Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

vad var felet då?
känns som om man borde få något för 8mån

Jag vet inte riktigt vad felet låg någonstans. Men jag är bara glad att man har fixat det.
Få lite fart på uppkopplingen igen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Frustrerad. Åkte på tolvans feber i lördags med allt vad det innebär. Kroppen har pendlat mellan asplöv och kärnkraftverk. Under tiden det var asplövmode skakade jag tills att jag började få känningar i länd/korsrygg. Kunde dock slutligen somna och få välbehövlig sömn. Denna natt, söndag mot måndag, har varit ett helvete... Har fått en halvtimmes blund men annars har 10-11 timmar gått åt till att hitta en ställning som fungerar. Vridit på mig nå kopiöst. Problemet? Den här sjuka molande värken i korsryggen.. Har trots mitt svaga allmäntillstånd försökt varit uppe och gå.. Stretchat, osv..

Halvtimmen av sömn kom utav att jag byggde på med ett par t-shirts i svanken.. Kändes bättre ett tag... Kan tilläggas att jag har "ankstjärt", relativt svankat m.a.o.. Har kanske legat för länge i kombination med för dålig säng (för mig)? Läste att för mjuka sängar har en tendens att kunna skapa lite ryggbesvär.. Nu ligger jag dock i en ännu mjukare säng än min egen och det känns faktiskt bättre (pga svank)?

Värken känns lite som att ha kört alldeles för tung marklyft och att man lider av överdriven träningsvärk

Någon som känner igen sig? Tips? Att jag hämmas från att sova gör mig knappast friskare... Sular i mig alvedon btw...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Somnade runt 21 igår för att orka pallra mig upp kl.5.

Vaknade kl.2, somnade om. Vaknade kl.4 av mysko drömmar. Därefter så sov jag oroligt från och till med fler skumma drömmar. När jag reflekterade över att jag kollade klockan och den var runt 04:30 och det var ljust utanför fönstret insåg jag att jag var i halvvaket tillstånd, och drömtänkt att jag kollade klockan. Tvingade upp ögonlocken på riktigt och insåg att jag försovit mig 3h. Yay.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Ligger på sjukan och har så ont i halsen. Ska operera bort halsmandlarna imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Ligger på sjukan och har så ont i halsen. Ska operera bort halsmandlarna imorgon.

Skickades från m.sweclockers.com

Usch, operation är aldrig kul :S

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Åkte mot jobbet ida.
~1 & 1/2h enkelväg.

Kommer fram, så är det någon som tagit vinkelslipen och svetshjälmen.
Aja då kan jag måla färdig det som går.....så tar färgen slut...
Höh,åker och höntar mer, så har dom slut i affären och får hem i slutet av vecka.
Bara och börja köra tillbaka, fyyyfan va trist dag

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Usch, operation är aldrig kul :S

Vadå? Du vet väl att efter halsmandelsbortagning äter man ju bara glass i två veckor! Klart värt det.

Har för övrigt börja fundera om man ska göra en bukplastik om inte magen drar åt sig bättre efter min viktnedgång. Är inte så kul att ha en mage, när man är helt normalviktig. Tyvärr pröjsar väl inte landstinget utan man får hosta upp 40.000 själv.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Vadå? Du vet väl att efter halsmandelsbortagning äter man ju bara glass i två veckor! Klart värt det.

Det var så längesedan jag opererade bort dom. Det enda jag minns var att jag vaknade helt desorienterad för att det var mörkt ute och jag hade förväntat mig att det skulle vara ljust Var väl kanske 11-12 år sedan om inte mer. Men det där med glassen kommer jag ihåg nu när du säger det

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har fått lite koll på hur man både håller sig i luften och tar ut fiender i med flygplan i bf3. Riktigt kul - ännu en härlig dimension av spelet. 1:1 i kdr till slut och massa goa uppgrades.

