Runor ej längre föremål. Vart är D3 på väg?

Permalänk

Runor ej längre föremål. Vart är D3 på väg?

Istället för att jaga sällsynta runor att customiza din karaktär, får nu alla spelare samma runor automagiskt vid level up.

Blizzard dummar ner D3 igen, någon som är förvånad? Vi har redan automagisk stat placement, cappade skill-nivåer, med mera. Jättebra för casual gamers, små barn och folk som vill ha belöning på en gång, utan att behöva jobba för det.

Någon som tror på allvar att D3 kommer hålla intresset uppe lika länge som D2 gjorde när Blizzard förenklar och streamlinar varje mekanik i spelet steg för steg?

Källa: http://us.battle.net/d3/en/blog/4475014/Skill_and_Rune_Change...

Permalänk
Skrivet av Genelec8030:

Istället för att jaga sällsynta runor att customiza din karaktär, får nu alla spelare samma runor automagiskt vid level up.

Blizzard dummar ner D3 igen, någon som är förvånad? Vi har redan automagisk stat placement, cappade skill-nivåer, med mera. Jättebra för casual gamers, små barn och folk som vill ha belöning på en gång, utan att behöva jobba för det.

Någon som tror på allvar att D3 kommer hålla intresset uppe lika länge som D2 gjorde när Blizzard förenklar och streamlinar varje mekanik i spelet steg för steg?

Källa: http://us.battle.net/d3/en/blog/4475014/Skill_and_Rune_Change...

Fyfan nu är jag besviken
Spelat sen jag var 3 skitar hög o nu förstör dom mitt drömspel... Ska hemsöka dom!
Jag tror att det blir ett bra spel, men det blir lite som med BF3, det blir ett helt nytt spel med mekanik från andra spel för att dra dit spelare. Och då förstörs det för de som spelat de tidigare spelen

Permalänk
Medlem

Tycker folk ska slappna av lite innan de testat spelet själva. Mindre meck och pill är inte det samma som att spelet blir nerdummat. Orkar inte läsa rykten om hur det ev. kommer bli så jag har ingen åsikt om den nya runhanteringen. Men hanteringen av runor i D2 var ju hur som helst riktigt dryg eftersom man behövde ha högar av det i sin backpack, så jag hoppas verkligen att de har gjort om det systemet.

Permalänk
Medlem

Samma sak med WoW, Förut fick man kämpa för att hitta andra spelare till en instance/raid, nu är det bara att trycka på en knapp.
SC2 har de ändå hållit upp rätt så bra enligt mig.
Men hade hoppats på att Diablo 3 skulle bli ett svårt spel, som man fick kämpa för :/

Permalänk
Medlem

Le fu? Jag som satt och dagdrömde om dundersällsynta items i kanske 10 exemplar per modell... Och nu detta. Om dom verkligen vill lyckas så gör dom ju det svårare än 2:an, svåra spel drar ju mer folk än lätta spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Samma sak med WoW, Förut fick man kämpa för att hitta andra spelare till en instance/raid, nu är det bara att trycka på en knapp.

Detta är ju ett bra exempel på att mindre meck INTE betyder att något är lättare eller nerdummat. Att hitta folk till raid var ju inget svårt i sig och krävde ju knappast "skill", det tog bara en jäkla massa bortkastad tid. Man vill ju få tid att spela själva raiden och spela SPELET och inte ha en massa skitgöra i chatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Samma sak med WoW, Förut fick man kämpa för att hitta andra spelare till en instance/raid, nu är det bara att trycka på en knapp.
SC2 har de ändå hållit upp rätt så bra enligt mig.
Men hade hoppats på att Diablo 3 skulle bli ett svårt spel, som man fick kämpa för :/

Det är väl inget fel att man kan göra instanser mycket snabbare och smidigare nuförtiden? Man sparar väldigt mycket tid på det.

Kan hålla med en föregående talare om att det förra runsystemet var väldigt jobbigt eftersom man var tvungen att bära på allt. Vill inte riktigt uttala mig om detta nya systemet blir bra eller dåligt, time will tell.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Det är väl inget fel att man kan göra instanser mycket snabbare och smidigare nuförtiden? Man sparar väldigt mycket tid på det.

Kan hålla med en föregående talare om att det förra runsystemet var väldigt jobbigt eftersom man var tvungen att bära på allt. Vill inte riktigt uttala mig om detta nya systemet blir bra eller dåligt, time will tell.

