpt av Apple. Jag har tom varit tvungen att köpa produkterna själv, för egna pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Apple säljer sällan på tung hårdvara utan istället på design och att vara först. Just därför är det så mycket värt för dem att vara först, om de inte är först så hamnar de tokigt efter då andra företag tangerar att leverera kraftigare eller likvärdig hårdvara till mindre prislappar.

Om dom nu är först, för dom inte utvecklingen framåt då? Imo känns det som en ganska självklart definition.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SmOOthy:

Hade du varit lite äldre alternativt tänkt efter lite innan du skriver skulle du veta att man har gjort detta sedan man uppfann konceptet produktplacering. Vet inte hur många Nokia telefoner jag har sätt som kan göra diverse omöjliga operationer, du kan dessutom alltid zooma in åtminstone 100x på en digitalbild och få knivskarpt resultat osv. exemplen är lika många som antalet produkter som används.

eh va? Så jag kan alltså koppla in min 4S till PC'n streama min film från min 4S till PC'n och zooma in på mobilen så att filmen som spelas på Pc'n oxå zoomas in? (Som jag förklarade) Eller vad menar du...förklara hur man gör för jag vill gärna testa (Utan Itunes dessutom)

Bild är inte det samma som en film! När ska folk lära sig detta...

Jag kan ialf inte gör hälften av dom sakerna med min 4S som dom gör med dom i Serien Castle...Ios är som sagt låst så hårt att man knappt kan koppla den till pc'n längre utan problem...Ringa och skicka sms är vad den duger till bara..Kan inte ens byta till unika sms-signaler -.-

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Halmgubbe på dig.
Du lägger orden i munnen på mig, påstår att jag har sagt eller antytt en massa saker som jag inte har sagt.
Det var en medveten strategi av Apple under 90-talet och framgent att särskilt vända sig till mediabranschen och det betalar av sig idag.
Apple Solutions Experts (Deras mest betrodda återförsäljare) verkar inom tre distinkta områden: Mediabranchen, utbildning och forskning. Detta är ett strategiskt val.
Man kan vara "köpt" på många sätt, Apple har nog aldrig mutat någon men en del av deras återförsäljare har hållt på med sådant. Men det finns alltså sätt att få lojalitet utan att direkt betala.
I många omgångar har Apple haft särskilda rabatter till högskolor och till högskolestudenter, även detta är en del av deras image-arbete.
Dina "konspirationsteorier" får stå för dig, det är du som har skapat dem och inte någonting som jag har sagt eller antytt.

Detta är ju inte på något sätt unikt för Apple. På högskolan fick vi tillång till massa dyr mjukvara från diverse olika stora mjukvaruföretag (dock inte Apple) "gratis". Gör de det för att vara snälla? Sannolikt inte utan det handlar ju främst om de vill få studenter att vänja sig vid deras mjukvara och att när vi kommer ut på arbetsmarknaden kanske påverka val av mjukvara på vår arbetsplats. Så här gör massor med företag inom olika brancher, det är ju inget märkligt med det.

Permalänk
Medlem

Fanboys och haters, vet inte vilken grupp som är tröttsammare.
Fanboys som omotiverat älskar Apple, deras samtliga produkter, säger att Apple (i princip) alltid är först, bäst och vackrast och skulle de mot förmodan ligga efter så är deras produkter bäst i alla fall fast på andra sätt.
Sen har vi haters som verkligen inte står ut med denna omotiverade och snudd på fanatiska kärlek mot ett företag vars enda syfte (som alla andra) är att lura sina kunder och pressa ut maximal vinst på deras bekostnad. Tror nog att jag förerar haters i alla fall, de försöker ju hjälpa sina medmänniskor att se fördelarna med andra saker och inse att livet kan vara grönare på andra sidan ängen, även om man lämnar Apple-fanboysekten temporärt.

Bara att inse, oavsett vilka argument som framförs så kommer Apple-användare (frälsta?) inte vilja byta till ett annat system, oavsett hur mycket billigare/bättre/coolare det är, det är inte Apple. Det omvända gäller resten, de som inte vill ha Apple låter bli. Vilket som är smartare får man avgöra själv...men meningslösa och poänglösa disskussioner på detta ämne känns poänglöst, ni kan väl börja med att lösa problemet mellan isrealer och palestinier som uppvärmning istället?