I övrigt - en riktig skitdag som fick avslutas med en sorgepizza och längre kväll än väntat. Bara för att jag kan. Slutade bättre

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chobi:

Har för övrigt börja fundera om man ska göra en bukplastik om inte magen drar åt sig bättre efter min viktnedgång. Är inte så kul att ha en mage, när man är helt normalviktig. Tyvärr pröjsar väl inte landstinget utan man får hosta upp 40.000 själv.

Hur mycket har du gått ner och hur mycket hud har du som svallar över? Drar det sig inte tillbaka så är en bukplastik helt klart bra för självförtroendet skulle jag tro.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Fick sluta 11:30 idag, fick även vara ledig imorgon.. Utsugen på svetskursen är pajj.. Sooft

Visa signatur

These pretzels are making me THIRSTY

Permalänk

Vänner som säger att jag har det så bra för att jag bor ensam och har så billiga utgifter. Säger att det är så jobbigt att få det att gå runt varje månad. De själva har familjer, barn, bilar etc etc. En skaffar hus. Fuck this shit...

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk
Medlem

Jo, jag har suttit och funderat på kvällarna efter jobbet, varför det är så svårt att skaffa nytt jobb idag. Eller för den delen skaffa sig sitt första jobb och i båda fallen bli tillsvidareanställd.
De senaste åren har det dykt upp väldigt mycket personaluthyrningsfirmor. De potentiella företagen man kan få jobb hos, använder sig av sådana, för att slippa tillsvidareanställa. De hyr in personal när det kommer en säljtopp då företaget går bra för att sen kunna avbryta den uthyrningen närsomhelst. Den anställde har ingen som helst säkerhet och man går inte under ett direkt avtal.
Är det såhär det ska gå till idag? Vart är vi på väg?
Jag är faktiskt väldigt oroad.
Detta är ju någon form av modern slavhandel, barskt uttryckt.
Försvinner inte uthyrningsverksamheterna, måste folk försvinna från dom, för våran regering ser inte problemet.
Hur lätt är det då att få en skara hjälplösa individer att bojkotta uthyrningsverksamheterna? Inte särskilt lätt då de är lika desperata att få ett jobb som vemsomhelst, så man kan ju inte klandra dom.
Nej dags att göra en kraftsamling gentemot dessa lösa anställningar kanske? Så kanske vi än en gång får ett land där varje individ ska räknas som människa med värdighet och rätten till ett fast jobb.
Bara en tanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jo, jag har suttit och funderat på kvällarna efter jobbet, varför det är så svårt att skaffa nytt jobb idag. Eller för den delen skaffa sig sitt första jobb och i båda fallen bli tillsvidareanställd.
De senaste åren har det dykt upp väldigt mycket personaluthyrningsfirmor. De potentiella företagen man kan få jobb hos, använder sig av sådana, för att slippa tillsvidareanställa. De hyr in personal när det kommer en säljtopp då företaget går bra för att sen kunna avbryta den uthyrningen närsomhelst. Den anställde har ingen som helst säkerhet och man går inte under ett direkt avtal.
Är det såhär det ska gå till idag? Vart är vi på väg?
Jag är faktiskt väldigt oroad.
Detta är ju någon form av modern slavhandel, barskt uttryckt.
Försvinner inte uthyrningsverksamheterna, måste folk försvinna från dom, för våran regering ser inte problemet.
Hur lätt är det då att få en skara hjälplösa individer att bojkotta uthyrningsverksamheterna? Inte särskilt lätt då de är lika desperata att få ett jobb som vemsomhelst, så man kan ju inte klandra dom.
Nej dags att göra en kraftsamling gentemot dessa lösa anställningar kanske? Så kanske vi än en gång får ett land där varje individ ska räknas som människa med värdighet och rätten till ett fast jobb.
Bara en tanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Tyvärr så är för lätt att kunna ta in folk och bli av med dom när det passar, det är där uthyrningsföretag kommer in.