Skickades från m.sweclockers.com

Det jag menar är att det börjar bli lättare och lättare

Permalänk
Medlem

Kan inte tänka mig att det är annat än smidigare med detta, enda det ändrar är ju att man slipper bära på dem i inventory.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är bra om de ändrar systemet för det. I D2 hade man ju typ 2 bankers bara för att kunna hålla runer. Väldigt onödigt bagspace för när man hitta nåt bra drop så var man alltid full med runer och fick välja vilket av dem som var de viktigaste att ha kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Det jag menar är att det börjar bli lättare och lättare

Snarare en smidig funktion som sparar tid snarare än att själva spelet blir enklare.
Däremot är väl WoW överlag enklare nu än innan. Har själv inte spelat sen vanilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av guldarn:

Le fu? Jag som satt och dagdrömde om dundersällsynta items i kanske 10 exemplar per modell... Och nu detta. Om dom verkligen vill lyckas så gör dom ju det svårare än 2:an, svåra spel drar ju mer folk än lätta spel.

Med tanke på att Rares verkar bli de bästa item igen så kommer det finnas supersällsynta items, det behöver du inte vara orolig för. Sen tvivlar jag starkt på att dessa runor är något som hade varit väldigt svårt att hitta eftersom hela skillsystemet bygger på att du ska ha tillgång till dom...
Vi har fortfarande inte sett mer än lite av första akten på normal, det är klart för tidigt att börja gnälla på att det är för lätt!

Tycker överlag att det verkar vara en bra ändring även om jag nog hade föredragit att runes började unlockas efter lvl30 när man inte får några nya skills längre.

Permalänk
Skrivet av Kuzul:

Kan inte tänka mig att det är annat än smidigare med detta, enda det ändrar är ju att man slipper bära på dem i inventory.

Det är definitivt inte endast en skillnad som gör att man slipper "bära på dem i inventory". Om dom bästa runorna har 0.00002% chans att droppa, så har du något att sukta efter när du är max level. Men med den här ändringen så försvinner det, alla kommer ha samma runor - end of story. Man slaktar en hel item hunting/customization-del av spelet.

Permalänk
Medlem

Hur som helst så ser jag fram emot de årtiondet spelet släpps och man får spela det.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

Samma här, kommer såklart prova det. Men lite bitter har man blivit. Kollar in Path of Exile under tiden, http://www.youtube.com/watch?v=kucFP3wN3Eo tycker det ser fantastiskt ut.

Permalänk
Medlem

Har precis lagt upp min först runda i BETA 13.
Kan ni själva se hur det nya skillsystemet ser ut.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Däremot är väl WoW överlag enklare nu än innan. Har själv inte spelat sen vanilla.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väldigt lätt att ha åsikter utan att själv testa antar jag.. men jag förstår helt ärligt inte hur du kan vara så säker på din sak.
Det som i huvudsak var svårare i vanilla var att fixa grupper mm, vilket i sin tur ledde till att det blev svårare att få gear... nu har man, till stor del, minskat tiden det tar att fixa grupp - och därmed har det blivit lättare att fixa gear...men det innebär verkligen inte att själva dödandet var svårare - det är nog faktiskt raka motsatsen rent skicklighetsmässigt.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk

Det blir så här när man ska balansera spelutvecklandet så att spelet passar både PC och konsol. Jävligt synd för ett så bra koncept, spelet är i princip mini-WoW nu då max level är 60 och det enda man kan göra för att stå ut från mängden är att hitta gear, och även där kommer alla i princip ha samma efter ett tag, liksom i WoW.

Permalänk

Ahh detta spelet ser ju så underbart ut! Otålig som en femåring efter lördagsgodiset!

Visa signatur

| 7000D | 7950X3D | RTX 4090 | TUF X670e | Dominator 7000mhz | LG C4 - GPROx HS - Wooting60 - Viper Mini Signature Edition

Citera för en pris ettan lös!

Permalänk
Medlem

bra. att ha 3000 olika runes var ohållbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Någon som tror på allvar att D3 kommer hålla intresset uppe lika länge som D2 gjorde när Blizzard förenklar och streamlinar varje mekanik i spelet steg för steg?

