Rift: Planes of Telera

Permalänk
Skrivet av Handa:

Man blir ju nästan sugen på att börja spela igen men tog ju Greenscale och River of Souls när man spelade sist och det verkar bara kommit en 20-manna sen dess.

Följande finns:

20 man raids
3st

10 man slivers
3st

10 man raid rifts
6st

Permalänk
Medlem

Blev också lite sugen att köra igång nu igen. Började lite efter och spelade inte på release...slutade för att det kändes för dött

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Blev också lite sugen att köra igång nu igen. Började lite efter och spelade inte på release...slutade för att det kändes för dött

Jag med, har dock lust att börja om på en ny karaktär, funderar på att köra Cleric. Om det är nån som är sugen så skicka ett PM så kan vi gibba

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk

För ett tag sedan startade vi upp vår Rift sektion igen. Eftersom Friskyttarna allt sedan starten huserat på Blightweald, vill jag bara flagga för att hela gillet kommer att byta server. Från och med nästa vecka kommer vi att finnas på Riptalon.

Permalänk
Medlem

guardian på riptalon? är det pvp eller pve?

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Skrivet av HaBBarN:

guardian på riptalon? är det pvp eller pve?

Riptalon är PvE server.

Den enda välbefolkade PvP servern Bloodiron var inget alternativ pga den stora faction obalansen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Riptalon är PvE server.

Den enda välbefolkade PvP servern Bloodiron var inget alternativ pga den stora faction obalansen.

Det är därför man gör en insats för in-game samhället och börjar spela guardian på just Bloodiron..

Permalänk
Skrivet av AIIN:

Det är därför man gör en insats för in-game samhället och börjar spela guardian på just Bloodiron..

Jag önskar att din inställning vore den allmänt gällande, för då hade det inte existerat några obalanserade servers vare sig i Rift eller något annat mmog. Efter att spelat totalt drygt 5 år på den underlägsna sidan på servers i Warhammer Online och World of Warcraft (horde på Silvermoon säger allt), har erfarenheten lärt mig att tanken må vara god, men i praktiken innebär det bortkastad energi och krossade förhoppningar.

Balanserade PvP servers är något som mmog utvecklarna fortsätter att misslyckas med. Att spelare generellt inte vill ställa upp på att försämra sin spelupplevelse för att ”rädda” faction balansen i ett spel, har jag full förståelse för när spelutvecklarna inte verkar prioritera området. Åtminstone inte om man skall döma av hur det sett ut från World of Warcraft och framåt.

P.S.
Förmodar att du alltid själv väljer att göra en insats och spelar för den faction som är i minoritet, eftersom du valde att ta upp ämnet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jag önskar att din inställning vore den allmänt gällande, för då hade det inte existerat några obalanserade servers vare sig i Rift eller något annat mmog. Efter att spelat totalt drygt 5 år på den underlägsna sidan på servers i Warhammer Online och World of Warcraft (horde på Silvermoon säger allt) ...

Jag har inte märkt en stor obalans på Bloodiron, spelat där sedan sommaren 2011. Dock har dem flesta spelarna jag brukade lira med gått till andra spel så som swtor(Usch!).

Visa signatur

2600K HD 6990
5960X 1070 Ti
7900X 1080 Ti

Permalänk
Skrivet av yooz111:

Jag har inte märkt en stor obalans på Bloodiron, spelat där sedan sommaren 2011.

Jag vet inte hur balansen varit tidigare. Men sedan mitten av januari då populationen ökade och Bloodiron blev den överlägset mest befolkade sharden i EU, har faction balansen blivit 3/1 i defiants favör.

Permalänk
Medlem

Riktigt sugen på att börja spela, men så är ens dator trasig. Oh the irony.
Vill börja spela på min rogue igen, han har stått och trampat sen augusti! Guardian på bloodiron är det såklart.

Permalänk
Medlem

Lite synd att Rift inte tar tag i sina regler, vad jag har hört så ska rift vara bland det jobbigaste spelet och skapa en bot till.

Eller inte skapa utan att hålla den uppdaterad. Lik förbannat verkar den så kallade "riftminion" hålla uppe och rift gör inte ett dugg åt saken.

Han jag träffade på erkände till och med att han bottade, jag fotade, filmade när han sprang i sin exakt samma waypoint hela tiden. Smutsiga fanskapet sitter och tittar tv medans jag får försöka ta mobsen jag behöver för questet innan hans bot tar dom.

Så otroligt tråkigt när dom inte gör något åt saken, GM svarade att dom skulle ta detta allvarligt men han är fortfarande online och bottar 24/7

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga om PvP och leveling... Jag spelade direkt vid release men tröttnade när min cleric blev 50 och jag insåg att melee DPS/Heal Cleric var helt kasst..(speciellt om man inte hade bra gear..) Så min fråga är: Hur fungerar det i dagsläget med leveling genom enbart pvp? Är det fortfarande bara minigames/warzones som finns för lowbies? Och ger dom okey XP ? Kan man levla enbart med PvP?