OnT: Alltid bra med högre upplösning, dock känns det personligen inte så intressant då OLED och 4k enligt rykten ska visas i år, visserligen TV men det duger gott för mig. Sen är det ju imo poänglöst att köpa ipad 3 då vi alla vet att iPad 4 kommer inom ett år och är ytterligare marginellt bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Fanboys och haters, vet inte vilken grupp som är tröttsammare.
Fanboys som omotiverat älskar Apple, deras samtliga produkter, säger att Apple (i princip) alltid är först, bäst och vackrast och skulle de mot förmodan ligga efter så är deras produkter bäst i alla fall fast på andra sätt.
Sen har vi haters som verkligen inte står ut med denna omotiverade och snudd på fanatiska kärlek mot ett företag vars enda syfte (som alla andra) är att lura sina kunder och pressa ut maximal vinst på deras bekostnad. Tror nog att jag förerar haters i alla fall, de försöker ju hjälpa sina medmänniskor att se fördelarna med andra saker och inse att livet kan vara grönare på andra sidan ängen, även om man lämnar Apple-fanboysekten temporärt.

Mån tro du föredrar "haters" men tanke på vilken oerhörd objektivitet du visar i din text...

Permalänk

Kul att ppi tvingas upp mer och mer. 24 tums IPS skärm med mer än 1080p vore inte helt fel att spela på.
Surfplattta har jag ingen använding av dock.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Ingen som tycker att 2 048 x 1 536 är onödigt på en sån liten skärm? Vad vinner man på att ha sån hög upplösning? Om det var på en datorskärm 24" upp, är det välkommen och onödigt på en sån passliten 9,7" skärm.
Inte på tal om det kan skapa problem för utvecklare på app/spel och fil storleken att ladda ner kommer bli större. Sen får man se hur det blir med batteri tiden, då det garanterat att dra batteri med sån hög upplösning och som är en stor nackdel på dagens smartphones och surfplattor.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Men 1920*1200 eller 2048x1536 spelar ju helt ärligt väldigt liten roll på en 10" skärm förstår inte vad hoppet upp till just 2048*1536 är så märkvärdigt för?...Hade det varit typ 4K upplösning på en 10" då hade jag verkligen höjt på ögonbrynen. Det hade varit mäkta häftigt

Älskar själv också höga upplösningar tycker bara det är så konstigt att alla tycker det är "så himla coolt!". För mig hade det varit betydligt underligare om dom hade haft kvar samma upplösning som på Ipad2.

Det värsta är dock att vanliga monitorer på typ 24" inte har högre upplösning :/ Är också påväg men det tycker man borde blivit mer "standard" tidigare.

Skönare för ögonen helt enkelt, no more, no less..

Har inget med att det är coolt eller dylikt, jämför t.ex en iphone 3G/3GS mot en 4/4S så förstår du precis..

Skrivet av SideWinder86:

Håller med

Serien Castle har med rejält med reklam för Apple Iphone :(.....Dom gör saker med sina Iphones som INGEN kan göra i ''verklighetens Iphone'' Man sitter och retar sig som fan på falsk reklamförig -.-,

Te.x dom kopplar in en Iphone till en PC, efter en halv sekund så börjar dom streama filmer från luren direkt in till Pc'n utan Itunes..... Och kan zooma in och ut via 4S så filmen på PC-skärmen zoomas in -.-....FAKE!

Kopplar in en 4S till en projektor (1 sekund senare så får dom bild på filmen dom vill spela upp)....får perfekt bild på en 110" duk....

Man får känslan....''DAFUQ!?!?! What is this shit?!''

Du kan streama från iphone till datorn via airplayer, inget nytt faktiskt.. Sen skulle jag faktiskt inte förvåna mig om man kan zooma in och ut, de är ju inget komplicerat kommando i sig.. utan itunes... Ser dock ingen användning för det då man lika gärna kan titta direkt på datorn om man nu skall titta på datorn.

Koppla din iphone till en projektor är förövrigt inget nytt heller.. inget speciellt heller för den delen. Hur tror du dom fått upp bilden från alla press-releaser upp till deras megaskärm varje gång steve jobs stått där på scenen och visat upp vad iphonen gör.

