Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Passar Thermalright HR-02 Macho med High-profile minnen?

Permalänk
Medlem

Passar Thermalright HR-02 Macho med High-profile minnen?

Hej

Jag har 2 st high-profile vengeance minnen, passar denna fläkt till det eller ej? Någon som har erfarenhet av detta?

mvh

Permalänk
Medlem

beror på vilket moderkort du har alltså hur tätt minnesmodulerna sitter gentemot cpu sockeln
men bör inte vara något problem

kolla sweclockers recension http://www.sweclockers.com/recension/14710-processorkylare-vi...

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Kolla moderkortet och måtten på kylaren. Lämnade tillbaka min HR-02 efter att den inte passade mitt p8z68-v pro/gen3 (kylflänsar på mobo som tog emot).

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

beror på vilket moderkort du har alltså hur tätt minnesmodulerna sitter gentemot cpu sockeln
men bör inte vara något problem

kolla sweclockers recension http://www.sweclockers.com/recension/14710-processorkylare-vi...

har kollat den grundligt

Men dem kör med lp-minnen och dem har inte en bild där man ser allt från sidan vilket hade varit bra så man hade kunnat se avståndet mellan fläkten och minnena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aera:

Kolla moderkortet och måtten på kylaren. Lämnade tillbaka min HR-02 efter att den inte passade mitt p8z68-v pro/gen3 (kylflänsar på mobo som tog emot).

okej, men då fick du den äldre bracketen, dem ska skickade med mindre nu vad jag har hört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0ntn:

har kollat den grundligt

Men dem kör med lp-minnen och dem har inte en bild där man ser allt från sidan vilket hade varit bra så man hade kunnat se avståndet mellan fläkten och minnena.

å andra sidan skriver dom ju i recensionen
"med gott om utrymme för minnesmodulerna"

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0ntn:

okej, men då fick du den äldre bracketen, dem ska skickade med mindre nu vad jag har hört.

Kolla med dem först, trodde också jag skulle få den mindre monteringsramen men Inet inkluderade den inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

å andra sidan skriver dom ju i recensionen
"med gott om utrymme för minnesmodulerna"

För deras low profile minnen, ja, Står inget om high-profile funkar.