Och dessa bemanningsföretag är enligt mig skit.
Har bara haft tillsvidare jobb sen 2003, man sitter i princip och väntar på den dagen kommer då chefen säger "tyvärr....."

Dock mitt nuvarande har jag haft nu 1 år så,det går väl framåt.
Jag är själv lite orolig för framtiden.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Tyvärr så är för lätt att kunna ta in folk och bli av med dom när det passar, det är där uthyrningsföretag kommer in.

Och dessa bemanningsföretag är enligt mig skit.
Har bara haft tillsvidare jobb sen 2003, man sitter i princip och väntar på den dagen kommer då chefen säger "tyvärr....."

Dock mitt nuvarande har jag haft nu 1 år så,det går väl framåt.
Jag är själv lite orolig för framtiden.

Problemet är väl snarare att dagens hårda regler på hur man kan anställa och avskeda tvingar företagen att betala dyrt för bemanningsföretag. Dessutom så har bemanningsföretag i Sverige kollektivavtal och anställningsvillkor som är jämförbara med arbetsmarknaden i övrigt vilket gör att för dig som anställd gör det ingen skillnad ifall du blir anställd via bemanningsföretag eller företaget i sig. Enda skillnaden är den extra mellanhanden som tvingar företagen att punga ut väldig mycket mer.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikael_Berglund:

Problemet är väl snarare att dagens hårda regler på hur man kan anställa och avskeda tvingar företagen att betala dyrt för bemanningsföretag. Dessutom så har bemanningsföretag i Sverige kollektivavtal och anställningsvillkor som är jämförbara med arbetsmarknaden i övrigt vilket gör att för dig som anställd gör det ingen skillnad ifall du blir anställd via bemanningsföretag eller företaget i sig. Enda skillnaden är den extra mellanhanden som tvingar företagen att punga ut väldig mycket mer.

Jo men du.
Det är AVSEVÄRT mycket enklare för ett företag med inhyrd personal att göra sig av med dessa. De flesta, exempelvis logistikföretag, använder sig av bemanningsföretag när det beräknas bli högsäsong, de tjänar ofantligt mycket på att inte behöva anställa folk. Jo visst, sen har du kollektivavtal och anställningsvillkor genom bemanningsföretaget som är jämförbara hos övriga arbetsmarknaden, men du får inte pengar via bemanningsföretaget om du inte är uthyrd på något företag.
Att vara ute som uthyrd på ett företag är jämförbart med att aktier, du kan kastas bort (i aktiernas fall säljas) närsomhelst. Du har ingen som helst säkerhet eller trygghet i att kunna vara kvar. Bemanningsföretaget kan ju inte tvinga företaget som hyr av dem att anställa personen. Och för företagets räkning är det ju bara dumt att tillsvidareanställa någon om man nu bara behöver denne vid en högsäsong.
Så det är inte direkt synd om företagen om man säger så, det är synd om de anställda/uthyrda som går runt och tänker; ''Ja, undrar när de inte vill ha mig här längre''. De far runt med en ovisshet och oroskänsla för de inte vet hur länge de får vara kvar.
Bemanningsföretag är en plåga för arbetaren.
Jag säger INTE att folk inte blir anställda senare av företagen, men uppenbarligen så blir verkligen INTE merparten anställda heller. Nu sitter inte jag med några siffror, det är irrelevant, för alla vet hur det är.
Detta är inget att blunda för.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XpreS:

Jo men du.
Det är AVSEVÄRT mycket enklare för ett företag med inhyrd personal att göra sig av med dessa. De flesta, exempelvis logistikföretag, använder sig av bemanningsföretag när det beräknas bli högsäsong, de tjänar ofantligt mycket på att inte behöva anställa folk. Jo visst, sen har du kollektivavtal och anställningsvillkor genom bemanningsföretaget som är jämförbara hos övriga arbetsmarknaden, men du får inte pengar via bemanningsföretaget om du inte är uthyrd på något företag.
Att vara ute som uthyrd på ett företag är jämförbart med att aktier, du kan kastas bort (i aktiernas fall säljas) närsomhelst. Du har ingen som helst säkerhet eller trygghet i att kunna vara kvar. Bemanningsföretaget kan ju inte tvinga företaget som hyr av dem att anställa personen. Och för företagets räkning är det ju bara dumt att tillsvidareanställa någon om man nu bara behöver denne vid en högsäsong.
Så det är inte direkt synd om företagen om man säger så, det är synd om de anställda/uthyrda som går runt och tänker; ''Ja, undrar när de inte vill ha mig här längre''. De far runt med en ovisshet och oroskänsla för de inte vet hur länge de får vara kvar.
Bemanningsföretag är en plåga för arbetaren.
Jag säger INTE att folk inte blir anställda senare av företagen, men uppenbarligen så blir verkligen INTE merparten anställda heller. Nu sitter inte jag med några siffror, det är irrelevant, för alla vet hur det är.
Detta är inget att blunda för.

Är det inte så att du skriver ett kontrakt på en viss tid, iaf en 3-6 månader per omgång. Om kunden under denna tid inte vill ha dig kvar, så ska bemanningsföretaget betala ut 80% av lön medans du går hemma. Därför ska de försöka hitta andra kunder att skicka dig till? Har själv arbetat via bl.a. manpower och student consulting där det har fungerat på det viset.

Att bemanningsföretagen sedan inte är de bästa på att hålla koll på aktuella lönenivåer, regler mm. får man vara vaksam på tyvärr, och på ett smidigt sätt påpeka vad som gäller. De gånger jag gjort detta så har jag bemötts bra, trots kritiken som framfördes. Många andra hade spytt ut sin galla och fått ett annat bemötande tillbaks också.

Själv ser jag tillbaks på min tid som bemanningsanställd som en möjlighet att få testa på lite olika saker, för att sedan läsa en yrkesutbildning för att ge mig lite extra kompetens, som företagen vill fastanställa. Har man också erfarenhet sedan tidigare, samt referenser, så är bemanningsvärlden ett dugligt insteg till arbetslivet - däremot så är det förkastligt på många andra sätt, och absolut inget jag skulle vilja ha i längden.

Jag hade nog i dagsläget tagit ett bemanningsjobb om inget annat erbjöds, men då också under tiden varit aktivt jobbsökande för att hitta alternativ. Den korta uppsägningstiden är en fördel, ibland.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Grötar igenom kartor med stadens fjärrvärmenät.
Kan ju konstatera att hela "mitt" område där jag bor redan har fjärrvärme

Chefen kom just och gav mig nya arbetsuppgifter. Räkna mer eller mindre alla villor i hela stan.
Vem sa att administrativt arbete är tråkigt?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Fractal Design R3, Win7, I7 2600k @ 4,5GHz, Noctua NH-U12P, 16Gb vengeance LP, Strix GTX 1070, Asrock P67 pro3, Force GT 120GB, 3x Samsung S27D391, Razer Mamba TE, Razer Blackwidow X chroma , Astro A40
Ala_95: Musen är skön men du blir svettig om händerna

Permalänk
Medlem

Alltid lika gött att slå HV71 Mot serieseger och SM-Guld Lule! (ja jo tjena)

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Feber sen i lördags =/ trodde skiten skulle släppa till måndag tydligen inte. Idag då nähe. Imorrn då hoppas håller alla tummarna. Orkar inte va hemma en 3 dag =/

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Lyssnar på "Uplifting Trance", börjar skratta och får glädjetårar hela tiden.
Jag vill hitta mer folk som lärt sig att lyssna på Trance på detta sätt!

http://www.youtube.com/watch?v=4CC0pgmqEqQ

Permalänk
Medlem

Letar som en nöt efter ett gammalt nes.
Vore fräsigt och få hem ett till helgen att plinka på,men verkar lite svårt

Bah,jag som ville ha en nostalgi kväll :S
Nåja,blir väl att leta vidare?