Skrivet av SideWinder86:

eh va? Så jag kan alltså koppla in min 4S till PC'n streama min film från min 4S till PC'n och zooma in på mobilen så att filmen som spelas på Pc'n oxå zoomas in? (Som jag förklarade) Eller vad menar du...förklara hur man gör för jag vill gärna testa (Utan Itunes dessutom)

Bild är inte det samma som en film! När ska folk lära sig detta...

Jag kan ialf inte gör hälften av dom sakerna med min 4S som dom gör med dom i Serien Castle...Ios är som sagt låst så hårt att man knappt kan koppla den till pc'n längre utan problem...Ringa och skicka sms är vad den duger till bara..Kan inte ens byta till unika sms-signaler -.-

Att du inte förstår eller kan göra dessa saker beror nog mest på att du antagligen är ignorant, förstår inte ens varför du äger en iphone om du inte vill lära dig eller titta runt om hur du skall göra för att göra det du vill göra. T.ex lägga in egna sms-signaler är hur simpelt som helst.. Om itunes gör att det blir problem med din telefon varje gång du kopplar den till datorn så är det antagligen fel bakom spakarna..

Själv tycker jag mer det låter som om du hade velat ha en iphone men istället hävdar att du äger en trots att du inte gör det, eftersom du inte kan fixa så pass simpla saker, för jag tror ärligt talat ingen inte har koll på något så enkelt när dom äger något så dyrt. Eller vad säger du.. suck..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Om dom nu är först, för dom inte utvecklingen framåt då? Imo känns det som en ganska självklart definition.

När de väl släppt sin nya produkt så vill de att tiden ska i princip stå stilla och för att uppnå det så långt det går så finkammar de kommande produkter från konkurrenter för att stoppa försäljningar och grejer.

Så svaret på om de bidrar med utveckling är båda ja och nej.

Skrivet av XPerion:

Ingen som tycker att 2 048 x 1 536 är onödigt på en sån liten skärm? Vad vinner man på att ha sån hög upplösning? Om det var på en datorskärm 24" upp, är det välkommen och onödigt på en sån passliten 9,7" skärm.
Inte på tal om det kan skapa problem för utvecklare på app/spel och fil storleken att ladda ner kommer bli större. Sen får man se hur det blir med batteri tiden, då det garanterat att dra batteri med sån hög upplösning och som är en stor nackdel på dagens smartphones och surfplattor.

Hehe jag är en av de som inte häller ser poängen i så hög upplösning på så liten skärm, men det är alltid trevligt att utvecklingen går framåt. Står jag dock och väljer mellan en 1280 platta kontra en 2048 platta så räknar jag knappast in skärmens upplösning som ett direkt + (speciellt inte om CPUn är i gränsfall)

Dessutom så vad jag förstår så är det skärmen som drar mest krut från batteriet och då är frågan vad upplösningen har för åverkan på detta? För mig är ju ändå batteri tid prioritet på en bärbarenhet.

Skrivet av Jonteponte:

Det ursprungliga påståendet var att Apple inte för utvecklingen framåt. Det jag försöker visa är att inte ens i samband med att Apple lanserade iPhone fanns något som liknade på marknaden. Och ingen har påstått att Apple var första med smartphonen. Nokia, Palm och RIM var långt före. Men den rådande de-facto standarden i början av 2007 var feature-mobiler som Motorola Razer samt smartphones utan touchskärm men med fysiskt tangenbord. På sin höjd fanns det en och annan resistiv skärm där man petade med en stylus men det var snarare undantag och långt ifrån någon massmarknad. I Januari 2007 annonserades iPhone som hade en skärm som täckte hela mobilen, en enda knapp på framsidan och en kapacitiv skärm med multitouch. Du hjälper mig ju också att visa att i kvartal två samma år är det fortfarande bara den gamla sortens smartphones som gäller. I slutet av det kvartalet släpps iPhone och det skall väl dröja ända till September 2008 innan HTC/Android kommer med G1. Den har dessutom både trackball och tangentbord och är dubbelt så tjock som en iPhone. Folk brukar hävda att det är helt uppenbart att den utvecklingen är naturlig och hade hänt med eller utan Apple. Verkligen? Av de smartphones som sålde absolut bäst då var Blackberry och Windows Mobile helt inne på det som var hetast då. Tangenbord, resistiv skärm och stylus. Det satt lååångt inne men båda företagen har nu varit tvugna att helt överge sina operativsystem för att börja från scratch. Operativsystem och tillhörande ekosystem som de investerat många miljarder dollar i. Var Nokia befinner sig behöver man väl inte ens påpeka. Och allt detta skulle alltså helt uppenbart ha hänt med eller utan Apple och iPhone? Det kanske hade hänt förr eller senare (som 5-10 år senare) men det Apple startade har ju helt uppenbart ställt hela branchen på ända. 2007 tog Nokia 60% av vinsten på mobilmarknaden och var tio gånger större än Apple. 2012 tar Apple 75% av vinsten och är mer än tio gånger större än Nokia. Androids utbredning har helt klart hjälpt till att stjälpa de gamla jättarna men det är ingen tvekan om vems risktagande som satte bollen i rullning och som fortfarande skördar frukterna...