Tacksam för svar

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk

Det går utmärkt.
Håller själv på att dra upp en karaktär enbart genom warfronts. Det enda problemet som jag kan se det, är att det endast finns begränsad pvp utrustning att tillgå innan man når level 50. Så för att få okej utrustning får man köra lite rifts och instanser också, eller köpa det via AH.

Permalänk
Medlem

Hur orkar ni köra detta lir för pvp? Det är ju ett 100% pve spel...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hur orkar ni köra detta lir för pvp? Det är ju ett 100% pve spel...

nått bättre förslag?

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

nått bättre förslag?

Just nu kör jag själv ingenting för jag vet inget som duger. Skulle jag rekommendera något så föreslår jag att du testar war, ser vilken status det är i nu eller AoC eller något helt annat typ av spel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Hur orkar ni köra detta lir för pvp? Det är ju ett 100% pve spel...

Så horribel var väll inte PVPn, i alla fall inte när jag slutade i höstas. Visst var väll pvp rifts bland det sämsta jag sett men annars var det ett helt ok tidsfördriv mellan raiderna, sen att det ballade ur och PVP gear blev bäst för PVE också var ju kanske inte helt lyckat men men... Antar att lite har hänt sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Så horribel var väll inte PVPn, i alla fall inte när jag slutade i höstas. Visst var väll pvp rifts bland det sämsta jag sett men annars var det ett helt ok tidsfördriv mellan raiderna, sen att det ballade ur och PVP gear blev bäst för PVE också var ju kanske inte helt lyckat men men... Antar att lite har hänt sen dess.

Det fanns ju inget att pvp'a för. Inget att strida om.
Bara några sunkiga warfronts som man fick vänta för länge till att komma in på.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag har lust att kicka igång rift igen. Någon som kan tipsa om billiga gamecards?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Bara några sunkiga warfronts som man fick vänta för länge till att komma in på.

Sedan Trion implementerade mercenary systemet, är kötiden mellan 0-5 minuter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Sedan Trion implementerade mercenary systemet, är kötiden mellan 0-5 minuter.

Det låter ju bra, vad det nu är för något. Men det är alltså allt? :/

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Hej,

Jag har en lvl 50 rogue, 50 warrior, 35 cleric 33 mage på bloodiron om någon är intresserad så skicka pm.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Det låter ju bra, vad det nu är för något. Men det är alltså allt? :/

Det innebär att om det är för lite folk på ena sidan, så får du spela för motståndarsidan temporärt.

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Det låter ju bra, vad det nu är för något. Men det är alltså allt? :/

Jepp, just nu är det warfronts som gäller. Men i Trions senaste producer video berättade de om att de fokuserar på att utveckla mer open pvp innehåll att implementeras i spelvärlden. Vad det exakt innebär skulle de släppa mer info om senare under våren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trudgelmer:

Jepp, just nu är det warfronts som gäller. Men i Trions senaste producer video berättade de om att de fokuserar på att utveckla mer open pvp innehåll att implementeras i spelvärlden. Vad det exakt innebär skulle de släppa mer info om senare under våren.

Det är inte fel, men har de inte redan tappat 90% av alla pvp'are? Server balans är inget de ägnar sig åt heller, inte när jag spelade iaf.. har de bättrat sig?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Måste erkänna att jag tycker du dömer Trion oförtjänt hårt. Jag har spelat PvP i mängder av MMOGs allt sedan DAoCs dagar och är det något jag har lärt mig, så är det att balanserade servers är något som alla spelare drömmer om, men ingen utvecklare lyckats leverera.

Att balansera öppen PvP är uppenbarligen något av det svåraste en utvecklare kan ta sig an, eftersom det är ett genomgående tema i alla MMOGs.

Rift går starkt på USA servers och har en positiv trend sedan mitten av januari. Inom EU är det tyvärr inte lika positivt, men att spelet skulle ha tappat 90% av sina pvp-spelare låter osannolikt. I synnerhet som warfronts startar upp konstant eller med bara ett fåtal minuters väntetid dygnet runt.

Permalänk

Lite PvP relaterade nyheter från Rift. I nästa patch kommer: "Also in Update 1.8, the team is adding leaderboards for PvP players and achievement-oriented players. It will track between 60-80 different accomplishments and is sorted by various divisions, which are based on factors like playtime and level so that you're better matched against your peers."

Länk: http://massively.joystiq.com/2012/03/13/gdc-2012-rifts-adam-g...

Permalänk
Skrivet av Trudgelmer:

Lite PvP relaterade nyheter från Rift. I nästa patch kommer: "Also in Update 1.8, the team is adding leaderboards for PvP players and achievement-oriented players. It will track between 60-80 different accomplishments and is sorted by various divisions, which are based on factors like playtime and level so that you're better matched against your peers."

Länk: http://massively.joystiq.com/2012/03/13/gdc-2012-rifts-adam-g...

Vilken server kör ni på nu när ni startade upp igen?

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Vilken server kör ni på nu när ni startade upp igen?

Vi blev kvar på Blighweald.

Nyheten om GW2 annalkande release fick oss att inse att en flytt var onödig, då vi alla ändå kommer att lämna Rift när GW2 lanseras.