Tvåan var i princip ett halvfärdigt RPG med kinesgrind. Köra samma content fast svårare för bättre gear gång på gång. Ser ut som om D3 kommer köra i samma stil men med några förändringar. Förenklar kanske saker som var onödiga och egentligen inte hade behövts i spelet. Det är vad man kallar utveckling.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av guldarn:

Le fu? Jag som satt och dagdrömde om dundersällsynta items i kanske 10 exemplar per modell... Och nu detta. Om dom verkligen vill lyckas så gör dom ju det svårare än 2:an, svåra spel drar ju mer folk än lätta spel.

Tror nog det är tvärt om, enkla spel drar in folk. Kolla bara på cod & wow ;).

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Tvåan var i princip ett halvfärdigt RPG med kinesgrind. Köra samma content fast svårare för bättre gear gång på gång. Ser ut som om D3 kommer köra i samma stil men med några förändringar. Förenklar kanske saker som var onödiga och egentligen inte hade behövts i spelet. Det är vad man kallar utveckling.

Halvfärdigt RPG? Nu kanske du trollar mig, och i så fall well played. D2 är väl ändå ansett som det bästa ARPG någonsin gjort, och det spelet som alla andra ARPG jämförs med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Halvfärdigt RPG? Nu kanske du trollar mig, och i så fall well played. D2 är väl ändå ansett som det bästa ARPG någonsin gjort, och det spelet som alla andra ARPG jämförs med.

RPG = RolePlaying Game
Spelet saknade i stort sett all story och var i princip bara ett nerdummat hack'n'slash med kinesgrind. Därför jag sa att det var ett halvfärdigt RPG då man la all vikt i spelet på grinda gear och nerdummade spelet till den nivå att den saknade riktig story. Vilket gjorde att spelet blev ett av dom mest populära spelen till PC. Som RPG världens motsvarighet till Modern Warfare 2 och 3.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

RPG = RolePlaying Game
Spelet saknade i stort sett all story och var i princip bara ett nerdummat hack'n'slash med kinesgrind. Därför jag sa att det var ett halvfärdigt RPG då man la all vikt i spelet på grinda gear och nerdummade spelet till den nivå att den saknade riktig story. Vilket gjorde att spelet blev ett av dom mest populära spelen till PC. Som RPG världens motsvarighet till Modern Warfare 2 och 3.

Kan bara konstatera att Diablo och alla derivat därifrån inte är din typ av spel. Move along.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Kan bara konstatera att Diablo och alla derivat därifrån inte är din typ av spel. Move along.

Märks att du inte var med när D2 släpptes.
97a?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Märks att du inte var med när D2 släpptes.
97a?

Du citerar mitt inlägg med att Diablo inte är din typ av spel, med att jag inte var med när D2 släpptes (vilket är väldigt fel btw). Är det något du vill säga med detta? Logiken felar lite känns det som.

Om vi hoppar över random inlägg utan något sammanhang för ett tag så har Diablo ingenting med story över huvud taget att göra. Det är en ren och skär dungeon crawler, fokus ligger på att bygga en krigare, döda monster, få bättre utrustning, repetera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genelec8030:

Kan bara konstatera att Diablo och alla derivat därifrån inte är din typ av spel. Move along.

Jag håller fullständigt med Pimpim666 dock och jag har älskat Diablo serien sen första spelet kom ut.
Spelade med Worldfirst level 99 under försa laddern i D2 1.10 t.ex och det var inte några timmar som gick åt till det kan jag lova.
Som hack'n'slash spel är Diablo spelen underbart men något RPG känns det verkligen inte som.

Skrivet av Genelec8030:

Om vi hoppar över random inlägg utan något sammanhang för ett tag så har Diablo ingenting med story över huvud taget att göra. Det är en ren och skär dungeon crawler, fokus ligger på att bygga en krigare, döda monster, få bättre utrustning, repetera.

Med andra ord precis som Pimpim666 skrev, ett nerdummat RPG.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Pimpim666:

Märks att du inte var med när D2 släpptes.
97a?

Skrivet av TiasE:

Jag håller fullständigt med Pimpim666 dock och jag har älskat Diablo serien sen första spelet kom ut.
Spelade med Worldfirst level 99 under försa laddern i D2 1.10 t.ex och det var inte några timmar som gick åt till det kan jag lova.
Som hack'n'slash spel är Diablo spelen underbart men något RPG känns det verkligen inte som.

Med andra ord precis som Pimpim666 skrev, ett nerdummat RPG.

Okej, vad är då Diablo 3?

Permalänk
Medlem

Det är inte menat att vara ett RPG heller. Det är ett Hack n' Slash som sagt, med rollspelselement. Möjligt att man skulle kunna kalla det action rpg i så fall.