Att ligga o lura i skuggorna och helt plötsligt lansera en modern och cutting edge produkt är väll ganska typiskt Apple, självklart sätter detta extra press på övrig marknad som såklart snabbar upp utvecklingen något. Men sen hämmar samtidigt Apple utvecklingen då de vill att tiden ska i princip stå stilla så snart de släppt sin produkt och för att uppnå detta så gott det går så skaffar man patent och stämmer folk som ens kommer i närheten av det man producerat medans de själva inte är sena med att snatta andras idéer.

Som om de bidrar till utveckling är väll båda jag och nej. Det finns alltid någon som kommer först med en produkt och sen följer resten efter som i många fall tillochmed producerar bättre.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Ingen som tycker att 2 048 x 1 536 är onödigt på en sån liten skärm? Vad vinner man på att ha sån hög upplösning? Om det var på en datorskärm 24" upp, är det välkommen och onödigt på en sån passliten 9,7" skärm.
Inte på tal om det kan skapa problem för utvecklare på app/spel och fil storleken att ladda ner kommer bli större. Sen får man se hur det blir med batteri tiden, då det garanterat att dra batteri med sån hög upplösning och som är en stor nackdel på dagens smartphones och surfplattor.

Du verkar faktiskt inte så påläst..
iPhone har också "onödigt" många pixlar isåfall..

Hur som helst får man en skärpa i bilden som du inte annars får på en lägre upplösning, och dessutom "måste" man göra upplösningen dubbelt så stor för att underlätta det för utvecklare.

Skillnad? det tycker jag du själv får avgöra.

Batteritiden kommer inte ändras så jättemycket troligtivs, eftersom man brukar förse produkterna med bättre/större batteri.. kolla batteritiden från 3Gs till iPhone 4 tex!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Du verkar faktiskt inte så påläst..
iPhone har också "onödigt" många pixlar isåfall..

Hur som helst får man en skärpa i bilden som du inte annars får på en lägre upplösning, och dessutom "måste" man göra upplösningen dubbelt så stor för att underlätta det för utvecklare.

http://28.media.tumblr.com/tumblr_l4gxu9DCk21qz6iv8o1_500.png

Skillnad? det tycker jag du själv får avgöra.

Batteritiden kommer inte ändras så jättemycket troligtivs, eftersom man brukar förse produkterna med bättre/större batteri.. kolla batteritiden från 3Gs till iPhone 4 tex!

Var kommer dessa bilder ifrån? Vilka upplösningar?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Citat:

Var kommer dessa bilder ifrån? Vilka upplösningar?

Det är från Engadget http://www.engadget.com/2010/06/22/iphone-4-review/

iPhone 3GS mot en iPhone 4.

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Du verkar faktiskt inte så påläst..
iPhone har också "onödigt" många pixlar isåfall..

Hur som helst får man en skärpa i bilden som du inte annars får på en lägre upplösning, och dessutom "måste" man göra upplösningen dubbelt så stor för att underlätta det för utvecklare.

http://28.media.tumblr.com/tumblr_l4gxu9DCk21qz6iv8o1_500.png

Skillnad? det tycker jag du själv får avgöra.