Hittade ett,snöade in mig totalt på att få hem det asap,man blir för ivrig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Hade ett helvete till kväll/natt igår.

Skulle skicka 3st paket med Schenker till tre olika personer. För det första råkade jag skriva ut fraktsedlar för prisklassen "XL" när jag egentligen skulle tagit "XXL". Paketet väger 5.4KG och max för XL är 5KG. (XXL är 10KG)
Detta oroade mig ganska mycket och jag var rädd jag skulle debiteras som de går på flygplatser, t.ex. 100kr per hekto som överskrider maxgräns

Som grädde på moset så råkade jag göra ett till fel. Dessa tre paket skulle skickas till tre olika personer som sagt, men stressad som jag var så råkade jag skicka två av paketen till samma person!
Ett rent helvete.

Jag sprang dock ner till ombudet såfort de öppnade i morse (innan Schenker hämtat paketen) och bad om att få byta fraktsedel så adresseringen blev rätt. Eftersom jag råkat ge två stycken likadana fraktsedlar istället för två stycken olika så gick detta att åtgärda.

Så nu är jag bara orolig över det första problemet, nämligen om paketet går igenom terminalen samt hur mycket extra jag blir debiterad med :/

Man får väl stå för sina kast antar jag.

Permalänk

Hurr hurr, lillördag går tungt, hade startsträcka som hette duga fram till frukost, hoppas sockerkicken hänger i mer än en halvtimme

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Jag är sjuk och AIK förlorade igår, livet blir inte sämre än det!

Permalänk
Medlem

Suck, har börjat känna mig otålig. Vill gå ner mer i vikt och snabbare! Har egentligen bara gått ner 3-4kg än så länge i år, även om det känns som jag ligger på ett underskott på 600kcal.

Tur att snön har försvunnit nu, och det inte är -15 ute så man kan ge sig ut och springa igen utan att förfrysa diafragman.

Dock har jag börjat tröttna lite på kickboxningen, känns så jäkla segt att träna 20.30 - 21.45 varje tisdag och torsdag.

Har även funderat på om man skall köpa sig ett gymkort för att bygga muskler, men då måste jag nog få i mig mer protein med mitt energiunderskott.

Decisions decisions. . .

Annars sjukt underbart, sol och mellan 6-9 grader här i Göteborg imorgon, känner verkligen hur våren e på gång!

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Jag är sjuk och AIK förlorade igår, livet blir inte sämre än det!

Skriv inte så positiva saker ja förutom faktumet att du är sjuk förstås!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chobi:

(...).
Decisions decisions. . .

Annars sjukt underbart, sol och mellan 6-9 grader här i Göteborg imorgon, känner verkligen hur våren e på gång!

Skönt att det finns NÅGON här som uppskattar våren.:) Snön är ett rent helvete för mig, vilket märks på statistiken avseende älskog: det är allt bra mycket mindre tjejer som får komma i åtnjutande av MacEnkronan's hjälp under vintern än under våren och sommaren - tragiskt men sant tyvärr.:(:/ Och allt beroende på denna **** snön.:(>.< Men om 8 månader så har jag flyttat till ett varmare land!:)<3<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Då sitter man här igen då, markerar ikoner på skrivbordet, lyssnar på sountracket till skyrim, lyssnar på dom andra på teamspeak som spelar LoL och så dricker man avslagen hallonsoda. Är det verkligen det här jag vill. Ibland blir man bra arg när man tänker på vilket liv man egentligen lever. Vill göra något, inte bara sitta här och ruttna. Ville bara skriva av mig lite, börjar bli mycket skit nu.

Enda possitiva är väl att så gott som all snön är borta och det får gärna fortsätta vara snöfritt i 10 månader till. :3

EDIT: Får bli Star Wars III, Revenge of the Sith helt enkelt i sin ensamhet.

Visa signatur

Tofu bud