Batteritiden kommer inte ändras så jättemycket troligtivs, eftersom man brukar förse produkterna med bättre/större batteri.. kolla batteritiden från 3Gs till iPhone 4 tex!

Läs om min kommentar och fundera en stund om hur påläst jag är. Orkar inte förklara detaljerat vad jag vill få fram.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Läs om min kommentar och fundera en stund om hur påläst jag är. Orkar inte förklara detaljerat vad jag vill få fram.

Du kan vara lugn i att ipad 3 kommer ha minst samma batteritid som sina föregångare samt bättre prestanda, så no worries

Permalänk

Säger som i förra artikeln om samma nyhet: Äntligen en QXGA-skärm till konsumentmarknad. Hoppas på att formatet blir tillräckligt populärt att det kommer paneler med detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Du verkar faktiskt inte så påläst..
iPhone har också "onödigt" många pixlar isåfall..

Hur som helst får man en skärpa i bilden som du inte annars får på en lägre upplösning, och dessutom "måste" man göra upplösningen dubbelt så stor för att underlätta det för utvecklare.

http://28.media.tumblr.com/tumblr_l4gxu9DCk21qz6iv8o1_500.png

Skillnad? det tycker jag du själv får avgöra.

Batteritiden kommer inte ändras så jättemycket troligtivs, eftersom man brukar förse produkterna med bättre/större batteri.. kolla batteritiden från 3Gs till iPhone 4 tex!

Skrivet av IcedEarth:

Det är från Engadget http://www.engadget.com/2010/06/22/iphone-4-review/

iPhone 3GS mot en iPhone 4.

Okay? Så man jämför två helt andra produkter? Vad säger att skillnaden kommer vara lika stor i detta fallet? Låter för mig som lösa antagande men jag är ingen specialist på skärmar direkt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Okay? Så man jämför två helt andra produkter? Vad säger att skillnaden kommer vara lika stor i detta fallet? Låter för mig som lösa antagande men jag är ingen specialist på skärmar direkt.

Det är mattematiken som säger att skillnaden blir exakt lika stor. Man behöver inte vara någon specialist på skärmar för att veta att två gånger två blir fyra, det räcker med att man gått ut lågstadiet.

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Okay? Så man jämför två helt andra produkter? Vad säger att skillnaden kommer vara lika stor i detta fallet? Låter för mig som lösa antagande men jag är ingen specialist på skärmar direkt.

Det som säger att skillnaden kommer vara lika stor är att det är precis samma sak som Apple gjorde med iphone 3gs -> 4 - de gick från 480x320 på 3.5" till 960x640. Nu gör de samma sak på 10" och går från 1024x768 -> 2048x1536. Alltså 4 gånger så mycket pixlar som innan.

Det här kommer bli enormt och om några år lär det vara standard överallt. Då kommer folk inte klaga på hög upplösning längre när de insett vad det innebär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peth:

Det är mattematiken som säger att skillnaden blir exakt lika stor. Man behöver inte vara någon specialist på skärmar för att veta att två gånger två blir fyra, det räcker med att man gått ut lågstadiet.

Skrivet av bjohansson:

Det som säger att skillnaden kommer vara lika stor är att det är precis samma sak som Apple gjorde med iphone 3gs -> 4 - de gick från 480x320 på 3.5" till 960x640. Nu gör de samma sak på 10" och går från 1024x768 -> 2048x1536. Alltså 4 gånger så mycket pixlar som innan.

Det här kommer bli enormt och om några år lär det vara standard överallt. Då kommer folk inte klaga på hög upplösning längre när de insett vad det innebär

Att det är storskillnad i specen är det inget snack om men det jag känner mig osäker på är om skillnaden verkligen kommer bli så stor som man ser på de inklippa bilderna?

IPhone 3 hade 480x320 = 153 600 / 3,5" = 43 886
Normal upplösning idag på en pekskärm är 1280x800 d.v.s
1280x800 = 1024000 / 10" = 102 400

Detta borde väll betyda att man inte kan jämföra bilden på IPhone3 med en pekplatta med upplösningen 1280x800 på 10"?

Självklart är det som sagt fortfarande lika långt steg upp men det betyder ju inte att den synliga skillnaden är lika påtaglig?

Som sagt, ingen specialist på skärmar så förklara gärna om det inte stämmer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide